Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 februari 2014, 11:01
Dustin Dustin is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 februari 2014
Berichten: 2
Dustin is on a distinguished road
Standaard CV voorbeeld

Beste leden,

Ik zou graag wat informatie willen hebben over de opzet van mijn cv. Het is voor mij alweer een tijdje geleden en nu ik juist op zoek ben naar een baan in deze moeilijke tijd merk ik dat het niet makkelijk is om op gesprek te komen bij een potentiele werkgever.

Wie heeft er nog suggesties of op-aanmerkingen op mijn cv met het oog op het verbeteren ervan?

Ik zou zo graag mijn cv willen perfectioneren met de hoop eerder uitgekozen te worden bij het solliciteren.

Alvast bedankt voor degene die mij hierbij willen helpen.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc test cv.doc‎ (34,5 KB, 761x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 februari 2014, 12:39
jieperen jieperen is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 februari 2014
Berichten: 2
jieperen is on a distinguished road
Standaard Reactie CV voorbeeld

Beste Dustin,

Het valt mij direct op dat je je profiel erg kort en bondig direct onder je personalia hebt staan.

Zelf heb ik en iets uitgebreider profiel geschreven (10 a 15 regels) waarin in (in twee delen) eerst ZEER beknopt weergeef wat ik allemaal in het verleden gedaan heb en wat mij dat in mijn ontwikkeling heeft opgeleverd en daarna weer ZEER beknopt die persoonlijke kenmerken die jij vermeldt verwoord, maar dan in een paar zinnen.

Hierna heb ik appart stuk "expertise" geschreven waarin ik puntsgewijs aangeef "wat ik kan" en "wat ik heb gedaan".
Kijk ook maar even naar een kopie die ik meegestuurd heb.

Juist het eerste stuk van de CV wordt het eerst gelezen. Ik heb hier goede ervaringen mee.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Cv_test.doc‎ (38,5 KB, 642x gelezen)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 februari 2014, 13:12
JudithS JudithS is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 juni 2013
Berichten: 52
JudithS is on a distinguished road
Standaard

Hoi Dustin,

Een CV moet, net als een brief, bij elke sollicitatie worden herzien. Een korte profielanalyse is goed om onder je personalia te plaatsen. En je meest recente ervaring moet uitgebreid worden beschreven. Een kleine pasfoto kan ook positief verschil uitmaken.

Op mijn website staat <snip>

Succes ermee!

Hartelijke groet,

Judith Schoorlemmer
__________________
www.sollicitatiehulp.org

Ik help je graag, met tips over je loopbaan.
Hoe ontdek je welke baan bij je past en hoe vind je je droombaan?


www.sollicitatiehulp.org
www.wegnaarsucces.nl

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 19 februari 2014 om 13:38 Reden: Promotie van je eigen website is niet toegestaan
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 februari 2014, 19:21
Dustin Dustin is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 februari 2014
Berichten: 2
Dustin is on a distinguished road
Standaard

beste leden,

Alvast bedankt voor de duidelijke informatie. Het uitbreiden van mijn competenties en een volledige omschrijvingen van wat ik heb gedaan is zeker een goed idee. Ik zal dit aanpassen en hoop zo meer te kunnen bereiken.

Bedankt!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 februari 2014, 18:07
Camiel Camiel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 februari 2014
Berichten: 1
Camiel is on a distinguished road
Standaard

Werkervaring en opleidingen moet je absoluut omdraaien. Het is al bijna 15 jaar geleden dat je bent afgestudeerd en je werkervaring is nu veel belangrijker dan je gevolgde opleidingen. Daarnaast omschrijf je je taakomschrijvingen in één lange zin. Of gebruik bullet points of maak er zinnen van. En net zoals Judith al zegt, moet je je meest recente werkervaring uitgebreider omschrijven.

Zoals de andere forumleden ook al zeiden, is het aan te raden een persoonlijk profiel toe te voegen. Probeer je daarbij te beperken tot maximaal vijf zinnen.

Dan zijn er nog een aantal dingen waarover je kunt discussiëren. Zo wordt over het algemeen gesteld dat je cv nooit langer dan twee pagina’s mag zijn. Daarnaast is het ook de vraag of je je nationaliteit en leeftijd moet vermelden. Ook het bijvoegen van een pasfoto wordt vaak afgeraden.

Veel succes verder.

Groeten, Camiel
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 februari 2014, 10:07
macc macc is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 januari 2014
Berichten: 6
macc is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Camiel Bekijk bericht
Daarnaast is het ook de vraag of je je nationaliteit en leeftijd moet vermelden. Ook het bijvoegen van een pasfoto wordt vaak afgeraden.
Je leeftijd en nationaliteit moet je wel erbij zetten (een werkgever wilt je leeftijd weten). En pasfoto erbij stoppen wordt tegenwoordig toch vaker wel dan niet aangeraden. Dan moet je wel zorgen dat het een goede verzorgde foto is (een slechte foto kan averechts werken).
Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 februari 2014, 19:52
Jeinna Jeinna is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 januari 2014
Berichten: 25
Jeinna is on a distinguished road
Standaard

Beste Dustin,

Het valt mij op dat je ver terug gaat met betrekking tot je werkervaring.
Nou ben ik pas 24 dus ik houd daar gemiddeld 5 jaar voor aan (qua hoever ik terug ga in de tijd). Misschien iets om te overwegen of je alles moet benoemen.

Bedenk je welke werkervaring relevant is voor de functie waar je op solliciteert. Ik zag dat er overeenkomsten in je werkervaring waren, maar dat er ook bijvoorbeeld iets over zonnenpanelen in stond. Ik denk niet dat dit van toepassing is dan als je bijvoorbeeld solliciteert op vestigingsmanager.

Tevens ben ik het eens met de eerder gegeven feedback. Werkervaring eerst benoemen. Dan pas opleiding, is in jou geval belangrijker.
Profiel uitgebreider omschrijven in ongeveer vijf zinnen.

Tevens is een foto het overwegen waard. Ik heb er persoonlijk zelf voorgekozen om het niet te doen. Voorheen deed ik het wel, omdat ik geen hollandse naam heb. Werkgevers verwachten vaak een dame van buitenlandse afkomst terwijl ik van Nederlandse afkomst ben.
Ik heb er daarom voor gekozen om een button met link naar mijn LinkedIn pagina toe te voegen. Zo kunnen zij er voor kiezen om daar mijn foto te bekijken, maar staat deze niet regelrecht in mijn CV.
Hier heb ik bewust voor gekozen zodat zij eerst mijn CV bekijken echt, en pas daarna geïnteresseerd raken in de foto en die opzoeken. Ik wil namelijk niet dat zij eerst mijn foto zien en op basis daarvan een keuze maken! Dit is dus een persoonlijk overweging.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
CV vragen over nevenactiviteiten en gat in cv Lucky Sollicitatiebrief en cv 3 3 februari 2013 21:39
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Zoek voorbeeld van CV + sollicitatiebrief Paul Sollicitatiebrief en cv 1 9 september 2009 11:06
Omschrijf jezelf.... ==> hoe verwerk je dat in een cv? Tom76 Sollicitatiebrief en cv 6 12 augustus 2009 10:16
CV hulp? Hoeveel details? knijtert Sollicitatiebrief en cv 1 3 februari 2007 20:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon