Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 december 2008, 17:26
PhilipV PhilipV is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 december 2008
Berichten: 1
PhilipV is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie Alround politiemedewerker Niveau 4

hallo,

Ik ben momenteel bezig met een sollicitatie/motivatiebrief te schrijven voor een functie binnen het politiekorps in mijn regio.
Ik heb de afgelopen 2 jaar ongeschoold werk gedaan in de logistiek, omdat ik na het behalen van mijn vmbo-t niet wist wat ik moest gaan doen.. Ik heb de havo geprobeerd, maar dit is niet geslaagd. Niet omdat ik de capaciteiten niet bezit, maar vanwege persoonlijke problemen.
Zodoende ben ik een beetje stil komen te staan, tot ik er ineens weer aan dacht dat ik vroeger altijd een veiligheidsfunctie wilde, politie, defensie o.i.d
En nu dacht ik, het is tijd voor verandering ik meld me aan en geef het een kans.
Nu voel ik mij alleen een beetje onzeker over mijn sollicitatiebrief, er werd mij verzocht een sollicitatiebrief met motivatie te schrijven en die op te sturen.
Ik motiveer in de brief wel waarom ik de opleiding zou willen doen, maar ik heb meer het idee dat ik moet beargumenteren waarom juist ik een goede politieagent zou zijn.

hier volgt mijn brief, graag commentaar, aanvulligen, suggesties e.d.

bij voorbaat dank,

Philip Vermeulen





Politie Brabant-Noord
t.a.v. de heer XXXXXXXXX
Postbus 90163
5200 MS ‘s-Hertogenbosch

‘s-Hertogenbosch, 7 december 2008

Geachte heer XXXX,

Na anderhalf jaar gewerkt te hebben in de logistieke sector, begon ik mij steeds vaker af te vragen of dit was wat ik wel echt wilde. Het zit namelijk niet in mijn karakter om de hele dag hetzelfde eentonige werk te doen waarin ik mijzelf niet verder kan ontplooien en ontwikkelen.
Ik kwam tot de conclusie dat ik op zoek ben naar een functie/opleiding waarbij ik een grotere diversiteit aan mensen, situaties en conflicten tegenkom om zodoende verscheidene competenties en vaardigheden te kunnen ontwikkelen en verder te ontwikkelen. Ik heb het idee dat de opleiding tot allround politiemedewerker mij dit kan bieden.
Als zijnde een politiefunctionaris sta je iedere dag weer voor iets anders, op straat moet je goed observeren, anticiperen en conflicten kunnen hanteren terwijl je bijvoorbeeld ook goed in teamverband moet kunnen discussiëren en oplossingen bedenken met betrekking tot verscheidene maatschappelijke kwesties. Een groot verantwoordelijkheidsgevoel, maatschappelijk bewustzijn, integriteit en discipline zijn van belang.
Het geheel aan verscheidenheid omtrent deze functie, de interesse die bij mij altijd al aanwezig is voor een dergelijk beroep, de bijdrage die met een dergelijke voorbeeldfunctie word gegeven aan de maatschappij, de fulltime duale opleiding en dus een kans om mezelf op een nuttige wijze verder te ontwikkelen heeft mij doen besluiten te solliciteren.
Met plezier kijk ik uit op de uitnodiging voor de voorlichtingsbijeenkomst!
Hoogachtend,


P.A. Vermeulen

(edit, de layout is een beetje lelijk.. het lijkt alsof er geen alinea's zijn en dergelijke, maar op een a4 tje ziet het er wel netjes uit! )
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 december 2008, 01:36
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Alround politiemedewerker Niveau 4

Dag Philip,

Zo zie je maar waar een periode pas op de plaats goed voor kan zijn.

Uit de eerste zin zou je 'namelijk' weg kunnen laten. Als je de afsluitende zin in een alinea zet, dan straalt je brief net iets meer kracht uit. Hoogachtend is nogal ouderwets en formeel. Met vriendelijke groeten past beter bij je goede gemotiveerde brief.

Wat ik uit je brief opmaak is dat je heel goed nagedacht hebt over de inhoud van het politievak en er uit volle overtuiging voor kiest.

Succes!
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Sollicitatiebrief allround politiemedewerker ricochet Sollicitatiebrief en cv 7 31 maart 2009 23:58
open sollicitatie guusje Sollicitatiebrief en cv 3 9 augustus 2007 17:26
Sollicitatie Callcentre supervisor Conquet Sollicitatiebrief en cv 3 14 maart 2007 22:35
sollicitatiebrief assistent politiemedewerker ano Sollicitatiebrief en cv 1 10 november 2006 16:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon