Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 augustus 2013, 16:24
Jasperboe Jasperboe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2013
Berichten: 14
Jasperboe is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief Account Manager

De vacaturetekst:
Citaat:
De Account Manager Wholesale onderneemt activiteiten ter optimalisering van de verkoop van het ***-productassortiment bij *** relaties welke beleverd worden door agenten;

•De Accountmanager investeert in en onderhoudt in- en externe netwerken waaronder de contacten met de agenten;
•Een gedeelte van je tijd ben je bezig met de acquisitie van nieuwe horecarelaties (vb café’s, restaurants, sportverenigingen) in een district;
•Verkopen respectievelijk bevorderen van de verkoop van *** bieren via de agenten in je eigen district;
•Opbouwen van een relatiekring met (potentiële) afnemers, banken, makelaars, projectontwikkelaars, architecten, overheids- en semi-overheidsinstellingen;
•Voeren van dagelijks overleg en werken in teamverband met telefonische verkoop, distributiemedewerkers, juridische medewerkers, evenementenverzorgers.
Profiel

•Opleiding op HBO-niveau, bij voorkeur HEAO-CE of Hoge Hotelschool;
•Rijbewijs B.
•Goede onderhandelingsvaardigheden;
•Uitstekende communicatieve vaardigheden, representatief en uitstekende contactuele eigenschappen;
•Commercieel en economisch inzicht;
•Planmatig en gestructureerd werken;
•Resultaatgericht en gedreven;
•Teamplayer.
Ik heb geprobeerd om de nadruk in mijn motivatiebrief te leggen op mijn combiprofiel. In mijn optiek onderscheidt dit mij van de overige kandidaten en leidt het af van het feit dat ik geen commerciële opleiding gedaan heb.

Daarnaast heb ik geprobeerd de brief niet te lang te maken. Er is meer te vertellen over mijn ervaringen als reisleider en in het bijzonder de ervaringen opgedaan in het organiseren van evenementen (in de horeca). Ik twijfel of ik daar meer over moet uitweiden.

De motivatiebrief:
Citaat:
Jasper ***
***
6531 ** ***

*** Nederland
De heer ***
***
4800 ** ***


Nijmegen, 7 augustus 2013

Betreft: sollicitatie Account Manager ***


Geachte de heer ***,

Een bedrijfsleider in de horeca met een passie voor bier én analytisch vermogen door een studie Technische Natuurkunde? Een ogenschijnlijk onmogelijke combinatie? Niets is minder waar. Het biedt bijzondere mogelijkheden voor de functie als account manager bij *** en in deze brief wil ik u vertellen waarom.

De studie Technische Natuurkunde heeft mij geleerd uitdagingen niet uit de weg te gaan en mijn analytisch vermogen te gebruiken om problemen op te lossen. Als account manager kan ik mijn analytisch vermogen gebruiken om klanten verbetermogelijkheden aan te dragen. Tevens biedt het mij de mogelijkheid kansen in te zien op plaatsen met onmogelijkheden door beperkingen te analyseren en te doorgronden. Deze vaardigheden hebben mij ook enorm geholpen bij de succesvolle implementatie van het thema MVO bij bij *** (zie bijlage).

Boven alles is het vermogen je te verplaatsen in de klant het allerbelangrijkst voor een optimale klantrelatie. In mijn werk als bedrijfsleider bij *** heb ik regelmatig met account managers om tafel gezeten. Het zorgt ervoor dat ik mij kan verplaatsen in de klant en optimaal invulling kan geven aan zijn/haar wensen. Naar mijn idee is goed luisteren essentieel. Omdat ik dit in mijn ervaring met account managers gemist heb, ben ik gemotiveerd hier een verbeterde invulling aan te geven.

Naast mijn analytisch en inlevend vermogen, hebben mijn ervaringen als telefonisch verkoper bij *** en als reisleider bij *** bijgedragen aan de ontwikkeling van mijn commerciële kwaliteiten. In beide organisaties wordt een actieve saleshouding van haar werknemers verwacht en wordt gewerkt met resultaatgerichte targets. Deze werkwijze motiveert mij om altijd te streven naar verbetering en het onderste uit de kan te halen.

Door mijn unieke combinatie van passie voor bier, uitgebreide ervaring in de horeca, ontwikkelde commerciële vaardigheden en sterk analytisch vermogen als natuurkundige, ben ik overtuigd dat de functie als account manager bij *** mij op het lijf geschreven is. Graag zou ik u in een persoonlijk gesprek hier ook van willen overtuigen.

Met vriendelijke groet,
Jasper ********

Bijlagen: curriculum vitae
aanbevelingsbrief ***
Om het plaatje compleet te maken mijn cv:
Citaat:
Persoonlijke gegevens:
Naam ***
Voornaam Jasper
Adres ***
Postcode ***
Plaats Nijmegen
Mobiel ***
E-mail ***
Geboortedatum ***
Rijbewijs B

Opleidingen:
2011-2013 Technische Natuurkunde (behaald op 05 juli 2013)
Hogeschool
2001-2011 Technische Natuurkunde
UT
1999-2001 VWO (behaald op 14 juni 2001)
***
1993-1999 Gymnasium


Horeca werkervaring:
2011 – 2013 Plaatsvervangend bedrijfsleider ***
Verantwoordelijk voor de organisatie van uitgaansgelegenheid ***, personeelsmanagement, marketing en onderhouden B2B relaties. Organiseren en ondersteunen van grote evenementen op de ***, zoals het kampioenschap van FC Twente en introducties: Kick-In & HOI.
Referentie: ***
2011 – 2013 Shiftleader ***, Enschede
Verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering in afwezigheid van bedrijfsleider. Leidinggeven aan dienstdoend team.
2009 – 2011 ***, Enschede
Barmedewerker en bedienend medewerker. Ervaring opgedaan in alle facetten van de horeca. Van barman tot glazenhaler en van terras bedienen tot ontwerpen van promotiemateriaal en menukaarten.


Overige werkervaring
2013 Junior Technicus, ***
Implementatie van zelf ontwikkelde CO2-cloud.
2013 Afstudeerder ***
Berekenen van reductie van CO2-emissies in gebouwgebonden projecten.
2012 Stage Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen ***
Volledige implementatie van MVO met behulp van ISO 26000.
2007 Reisleider ***, Turkije
Verantwoordelijk voor de verkoop van reisproducten, onderhouden B2B relaties en creëren van een “perfect customer experience”.
2005 Commercieel medewerker ***, Enschede
Verantwoordelijk voor actieve, telefonische verkoop met uitdagende
targets.

Nevenactiviteiten:
2008-2009 Voorzitter D.B.V. DIOK
Eindverantwoordelijk voor alle sport- en sociale activiteiten.
2007 Voorzitter Commissie KamerZoekDagen Campus Bewoners Raad
Eindverantwoordelijk voor een tweedaags evenement.

Vaardigheden en competenties
Taal
Nederlands Moedertaal
Engels Uitstekend

Competenties
Unieke combinatie van affiniteit met techniek, mens en commercie. Sociaal vaardig en maatschappelijk betrokken. Goed in teamverband en ontwikkelde leidinggevende capaciteiten. Prima in heldere communicatie en oplossingsgericht denken. Groot aanpassingsvermogen en consciëntieus. Bijzonder onderlegd in het motiveren en enthousiasmeren van mensen. Ontwikkelde commerciële kwaliteiten.

Overige vaardigheden en competenties
Bovengemiddelde kennis over bier, speciaalbier en bier brouwen.

Interesses en hobby’s
Bier, hobby bier brouwen, badminton, voetbal en duurzame innovaties zoals elektrische auto’s.

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 10 september 2015 om 16:12 Reden: geanonimiseerd op verzoek
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 februari 2014, 16:31
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Gelukt?

Beste Jasper,

Ik vond het een leuke, originele brief. Ik ben heel erg benieuwd of het gelukt is, met de sollicitatie?

Groet, Danny
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief voor Sr. Account Manager Mrcash Sollicitatiebrief en cv 2 28 september 2012 15:38
Open sollicitatie junior account manager, medewerker account team sjoerd1864 Sollicitatiebrief en cv 1 9 november 2010 15:17
Sollicitatiebrief assistent account manager Anneke81 Sollicitatiebrief en cv 0 29 april 2009 13:02
Sollicitatiebrief junior account manager.. Graag commentaar mindstate Sollicitatiebrief en cv 3 14 februari 2008 10:09
sollicitatie account manager Thomas Sollicitatiebrief en cv 0 23 oktober 2006 12:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon