Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 februari 2014, 14:27
331750 331750 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2014
Berichten: 7
331750 is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief stage

Hallo allemaal,

Ik ben heel erg slecht in het schrijven van een sollicitatiebrief.
Zouden jullie hier misschien feedback op kunnen geven? Het is nog maar een opzetje.

ik heb nog geen specifieke organisatie waar ik de brief heen ga sturen, daarom heb ik 'omdat ........' nog open gelaten.

Jullie zouden mij hier heel erg mee helpen!!




Geachte heer/mevrouw,

Voor de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH) ben ik op zoek naar een stageplek waar ik 300 uur kan meelopen. Daarnaast zoek ik een leerzame stageplek waar ik mijn competenties als SPH’er kan ontwikkelen. Ik denk dat uw organisatie hier zeer geschikt voor is.

Ik ben een 21-jarige studente en ik zit nu in het tweede leerjaar van de opleiding SPH aan *****. Ik ben een iemand die die het erg leuk vind om met mensen te werken, daarnaast vind ik het ook erg belangrijk om mensen hulp en ondersteuning te kunnen bieden, zodra zij dit nodig hebben. Ik ben een goed gemotiveerd persoon en ik vind het leuk en belangrijk om iedere keer weer wat nieuws te leren.

Sinds 2009 ben ik werkzaam als vrijwilliger bij een organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking. Hierbij onderneem ik activiteiten met een aantal vaste cliënten, om er voor te zorgen dat zij niet in een sociaal-isolement raken. Door dit vrijwilligerswerk heb ik veel ervaring opgedaan met deze doelgroep, daarnaast vind ik het ook erg leuk om te doen. Tevens vind ik het fijn om te zien dat de mensen zich hierdoor ontwikkelen.
Echter heb ik hierdoor vooral ervaring met deze doelgroep. Ik zou mij daarom ook graag willen oriënteren op andere doelgroepen.

Ik denk dat uw organisatie daar zeer geschikt voor is, omdat……………………………………………………….

Ik hoop dat u mij wilt helpen bij het ontwikkelen van mijn competenties door middel van deze stage. Graag zou ik deze sollicitatiebrief mondeling in een gesprek toelichten. Tevens vindt u als bijlage mijn curriculum vitae voor meer persoonlijke informatie.

Met vriendelijke groet,

******
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 februari 2014, 15:01
IJskonijn IJskonijn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2014
Berichten: 12
IJskonijn is on a distinguished road
Standaard

Lees eventjes de regels, vooral puntje 2.

Verder:
- Het belangrijkste: een echt goede sollicitatiebrief spits je elke keer toe op het bedrijf waar je solliciteert. Een standaard-brief telkens een beetje aanpassen zorgt er niet direct voor dat je opvalt tussen de grote stapel. Elementen hergebruiken van eerdere brieven kan, maar zorg ervoor dat ze relevant zijn en goed in het verhaal passen.

- Richt je brief ook expliciet naar een persoon. Dus "Geachte heer R. Ecruiter" of "Geachte mevrouw Sta Gemanager". Mocht niet op de website te vinden zijn naar wie je de brief kan richten, bel ze dan even.

- In de eerste alinea kan je beter iets schrijven in de trend van "Via deze brief wil ik dus graag solliciteren naar een stageplek bij [bedrijfsnaam]."

- Je motivatie om bij dat specifieke bedrijf te gaan werken staat nu te ver onderin. Dit kan je beter eerder benadrukken. Misschien in een korte zin in de introductie alvast?

- Ik denk dat je beter wat dieper in kan gaan op precies welke competenties je (verder) wilt ontwikkelen. Dan zal een bedrijf eerder denken dat jij echt gemotiveerd bent, ipv dat je een verplicht onderdeel van je opleiding af wilt vinken.

- Zet altijd een lijst van bijlagen onderaan de brief. Dus "bijgevoegd: curriculum vitae"

Verder vind ik het voor een eerste opzetje zeker een best aardige brief.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 februari 2014, 22:20
331750 331750 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2014
Berichten: 7
331750 is on a distinguished road
Standaard

Beste ijskonijn,

Ik heb me inmiddels aan de regels gehouden.

In ieder geval heel erg bedankt voor de feedback!!! Ik denk dat ik hier zeker wel wat mee kan!

Je geeft alleen aan dat motivatie voor dat specifieke bedrijf te ver onderin staat en dat ik misschien een korte zin in de introductie moet plaatsen. Als ik dit doe, kan ik het dan wel zo laten staan? of moet ik de volgorde van de brief wijzigen?

Is de brief inhoudelijk verder wel goed? en het taalgebruik?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage dietist graag feedback tesil Sollicitatiebrief en cv 3 30 oktober 2013 17:55
Feedback sollicitatiebrief stage MWD esmeralda Sollicitatiebrief en cv 2 1 februari 2013 00:07
Sollicitatiebrief stage Law Sollicitatiebrief en cv 2 15 januari 2013 22:59
Sollicitatiebrief voor stage StudenSW123 Sollicitatiebrief en cv 5 26 november 2012 23:49
Uitstekende sollicitatiebrief stage... Lensa Sollicitatiebrief en cv 0 13 april 2010 20:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon