Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 februari 2012, 11:20
chris747 chris747 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 februari 2012
Berichten: 3
chris747 is on a distinguished road
Standaard Welke deeltijdopleiding Civiele Techniek?

Graag wil ik dit jaar starten met een hbo deeltijd opleiding civiele techniek of iets vergelijkbaars.

Welke school is voor mij de beste keuze, ik woon in noord holland, alle scholen zijn ver weg dus dat maakt geen verschil.

Wie kent de opleiding Land en watermanagement van van Hall Larenstein ???

TNX

Chris
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 februari 2012, 12:52
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Kijk eerst eens welke scholen de opleiding in deeltijd aanbieden. Bezoek hun open dagen en zet alles op een rijtje. Het lijkt me verstandig om eerst zelf het nodige veldwerk te gaan doen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 februari 2012, 14:22
chris747 chris747 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 februari 2012
Berichten: 3
chris747 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mariekevanoosterhout Bekijk bericht
Kijk eerst eens welke scholen de opleiding in deeltijd aanbieden. Bezoek hun open dagen en zet alles op een rijtje. Het lijkt me verstandig om eerst zelf het nodige veldwerk te gaan doen.
Hallo Marieke,

Dank voor je antwoord, ik heb al het nodige aan voor onderzoek gedaan hoor, zo weet ik wel welke scholen de opleiding in deeltijd aanbieden.
Ik ga de opendag beoeken van Van Hall larenstein en de HAN.
Het lijkt mij overbodig om alle scholen te gaan bezoeken, zeker als er mindere scholen tussen zitten. en vlissingen en groningen is eigenlijk wel een beetje te ver voor mij (kop van NH).

Ik twijfel tussen deze 2 opleidingen, de HAN geeft civiele techniek en Larenstein heeft daar Land en Watermanagement van gemaakt.

Ik hoop dus op ervaringsverhalen van mensen die ervaring hebben met 1 of beide scholen van beide scholen en dan met name ervaring van Hall Larenstein.

Chris
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 maart 2012, 18:33
kool kool is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 maart 2012
Berichten: 2
kool is on a distinguished road
Standaard

Dag Chris

We kunnen elkaar de hand schudden... zelf zat ik ook te denken om civiele techniek of iets vergelijkbaars te studeren.

Ik heb eerder deze week contact gehad met iemand van een werk en leren traject op het gebied van milieukunde. die zij eigenlijk dat er momenteel eigenlijk geen startersfuncties waren... weet jij of iemand anders hoe dit zit in de civiele techniek??
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 maart 2012, 19:46
chris747 chris747 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 februari 2012
Berichten: 3
chris747 is on a distinguished road
Standaard

Over een aantal jaren is er op diverse technische gebieden zoals civiel en elektro een (zeer) groot te kort aan ingenieurs, ik verwacht niet dat je moeite zal hebben met het vinden van een baan met dit diploma.

Groet,

chris
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 maart 2012, 20:52
kool kool is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 maart 2012
Berichten: 2
kool is on a distinguished road
Standaard

Je moet voor je diploma al tijdens de opleiding werkervaring opdoen, soort stage dus. Die stageplaatsen op milieugebied waren er niet maar bij de Han zijn er 2 mogelijk heden met clivion n werk en leren traject volgen of n instromen bij de bachelor en dan moet je van het 3de jaar een passende functie hebben op hbo niveau. Het lijkt mij makkelijker om zo aan n plek te komen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
civiele techniek

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Civiele Techniek en niet sterk in wiskunde: hbo haalbaarder dan TU? Case-Inter Opleiding kiezen en volgen 3 10 augustus 2011 02:51
Welke ervaringen heb je met projectonderwijs? Isabelle Opleiding kiezen en volgen 0 25 januari 2011 12:32
Wiskunde op Civiele techniek (te) moeilijk? Roel Loopbaanvragen 3 14 april 2009 16:52
Sollicitatie Docent techniek VMBO school, graag reactie! Ton Sollicitatiebrief en cv 4 13 juli 2007 11:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon