Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 15 oktober 2007, 14:33
Dutchess Dutchess is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2007
Berichten: 3
Dutchess is on a distinguished road
Standaard Hoe vertel ik een mogelijk nieuwe werkgever over een lange reis volgend jaar

Hallo allemaal!

Zit me een dilemma en hoop dat iemand hier een zinnig advies voor heeft...
Ik ben al geruime tijd aan het solliciteren, want in de regio waar ik woon liggen de banen niet voor het opscheppen Nu heb ik vorige week een gesprek gehad bij een bedrijf voor, mag ik wel zeggen, mijn ideale baan. Niet alleen bij de baan maar ook bij het hele bedrijf en hun filosofie was er een enorme klik.

Vandaag heb ik, niet na de afgesproken twee weken maar al na twee dagen, de uitnodiging voor een tweede gesprek ontvangen, dus ik vermoed dat die klik wederzijds was. Helemaal top en ik ben dan ook vreselijk blij. Tot zover geen probleem dus. Maar... ik ben een aantal maanden geleden getrouwd en door omstandigheden gaan wij pas begin volgend jaar op huwelijksreis. Dit zal een lange reis van 7 weken worden, die al heel lang geleden gepland, geboekt en betaald is.

Als ik deze nieuwe baan krijg ga ik een aantal taken van 1 van de directieleden overnemen en ik heb dan ook geen collega's die dezelfde taken uitvoeren. Om mijn kansen niet direct teniet te doen en ook omdat ik dusdanig enthousiast tijdens het gesprek werd dat ik er domweg niet meer aan gedacht heb, heb ik niets over de reis in het eerste gesprek verteld.

Graag jullie feedback/gedachten/tips etc zodat ik iets minder onzeker naar mijn tweede gesprek kan gaan aanstaande donderdag.

Dutchess
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 oktober 2007, 15:41
lieselot
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hoe vertel ik een mogelijk nieuwe werkgever over een lange reis volgend jaar

Hallo Dutchess,

Vervelende situatie... Ik weet eigenlijk niet hoe je dit het beste aanpakt, maar volgens mij is het toch wel een geluk bij een ongeluk dat je het in het eerste gesprek vergeten te zeggen bent Nu je uitgenodigd bent voor een tweede gesprek, is het duidelijk dat ze in ieder geval geïnteresseerd zijn in jou. Wanneer je meteen vanaf het eerste moment zou gezegd hebben dat je volgend jaar gedurende 7 weken niet kunt komen werken, dan zou hun interesse misschien even snel verdwenen zijn als ze gekomen is...

Het blijft natuurlijk vervelend om het te zeggen, en je toekomstige werkgever zal het waarschijnlijk niet graag horen, maar als hij echt geïnteresseerd is en in jou gelooft, dan kan hij - of jullie samen - misschien toch een oplossing zoeken. Uiteindelijk heb je het dan op tijd verwittigd, dus dan is er misschien tijd genoeg om het werk uit te leggen aan collega's, of desnoods een tijdelijke werkkracht in te schakelen. Ik weet natuurlijk niet of dat zo gemakkelijk is als je de taken van een directielid overneemt, maar je kan het altijd proberen voor te stellen. Misschien maak je dan meteen ook een positieve indruk als je zelf oplossingen aanreikt, dus dat is dan ook nog eens mooi meegenomen

Je zal het toch in ieder geval moeten zeggen tijdens 1 van je gesprekken, want als je uiteindelijk aangenomen wordt en je bent "vergeten" te vermelden dat je binnenkort gedurende 7 weken niet kunt komen werken, dan zal je dat niet in dank afgenomen worden. Vertel erbij dat je het zelf ook een vervelende situatie vindt, maar dat de reis al lang geleden gepland en betaald is, en dat het om je huwelijksreis gaat, dus dat je het niet zomaar kan annuleren. Hopelijk begrijpen ze dit en geven ze je toch een eerlijke kans. Ik wens je in ieder geval heel veel succes!

Lieselot
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 oktober 2007, 20:43
Ellennn123 Ellennn123 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 oktober 2007
Berichten: 2
Ellennn123 is on a distinguished road
Standaard Re: Hoe vertel ik een mogelijk nieuwe werkgever over een lange reis volgend jaar

Gewoon eerlijk zeggen! Om de tafel gaan zitten en bepraten wat mogelijk is. en er neit omheen draaien.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 oktober 2007, 20:08
R Pieters R Pieters is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2007
Berichten: 5
R Pieters is on a distinguished road
Standaard Re: Hoe vertel ik een mogelijk nieuwe werkgever over een lange reis volgend jaar

Als het al zo moeilijk is om voor jou een baan te vinden,dan zou ik toch echt even te rade gaan bij me zelf van wat nu echt belangrijk is.

Neem een besluit of je echt gebrand ben om op die reis te gaan,vind je die baan belangrijker?,dan vertel je gewoon bij het gesprek dat jij eigenlijk een vakantie geboekt hebt staan van 7 weken,maar dat je zeker bereid ben om die te annuleren mochten ze daar bezwaar tegen hebben.

Als je geluk heb zien ze in hoe graag je wilt komen,en gunnen ze je die vakantie. Heb je pech,reis weg.

Maar belangrijkste is toch gewoon wat voor jou het meeste gewicht in de schaal legt.


Groetjes en succes
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 oktober 2007, 19:45
Neerlandica_to_be's schermafbeelding
Neerlandica_to_be Neerlandica_to_be is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Berichten: 305
Neerlandica_to_be is on a distinguished road
Standaard Re: Hoe vertel ik een mogelijk nieuwe werkgever over een lange reis volgend jaar

En, hoe is het tweede gesprek gegaan?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 oktober 2007, 22:29
Dutchess Dutchess is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2007
Berichten: 3
Dutchess is on a distinguished road
Standaard Re: Hoe vertel ik een mogelijk nieuwe werkgever over een lange reis volgend jaar

Ik heb de baan gekregen!!!!!!!!!!!! Bedankt voor alle reacties
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Reis Siebrich Loopbaanvragen 20 19 oktober 2006 16:39
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon