Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 november 2009, 21:54
Margha Margha is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 november 2009
Berichten: 18
Margha is on a distinguished road
Standaard Ontslagaanvraag afgewezen

Hallo,

Mijn werkgever heeft ontslag aangevraagd voor 3 werknemers wegens financiële omstandigheden. nou is het zo dat de procedure daarvan via een afspiegelingsbeginsel gedaan moet worden, nou is bij mij het geval dat een collega die in de zelfde groepen valt als mij later is gekomen, maar mijn werkgever was van mening dat deze onmisbaar is en heeft daarom mij voorgedragen bij het UWV. nou heeft het UWV de aanvraag om mij te kunnen ontslaan afgewezen omdat mijn werkgever niet voldoende heeft kunnen aantonen dat deze collega daadwerkelijk als onmisbaar kan worden beschouwd.
nou kwam ik vrijdag op het werk en zei mijn werkgever dat ik maandag een gesprek krijg samen met het bedrijf die hun belangen in de ontslag procedure behartigd.
Nou denk ik dat ze een gemeen spelletje gaan spelen en dat dit geen positief gesprek zal worden. (ik ken ze namelijk al langer als vandaag) Anders had dat bedrijf er toch ook niet bij hoeven zitten?

Toen bekend werd dat ik werd ontslagen gaven ze ook de keuze om een vaststellingsovereenkomst te teken waarbij ik een klein bedrag zou krijgen. ik heb hier een tegenbod gedaan die veel hoger was en daarbij gezet dat ze zich niet aan de afspiegelingsregels houden. en dat ik daarmee akkoord zou willen gaan omdat de samenwerken verstoord zou raken omdat ze liever die ander collega willen houden, maar ze gingen hier niet meer akkoord omdat ze geen geld daarvoor hadden zeiden ze.

Is er iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt of die mij adviezen kan geven. of die een idee heeft waarmee ze gaan komen?
Ik heb trouwens wel een jurist in de arm genomen maar het is nu weekend en ik zit voortduren te piekeren.

Groetjes Margha
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 november 2009, 23:44
Angel70 Angel70 is offline
Banned
 
Geregistreerd: 5 februari 2007
Berichten: 66
Angel70 is on a distinguished road
Standaard Re: Ontslagaanvraag afgewezen

Volgens mij hoef je niet eens accoord te gaan met het gesprek wanneer dit op te korte termijn kenbaar wordt gemaakt. Je krijgt geen redelijke termijn om je goed voor te bereiden of je advocaat in te lichten.
Mocht je toch het gesprek in (willen) gaan dan zou ik nergens op antwoorden en kenbaar maken dat je e.e.a. eerst met je advocaat wilt overleggen voordat je ook maar ergens op ingaat.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 november 2009, 01:18
Margha Margha is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 november 2009
Berichten: 18
Margha is on a distinguished road
Standaard Re: Ontslagaanvraag afgewezen

Bedankt voor je reactie.
Ik ga maandag morgen contact opnemen met mijn jurist. het punt is dat ik alleen in de pauze mag bellen, heb namelijk al woorden gehad toen ik onder werktijd wou bellen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 november 2009, 11:49
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Ontslagaanvraag afgewezen

Hallo,

Wat vervelend om mee te maken!

Ik denk dat ze alsnog van je af willen en dan zo goedkoop mogelijk. Dat zal inderdaad geen prettig gesprek worden. Trap niet in praatjes dat ze het niet kunnen betalen. Je moet nu echt aan jezelf denken. Goed dat je jurist in de arm hebt genomen! Is er eventueel nog een advieslijn van vakbond die je maandag kan bellen?

Voor bellen kan je eventueel gewoon naar toilet en daar gaan bellen. Eventueel toilet dat wat verder weg ligt en wat rustiger is.

Inderdaad nergens echt op antwoorden en zeker niets tekenen. Zeggen dat je met advocaat gaat overleggen. Naar dat het zo moet lopen, zeker als je ergens jaren hebt gewerkt.

Zorg ook dat ze je nergens op kunnen pakken wat in je dossier kan gaan. Dus op tijd komen, doorwerken enz. Dat doe je misschien al gewoon, maar extra op letten. Ze zullen ongetwijfeld dossier willen opbouwen namelijk.

Succes en sterkte!

Gr,
Rosina
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 november 2009, 19:32
Margha Margha is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 november 2009
Berichten: 18
Margha is on a distinguished road
Standaard Re: Ontslagaanvraag afgewezen

Rosina bedank voor je reactie.

Ik ga nergens voor tekenen en ook geen discussie voeren met hun. Als ze een voorstel hebben zetten ze dat maar op papier zodat mijn jurist daar naar kan kijken, maar bel morgen ochtend ook nog naar mijn jurist voor advies. De vorige keer zei mijn werkgever dat hij niks met mijn jurist te maken had. Nou daar is hij wel mooi achter gekomen het ontslag is wel mooi afgewezen. ik denk dat hij weer zo,n houding aan neemt.

Ik laat het morgen wel even weten hoe het gegaan is.

Groetjes Margha
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 november 2009, 20:51
Margha Margha is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 november 2009
Berichten: 18
Margha is on a distinguished road
Standaard Re: Ontslagaanvraag afgewezen

Hier even een berichtje. ik mag blijven bij het bedrijf. had dit nooit verwacht. had me er al helemaal op ingesteld dat ik weg zou gaan.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 november 2009, 21:30
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Ontslagaanvraag afgewezen

Had ik ook niet verwacht!

Gefeliciteerd!! Wellicht met een bijsmaakje voor jezelf vanwege de hele gang van zaken?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 23 november 2009, 22:06
Margha Margha is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 november 2009
Berichten: 18
Margha is on a distinguished road
Standaard Re: Ontslagaanvraag afgewezen

Ja die bijsmaak is er zeker. Eigenlijk was ik al klaar met dat bedrijf en wil ik eigenlijk wel graag weg maar ja het is moeilijk een baan te vinden in deze tijd.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief administratief medewerker rechtbank: waarom afgewezen? sharynne1981 Sollicitatiebrief en cv 4 11 augustus 2011 02:45
Ben afgewezen. Wat is er mis met mijn sollicitatiebrief? anoniem2008 Sollicitatiebrief en cv 5 4 oktober 2008 23:20
Opnieuw afgewezen, wat doe ik verkeerd? Paulaaa Sollicitatiebrief en cv 10 20 augustus 2008 22:33
Ik had een aanbieding en ik heb het afgewezen nadien Loopbaanvragen 4 22 juli 2008 20:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon