Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 november 2012, 15:10
DonQuichot DonQuichot is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 november 2012
Berichten: 1
DonQuichot is on a distinguished road
Standaard Ben ik geschikt voor een hbo ICT opleiding?

Hallo iedereen,

Mijn naam is Tim en ik ben nu 24 jaar. Ik heb 4 jaar geleden een MBO opleiding niveau 4 als administrateur afgerond. Sindsdien ben ik werkzaam ik financieel administratief medewerker. maar ik vind het boekhoudvak niet leuk meer om te doen. ik kan er gewoon me ei niet in kwijt zullen we maar zeggen.

"waarom ben je dan ooit begonnen aan een opleiding als administrateur?" hoor ik jullie denken. Ik heb nooit echt zeker geweten wat ik nu precies het leukst vind om te doen. Ik ben eigenlijk iemand die eigenlijk alles wel interessant vindt. Dus koos ik op mijn 15e maar iets wat ik in ieder geval zeker kon en waar de kans op een baan goed was. Dan had ik in ieder geval een diploma op zak, was mijn gedachte.

De laatste tijd is echter mijn oog op de ICT gevallen. Ik het lijkt me fascinerend om te leren hoe je programma's voor op je telefoon of websites maakt. Maar hier is mijn probleem. Ik weet hoe ik een pc,mac,tablet etc moet gebruiken, maar ik heb nog nooit iets geprogrammeerd of iets dergelijks. dus ik vraag mij af, moet je al een "computer nerd" zijn voordat je aan een hbo informatica gaat beginnen of kan je als "leek" daar ook terecht?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 november 2012, 11:21
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Dat is voor ons lastig te beoordelen, omdat we jou niet kennen. Soms lijkt iets van de buitenkant heel mooi, maar als je er meer van weet, blijkt het toch minder interessante en leuk te zijn dan je dacht. Een voorbeeld is mijn neef die vroeger altijd riep dat hij dokter wilde worden, want hij wilde zieke mensen beter maken. Eenmaal wat ouder kwam hij erachter dat je als arts helaas niet iedereen beter kan maken en lange werkweken met onregelmatige diensten hebt. Dat stond hem niet aan en hij koos voor een andere studie. Mijn advies aan jou is om actief op onderzoek uit te gaan of de ict iets voor je is. Bezoek bijvoorbeeld een open dag van de hogeschool en praat er met docenten en studenten. Een dagje proefstuderen is ook een mogelijkheid.

Succes!
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Onzeker over carričreswitch naar de ICT hoeverder Loopbaanvragen 8 1 maart 2013 14:49
Verder studeren: weer een mbo opleiding of hbo? Directiesecretaresse Opleiding kiezen en volgen 2 7 augustus 2012 12:48
Opleiding HBO Toeristisch management judithhuizinga Opleiding kiezen en volgen 15 25 mei 2012 19:11
Hbo ict opleiding kiezen Swordbeta Opleiding kiezen en volgen 4 14 oktober 2010 17:56
Fotografie opleiding HBO Sharonnnetjee Opleiding kiezen en volgen 4 27 oktober 2009 17:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon