Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 mei 2013, 22:46
Iris1989 Iris1989 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 mei 2013
Berichten: 1
Iris1989 is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatiebrief BBL-plaats Helpende

Alvast hastikke bedankt
Als er fouten bij zitten hoor ik het graag van u .


Geachte Heer/Mevrouw,

Met veel enthousiasme heb ik gehoord dat u ook BBL leertrajecten verzorgd. Langs deze weg wil ik dan ook solliciteren naar een BBL plaats Helpende niveau 2 .

Met name het contact en het verzorgen van mensen die hulpbehoevend
zijn spreekt mij enorm aan. Het werken in de zorg is altijd een "passie" van mij geweest,
Ik heb na het behalen van mijn diploma 4 jaar gewerkt in de zorg in veel verpleeg instellingen te Dordrecht . Mijn werkzaamheden waren het verzorgen van cliënten etc. Ik heb altijd verder willen leren. De tijden die ik werkzaam was in een verpleeg instelling was erg leuk . Vandaar dat ik graag de stap neem om de opleiding BBL leertraject te gaan volgen en dat zou ik graag binnen u organisatie willen volgen. Omdat ik het geweldig vind om er voor mensen te zijn die de hulp hard nodig hebben. Ik wil ze de warmte geven zodat ze voelen dat ze niet alleen zijn. Een smile tevoorschijn halen daar doe ik het allemaal voor is.
Ik ben in het bezit van mijn diploma AKA (Arbeidsmarktgekwalificeerd Assistent)

Ik ben leergierig, enthousiast, heb goede contactuele eigenschappen,
kan goed problemen oplossen,loop niet weg van problemen en kan zowel zelfstandig als in teamverband werken.


Graag zou ik mijn brief nader toelichten in een persoonlijk gesprek. Om uw reactie op mijn brief te vernemen zal ik binnenkort telefonisch contact met u opnemen.

Hoogachtend.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 mei 2013, 09:31
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Hallo Iris,

Welkom op het forum. Lees eerst even de huisregels en dan met name puntje 2:
http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23
Je zult sneller reacties krijgen als je eerst anderen helpt.
Het eerste wat mij opvalt aan je brief is het hele hoge IK gehalte (5 zinnen beginnen met IK).
Lees brieven van anderen op het forum en doe er je voordeel mee.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 mei 2013, 22:48
de Patrick de Patrick is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2011
Berichten: 82
de Patrick is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iris1989 Bekijk bericht
Geachte Heer/Mevrouw,
Ik zie een dergelijke aanspreking vaak op dit forum. Misschien is dat gangbaar in Nederland, maar in Vlaanderen wordt nooit een / gebruikt. In plaats daarvan is "Geachte mevrouw, geachte heer" gebruikelijker bij ons. Zorg er ook voor dat je bij een spontane sollicitatie weet aan wie je de brief moet richten. Desnoods bel je op voorhand en vraag je erachter. Je kan dan nog naar dit gesprek verwijzen. In het algemeen komt dit gemotiveerder over. Wees er wel op voorbereid dat ze je aan de telefoon reeds vragen kunnen stellen.

Citaat:
Met veel enthousiasme heb ik gehoord dat u ook BBL leertrajecten verzorgd. Langs deze weg wil ik dan ook solliciteren naar een BBL plaats Helpende niveau 2 .
Vermeld ook waar je dat gehoord hebt en waarom je specifiek bij die instelling solliciteert. Anders zou men daaruit kunnen afleiden dat je gewoon dezelfde standaardbrief aan meerdere werkgevers stuurt. Een werkgever hoort graag waarom je specifiek bij hem solliciteert. Ik heb vroeger zelfs de fout gemaakt op een gesprek te antwoorden dat de functie-inhoud mij aanspreekt en dat de keuze van werkgever voor mij van geen belang was.

Citaat:
Met name het contact en het verzorgen van mensen die hulpbehoevend
zijn spreekt mij enorm aan. Het werken in de zorg is altijd een "passie" van mij geweest,
Laat die "met name" weg en zeg 'passie' niet tussen aanhalingstekens. Vermeld ook van waar die passie komt, als je zegt "is altijd geweest'. Maak er bv. van:

'Ik werk graag om het leven van zorgbehoevenden aangenamer te maken. Vroeger heb ik ook ...'

Citaat:
Ik heb na het behalen van mijn diploma 4 jaar gewerkt in de zorg in veel verpleeginstellingen te Dordrecht.
Spelfout: in het Nederlands wordt zoveel mogelijk aan elkaar geschreven. Ik denk trouwens dat de term "zorginstellingen" iets gangbaarder is.

Waarom exact heb je op "veel" plaatsen gewerkt en niet op één? Heb je veel vervangcontracten gehad of zo?

Citaat:
Mijn werkzaamheden waren het verzorgen van cliënten etc. Ik heb altijd verder willen leren. De tijden die ik werkzaam was in een verpleeg instelling was erg leuk . Vandaar dat ik graag de stap neem om de opleiding BBL leertraject te gaan volgen en dat zou ik graag binnen uw organisatie willen volgen. Omdat ik het geweldig vind om er voor mensen te zijn die de hulp hard nodig hebben. Ik wil ze de warmte geven zodat ze voelen dat ze niet alleen zijn. Een smile tevoorschijn halen daar doe ik het allemaal voor is.
Je omschrijft je taken bij je vorige werkgevers wel erg vaag. Gewoonlijk is dat voor het cv om meer in detail te gaan, maar bij een spontane sollicitatie gaat men toch meer focussen op de brief zelf. Bovendien vermeld je niet waarom je die opleiding wil volgen en specifiek in die instelling.

Citaat:
Ik ben in het bezit van mijn diploma AKA (Arbeidsmarktgekwalificeerd Assistent)

Ik ben leergierig, enthousiast, heb goede contactuele eigenschappen,
kan goed problemen oplossen,loop niet weg van problemen en kan zowel zelfstandig als in teamverband werken.
Je type diploma zou je beter vroeger vermelden (waar je zegt dat je na 4 jaar je diploma hebt behaald).

In plaats van jezelf met generieke termen de hemel in te loven, kan je hier beter kort omschrijven hoe je te werk gaat in je huidige en vroegere jobs.

Citaat:
Graag zou ik mijn brief nader toelichten in een persoonlijk gesprek. Om uw reactie op mijn brief te vernemen zal ik binnenkort telefonisch contact met u opnemen.

Hoogachtend.
In principe vraag je beleefd om uitgenodigd te worden en kondig je niet aan dat de werkgever zich binnenkort aan je telefoontje mag verwachten. Als het nl. gewoon nee is (omdat er geen ruimte is of omdat men je niet geschikt vindt), dan vindt men het zeker lastig om te weten dat je binnenkort nog eens gaat bellen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief voor BBL Verzorgende IG littleherb Sollicitatiebrief en cv 4 6 november 2013 21:56
Wie wil er naar mijn open sollicitatie voor een BBL helpende zorg en welzijn kijken Margha Sollicitatiebrief en cv 6 24 november 2009 09:09
Sollicitatiebrief BBL plaats kinderopvang ThirzaBono Sollicitatiebrief en cv 2 6 november 2009 18:20
sollicitatiebrief BBL plaats SPH vokiki Sollicitatiebrief en cv 2 19 november 2008 11:10
Sollicitatiebrief BBL plaats brechtje27 Sollicitatiebrief en cv 1 29 november 2006 14:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon