Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 april 2010, 10:07
De Bezige Bij De Bezige Bij is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 april 2010
Berichten: 2
De Bezige Bij is on a distinguished road
Exclamation Inlenersbeloning: niet nageleefd door uitzendbureau

Na 78 weken werken, ben ik van Fase A naar Fase B gegaan. Kreeg een nieuw contract aangeboden met exact hetzelfde uurloon. Toen ik daar vragen over ging stellen, kreeg ik een kopie toegezonden van een inlenersbeloning die vanaf dag 1 dag ik ging werken van toepassing was. Het verschil in het bruto-uurloon kwam op 6 euro per uur! Ook de inlener kon mij dit bevestigen, dat dit de gemaakte afspraken waren tussen het uitzendbureau en de inlener.

Het uitzendbureau heeft hun fout toegegeven, en zou een herberekening maken, met wat ik nog aan loon te goed zou hebben. Echter dat berekenen duurt nu al ruim 3 weken (terwijl ik daar in 3 dagen klaar mee was). Ook is het nieuwe (aangepaste) contract niet ondertekend door het uitzendbureau. En het blijft angstig stil nu...

Wat kan ik nu verder doen, om overal wat vaart in te krijgen?

Ik wil een goed getekend contract.
Ik wil de euro's waar ik recht op had, en dat dan in 1 keer uitbetaald krijgen, en niet in delen.
Ik wil graag weten, wat mijn rechten zijn...en wat ik verder kan doen, en waar ik aan toe ben.

Wie helpt mij?

Groetjes
De Bezige Bij
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 april 2010, 11:41
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Inlenersbeloning: niet nageleefd door uitzendbureau

Ben je al bij het uitzendbureau geweest of heb je telefonisch contact gehad?

Als je er nog niet bent geweest, dan kun je er het beste naartoe gaan. Probeer niet boos te zijn, want fouten maken is menselijk, maar vraag of je ze ergens mee kunt helpen.

Sterkte en succes.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 april 2010, 12:02
De Bezige Bij De Bezige Bij is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 april 2010
Berichten: 2
De Bezige Bij is on a distinguished road
Standaard Re: Inlenersbeloning: niet nageleefd door uitzendbureau

Ik heb contact gehad d.m.v. email, telefoon, en er is een medewerker van het uitzendbureau bij mij op het werk langs geweest. In de vorm van een 3-gesprek, met iemand van persooneelszaken van de inlener erbij. Er wordt beterschap beloofd, maar vervolgens is het stil. Iedere keer als ik bel, krijg ik het antwoord: Tja, we moeten nog even rekenenen, volgende week hoor je van me. Maar volgende week is het stil..
Ook heb tot op heden geen getekend contract mogen ontvangen.

Ik krijg zo langzamerhand het idee, dat ik aan het lijntje wordt gehouden, en ik het geld waar ik recht op heb, dus mooi nooit zal krijgen.

Zit er hard aan te denken, om bij een ander uitzendbureau te informeren, of zij mij over willen nemen, zodat ik wel gewoon door kan blijven werken. En om dan te kijken of ik met een jurist/advocaat stappen moet gaan nemen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 mei 2010, 15:35
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: Inlenersbeloning: niet nageleefd door uitzendbureau

Dat is een vervelende situatie. Ik kan me voorstellen dat je het idee krijgt dat ze je aan het lijntje houden.

Als ik jou was, zou ik eerst even contact opnemen met een juridisch adviseur, bijvoorbeeld met iemand van DAS (http://www.das.nl/templates/dispatcher.asp?page_id=1601).

Hij kan je vertellen wat je rechten zijn en hij kan je ook vertellen welke stappen je het beste kunt nemen. Dat maakt dat je sterker in je schoenen staat en je daadkrachtiger en zelfverzekerder naar het uitzendbureau kunt optreden.

Ik hoop voor je dat deze zaak snel is opgelost. Houd je ons op de hoogte?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46
Motivatieprobleem en twijfels over beroep Interaction Designer en opleiding CMD topTijgertje Loopbaanvragen 4 15 juni 2009 12:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon