Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 1 juni 2006, 13:28
EmMetjes EmMetjes is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 juni 2006
Berichten: 1
EmMetjes is on a distinguished road
Standaard Wil ik wel carrière zoals iedereen carrière ziet?

Als ik iemand over carrière hoor praten zien ze zichzelf later allemaal op een hoge functie in het bedrijfsleven bij een bekende multinational.

Je zou je bijna gaan afvragen of je wel carrière kunt maken zonder dit te willen.

Ben vorig jaar afgestudeerd en nu werkzaam als 'manusje van alles'. Tja, mijn arbeidscontract geeft geen omschrijving kan daar ook niets aan doen. Het komt er op neer dat ik generalistisch ben opgeleid en nu ook werkzaam ben op vele vlakken; juridisch, P&O, administratief, verkoop, inkoop, export etc. Het is een klein MKB-bedrijf vandaar de veelzijdigheid.

In eerste instantie vond ik dit heel leuk. Kon advies geven en veranderingen uitvoeren. Maar nu alles eigenlijk langzaam aan op orde is zie ik er weinig uitdaging meer in. Ik zoek meer diepte en vind (denk) de juridische en financiële kant erg leuk. Het probleem is alleen dat ik niet juridisch ben opgeleid.

Afijn, kun je toch gewoon weer de schoolbank in gaan. Ja, dat klinkt makkelijk maar is dat dan ook echt datgeen wat ik leuk vind en is het niet gewoon het oplossen van problemen dat ik leuk vind. Moet ik misschien 'probleemoplosser' worden en als de problemen opgelost zijn gewoon naar een nieuw bedrijf met nieuwe problemen gaan?

Nog even terug naar het aspect carrière

Voor mij is dit niet de hoogst mogelijke positie behalen maar uitdaging behouden in je werk. Ik 'moet' iets op te lossen hebben. En dat je dan door groei steeds hogerop komt is het gevolg daarvan maar niet mijn hoofddoel. Het kan in mijn ogen ook zijn dat je een ander vakgebied gaat betreden en hier kenns in gaat opdoen.
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon