Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 februari 2014, 16:33
IJskonijn IJskonijn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2014
Berichten: 12
IJskonijn is on a distinguished road
Standaard Uitlegstukje bij cv-punten. Verhalend of thematisch?

Wat is de beste manier om de verschillende punten te beschrijven bij een cv? Als voorbeeld onder het kopje werkervaring:

Verhalend:
2007 - 2011 Studentassistent, Universiteit Twente, Enschede
Het begeleiden van experimentele vakken voor eerstejaars studenten. Tevens het aanleren van effectieve manieren om een experiment te journaliseren en te modelleren. Ook samenwerken met andere studentassistenten om tot een consistente beoordeling te komen. De groepen bestonden uit 8 tot 12 studenten.

Thematisch:
2007 - 2011 Studentassistent, Universiteit Twente, Enschede
Didactisch: Begeleiding van eerstejaars experimenten. Aanleren van journaliseertechnieken en modelleertechnieken.
Samenwerking: met andere studentassistenten consistent beoordelen.
Groepsgrootte: 8-12 studenten.


Zelf kom ik er niet echt uit welke methode beter is. Verhalend is denk ik makkelijker te lezen, en zorgt voor typografisch een mooiere cv door vierkante (justified) tekstblokken. Thematisch zorgt er misschien voor dat het makkelijker is voor een recruiter om te zien wat mijn competenties zijn die bij dat specifieke punt horen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 februari 2014, 11:19
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Om het nog lastiger te maken , stel ik optie drie voor: een combinatie van verhalend en thematisch. Je schrijfstijl in het eerste stukje is erg passief: 'het begeleiden van', 'het aanleren van'. Dat is niet fraai. In je tweede stukje doe je dit niet, maar heb je je taken ineens onder twee competenties geschaard. Kun je het beste van beide stukjes met elkaar combineren en er een fraaie taakomschrijving van maken?!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 februari 2014, 12:07
IJskonijn IJskonijn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2014
Berichten: 12
IJskonijn is on a distinguished road
Standaard

Hmm, eens proberen... Ik wil met dit specifieke stukje vooral twee competenties benadrukken, namelijk dat ik goed kan uitleggen en dat ik goed kan samenwerken.

2007 - 2011 Studentassistent, Universiteit Twente, Enschede
Didactisch begeleidde ik eerstejaars studenten bij hun experimenten. Ook leerde ik ze het effectief journaliseren en modelleren van deze experimenten. De groepsgrootte was 8 tot 12 studenten.
Daarnaast werkte ik samen met andere studentassistenten om tot een consistente beoordeling te komen.

Kan dit misschien beter puntsgewijs? Probleem is dan wel dat de zin doorloopt naar een volgende regel, en de uitlijning start onder de "-", en niet onder de "D" (zie plaatje hieronder)

2007 - 2011 Studentassistent, Universiteit Twente, Enschede
- Didactisch begeleidde ik eerstejaars studenten bij hun experimenten. Ook leerde ik ze het effectief journaliseren en modelleren van deze experimenten. De groepsgrootte was 8 tot 12 studenten.
- Daarnaast werkte ik samen met andere studentassistenten om tot een consistente beoordeling te komen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 februari 2014, 13:26
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Je gebruikt nu opsommingstekens én signaalwoorden. Dat is dubbelop. Wat vind je hiervan:

Begeleiden van groepen eerstejaars studenten (8-12 personen) bij hun experimenten. Ik leerde hen onder meer effectief journaliseren en modelleren. Daarnaast werkte ik samen met andere studentassistenten om tot een consistente beoordeling van de experimenten te komen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 februari 2014, 20:26
IJskonijn IJskonijn is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2014
Berichten: 12
IJskonijn is on a distinguished road
Standaard

Bedankt, die stijl is inderdaad wat duidelijker.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tips voor als je je bij een uitzendbureau of werving- en selectiebureau inschrijft Makingsense Alle andere carrièreonderwerpen 5 5 november 2013 11:26
Vragen over loopbaan + writer's block bij schrijven brieven janneke123 Loopbaanvragen 8 5 september 2012 22:27
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
Graag opmerkingen CV chelle1 Sollicitatiebrief en cv 1 1 april 2009 18:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon