Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 juli 2010, 17:51
chris77 chris77 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 juli 2010
Berichten: 3
chris77 is on a distinguished road
Standaard Tegen einde ww baan aannemen met €1.000 bruto minder?

Nu na 7 maanden thuis gezeten te hebben in de WW lijkt het erop dat ik een baan ben tegengekomen die mij past, dichtbij huis is, waar ik 32 uur mag werken en inhoudelijk erg interessant is maar waar ik ook enorm in salaris op achteruit ga. Ik spreek dan 1000 euro bruto.
Over enkele maanden moet ik de ww uit, dan houdt mijn recht op.
Dillema: niet accepteren en verder zoeken met als consequentie dat ik januari 2011 nog geen baan heb of aanvaarden en het maar doen met 1000 euro bruto minder.
Ik ben erg aan wikken wegen..........
Wat zouden jullie doen?>

groetjes C
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 juli 2010, 14:42
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Tegen einde ww baan aannemen met €1.000 bruto minder?

- kan je je het financieel permitteren om 1000 euro bruto minder te verdienen?

-zijn er secundaire arbeidsvoorwaarden, die het enigszins compenseren?


Als je je het financieel kunt veroorloven, neig ik naar baan aannemen. Het is in ieder geval beter dan WW, je kan weer werkervaring op je CV zetten. Bedenk ook: je kunt ook uit je nieuwe baan verder solliciteren.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 juli 2010, 20:54
chris77 chris77 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 juli 2010
Berichten: 3
chris77 is on a distinguished road
Standaard Re: Tegen einde ww baan aannemen met €1.000 bruto minder?

Bedankt voor je reactie.

Het is erg krap, te moeten leven met wat ik er aan over hou.
Waarschijnlijk moet ik mij er overheen zetten, echter speelt steeds door mijn achterhoofd; wanneer ik een baan aanvaard dan wel een met net iets meer dan een ww. Geeft mij iets meer ruimte.

Het is waar; vanuit een werksituatie kun je makkelijker solliciteren of kom je eerder door je netwerk aan een andere baan. Over secundaire arbeidsvoorwaarden hebben we nog niet gesproken, een derde gesprek gaat al snel volgen waarin dit besproken gaat worden.
Voordelen;erg dichtbij huis, prima uren p/w, meer balans in werk en prive, inhoudelijk interessant.

Lastig!. Wat is mijn drijfveer...? Nog even wikken en wegen dan maar.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 juli 2010, 21:08
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Tegen einde ww baan aannemen met €1.000 bruto minder?

Zet de voor- en nadelen op papier. En belangrijk: geef er ook een waarde aan. Het is voor jou bijvoorbeeld een groot voordeel dat het erg dichtbij huis is. Dan geef je het bijvoorbeeld 70 procent/ punten. Uiteindelijk tel je alles bij elkaar op en dat helpt je misschien verder.

Maar goed, ik denk dat je gevoelsmatig ook wel weet wat je eigenlijk wilt. Ik denk dat het grootste breekpunt het salaris is. Het is ook wel veel geld dat je er op achteruit gaat. Is daar helemaal niet meer over te onderhandelen tijdens het volgende gesprek? Het kan zijn dat hun bod gewoon een voorstel is.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 juli 2010, 09:44
chris77 chris77 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 juli 2010
Berichten: 3
chris77 is on a distinguished road
Standaard Re: Tegen einde ww baan aannemen met €1.000 bruto minder?

Beste Rosina,
Wat een goede tip. Wikken en wegen gebeurt uiteraard maar punten heb ik er nooit aan gegeven. Kan mij voorstellen dat wanneer ik er een waarde aan koppel, het visualiseert en ik makkelijker een knoop kan hoorhakken.
Gevoelsmatig denk ik Nee, echter wanneer ratio spreekt luidt het antwoord; 'doen, vanuit die positie kom je vast sneller elders...'.

Maar ga eerst punten tellen. Dank je wel.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 juli 2010, 21:19
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Tegen einde ww baan aannemen met €1.000 bruto minder?

Tja moeilijk. Het probleem is dat je alleen achteraf weet of je de juiste keuze hebt gemaakt. Als je de prijs achter deur 1 hebt genomen, was dat beter dan de prijs achter deur 2 en deur 3?

Het is wel zo dat je WW ophoudt en je dan helemaal krap komt te zitten. Ook is het zo dat je kunt blijven solliciteren wanneer je deze baan accepteert. Een andere optie is misschien dat je meer gaat verdienen doordat je uren uitgebreid worden. Zo lijkt me dit toch de beste optie.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ongelukkig met baan als IT auditor / adviseur op groot accountantskantoor dennis.l Loopbaanvragen 4 30 maart 2010 16:20
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 17:31


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon