Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 februari 2006, 22:13
girl1984 girl1984 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 februari 2006
Berichten: 2
girl1984 is on a distinguished road
Standaard wie wil naar mijn open sollicitatiebrief kijken?

hoi allemaal
ik schrijf niet zo vaak sollicitatiebrieven en ben er niet zo goed in.
dit is een brief voor een leerplek als doktersassistente.
Zou iemand aub commentaar willen geven?

Martine Lunten
Tulpstraat 38
1111BB
Woonplaats


Winterswijk, 21 februari 2006


Betreft: open sollicitatie doktersassistente


Geachte mevrouw, heer,

\
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 september 2006, 11:33
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: wie wil naar mijn open sollicitatie brief kijken?

hoi,

Ik zou in de derde alinea jezelf niet voorstellen `naam + woonplaats` omdat ze al weten wie je bent en waar je vandaan komt. (adressering)

Let op typfoutjes, zoals postcode 1111 BB WINTERSWIJK
Het is handig om je telefoonnummer onder je adressering te vermelden. Ik zou ook geen afkortingen gebruiken zoals cv, maar gewoon voluit schrijven.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 september 2006, 18:51
Thomas Thomas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 september 2006
Berichten: 7
Thomas is on a distinguished road
Standaard Re: wie wil naar mijn open sollicitatie brief kijken?

hoi Marianne,

ik zou die opsomming "...zelfstandige enthousiaste jonge vrouw, die flexibel, zorgvuldig, ambitieus is en weet wat ze wil." vervangen door concrete voorbeelden waaruit blijkt dat je zelfstandig, enthousiast...etc bent. kijk ook op deze site o.a. hier. ik geloof dat het elders te vinden is dat je niet zomaar moet schrijven "ik ben zelfstandig en wil me graag ontplooien". Daar heeft een potentiele werkgever natuurlijk niks aan; uit wat voor (werk)ervaring/opleiding blijkt dit. tevens solliciteer je op een leerplek, dus dan is het denk ik niet erg dat je nog niet zoveel werkervaring hebt. ik zou dit "Ik ben me ervan bewust dat ik nog geen werkervaring heb" dan ook weglaten (je schrijft bijvoorbeeld ook niet, "ik ben werkloos, maar zou heel graag deze baan willen") en de focus leggen op het feit dat je wil leren en dat deze plek precies aansluit bij wat je wil leren. schrijf bijvoorbeeld iets meer over waarom je de BBL opleiding dokterassistente bij het ROC te Utrecht wil gaan volgen. dan kom je vanzelf op een goede motivatie.

succes!
Thomas
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 december 2007, 15:34
lientje
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Re: wie wil naar mijn open sollicitatiebrief kijken?

cool hé
greetsss, my

ps. iedereen maakt weleens foutjesss
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 december 2007, 16:02
Poeziewoezie
Gast
 
Berichten: n/a
Talking Re: wie wil naar mijn open sollicitatiebrief kijken?

mij spreekt ie wel aan. Ik vind het persoonlijk fijn om zoveel persoonlijke eigenschappen van je te horen. En ik denk dat een bedrijf het ook wel prettig vinden om een idee te hebben hoe jij in elkaar zit. Alleen don't push it, want kan je het ook waarmaken. Heel veel succes!
petrahendriks@live.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 december 2007, 16:16
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: wie wil naar mijn open sollicitatiebrief kijken?

Hoi,

Ga eens kijken op de site en zoek het AIDA-model eens op. Zeg in iedere alinea de steekwoorden uit jouw sollicitatiebrief en maak er dan goedlopende zinnen van.

Nu heb je een brief waar je veel in zegt, maar nieteen logische volgorde in hebt. Ook mag je beter verwoorden waarom jij en de praktijk langs alle kanten goed bij elkaar passen.
Verder zeg je dat je 21 bent en verderop geef je aan je ervan bewust te zijn geen ervaring te hebben. Dit kan de werkgever ook bedenken als je 21 bent.

Eerlijk gezegd weet ik nu wel veel van je, maar deze brief zou mij er niet van overtuigen om je uit te nodigen voor een gesprek. Ik zou ook zeker moeite doen om de brief aan een peroosn te richten waar je de naam van weet.

Ik dnek dat ik je nu wat verder heb geholpen. Succes met het aanpassen van je bief en plaats de aangepaste versie hier nog eens om te laten voorzien van feedback.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie wil er even naar mijn open sollicitatie kijken? Joyce Sollicitatiebrief en cv 3 15 september 2008 16:01
Sollicitatiebrief stage afdeling communicatie Beer Sollicitatiebrief en cv 4 18 april 2007 21:09
Sollicitatiebrief bureaumedewerker ajdehaan Sollicitatiebrief en cv 3 4 augustus 2006 22:30
Open sollicitatie groepsleerkracht Shanamanendez Sollicitatiebrief en cv 1 20 juni 2006 12:15
Wie wil mijn sollicitatiebrief orderpicker afbranden? _mike_ Sollicitatiebrief en cv 6 2 maart 2006 01:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon