Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #11  
Oud 23 januari 2010, 18:08
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Mijn eerste ervaring met het NCOI

Niet aan beginnen. NCOI heeft een zeer goede marketing afdeling; "Ruim 550 erkende opleidingen en trainingen".

Voor wat betreft het HBO onderwijs is het een drama.
Volgens de website van NCOI: "1. Officieel erkend door het Ministerie van OCW
Hogeschool NCOI is officieel erkend door het Ministerie van OCW volgens de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek (WHW). NCOI mag daarmee zelf erkende HBO Bachelordiploma’s uitgeven. Deze diploma’s zijn bij wet gelijkgesteld aan diploma’s van andere erkende onderwijsinstellingen. De Bachelordiploma’s van Hogeschool NCOI geven u het recht op de internationaal erkende titel Bachelor. Per opleiding is aangegeven welke titel u behaalt, bijvoorbeeld BBA (Bachelor of Business Administration) of Bcom (Bachelor of Commerce)." (bron: website van het NCOI)

Men vergeet er bij te vermelden dat het instituut dan wel erkend is, maar dat iedere individuele HBO bachelor opleidingen een accreditatie van de NVAO benodigd is (en vervolgens in het CROHO register wordt geregistreerd.) en dat van het hele scala aan opleidingen er maar 10! HBO opleidingen worden afgesloten met een erkend bachelor diploma en het recht de bijbehorende titel te mogen voeren.

Kijk goed in de algemene voorwaarden van NCOI, want daarin staat toelating (met de vooropleidingseisen) los van de inschrijving. Je kunt dus niet toelaatbaar zijn (volgens de wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek) maar wel ingeschreven staan. Dit houdt in dat je gewoon je opleiding mag volgen, moet betalen, maar geen getuigschrift krijgt.... (Dit kan volgens de voornoemde wet niet!) Maar goed daar hoef je je niet aan te houden als de opleiding niet geaccrediteerd is! Er is immers geen controle op.

Let op; Al heeft je werkgever je ingeschreven, als er een kink in de kabel komt, dan ben je zelf hoofdelijk aansprakelijk volgens de algemene voorwaarden.

Dan de communicatie; die verloopt voornamelijk via e-connect op internet. Over lastige vragen over je opleiding (niet inhoudelijk aan de docent) worden per telefoon beantwoord. E-mail bied denk ik te veel zekerheid en kun je hieraan refereren....... en dat kan wel eens lastig worden.

Als je telefoneert met NCOI dan is iedereen met verstand van zaken telefonisch niet bereikbaar, beslissingen moeten door managers, adviseurs of andere afdelingen genomen worden. De beloften terug bellen door diegene met verstand van zaken wordt niet nagekomen en als je hier iets over zegt reageert 99% van de helpdesk telefonistes zeer geďrriteerd.

Om te voorkomen dat dit een heel boek wordt laat ik het hierbij, is al erg genoeg denk ik zo......

Mijn advies: NCOI............ trek je gympies aan en begin te rennen!!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 15 juni 2010, 15:40
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Mijn eerste ervaring met het NCOI

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Heeft iemand ervaring met de NCOI opleidingen? Ik wil in april beginnen met de opleiding MBO Controlling. Ik heb veel over de NCOI gelezen en ik zou graag willen weten of deze opleiding belast is met de accreditatie bij de NVAO of bij de Min.van OCW. Verder is de opleiding aan de dure kant. Ik vertrouw het niet zo.


Als iemand voor mij informatie heeft, HEEL GRAAG!!!

alvast bedankt,

PATintur.
kijk eerst bij andere opleiders in Nederland, het genoemde instituut knipt zelf modules en hanteert geen deelkwalificaties en dat geeft problemen in de praktijk, daarnaast is de prijs het 3-voudig t.o.v. de andere opleiders. groet Wim
Met citaat reageren
  #13  
Oud 1 oktober 2010, 20:12
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Ncoi

De reacties over NCOI lopen ver uiteen, van heel goed tot slecht.
Zelf volg ik een HBO Bachelor Manangement opleiding en ben tevreden over dat wat NCOI tot nu toe heeft aangeboden. De docenten zijn goed, de locaties zijn top en de ondersteuning door de mensen van de administratie is zeer correct.
Drie jaar geleden bij de start had ik wel wat bemerkingen, maar er is een enorme kwaliteitsverbetering doorgevoerd. Het E-connect heeft goede informatie, zodra hierop aanvullende info wordt geplaatst krijg je een mailtje, de boeken worden tijdig verzonden (dat was 3 jaar geleden niet het geval). Kortom ik ben tevreden.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 9 juni 2011, 14:02
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard NCOI niet doen!

Niet doen! De werkgever betaalde een gedeelte van de studie en dat bedrag moesten ze dus van de restsom aftrekken. Daarnaast had ik vrijstelling en hoefde ik daarom minder vakken te volgen en minder te betalen. Administratief kregen ze dat niet snel voor elkaar. Dan begint het bellen en het mailen om het geregeld te krijgen. Ondertussen zeggen ze toe dat je moet betalen als het duidelijk is hoe het zit, maar een andere afdeling stuurt aanmaningen met de verkeerde bedragen erop. Vervolgens zeggen ze schriftelijk toe dat ze geen incasso erbij halen, maar twee weken later krijg je de brief van de incasso binnen. En als je daar dan over belt, kunnen ze niet intrekken, niet stagneren en is het hun probleem niet. Ook daarheen gaan met je bewijzen om te praten heeft geen zin. Tot slot zit je dus met je rechtsbijstand en ga je het wel winnen van die oplichters, maar t is een gedoe.

Conclusie: Begin rustig aan NCOI maar neem voor de zekerheid een rechtsbijstandverzekering.

Dit is net zoiets dat je op vakantie gaat en voor de zekerheid je ziekenkosten tot in het buitenland regelt, want ALS het fout gaat...
Met citaat reageren
  #15  
Oud 16 juni 2012, 02:39
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard scheidegger

Hoi , Ik heb gehoord dat scheidegger een onderdeel is van NCOI ik was ven plan een opleiding daar tedoen op mbo4 nivo maar heb mijn twijfels het gaat om een opleiding in de Horeca maar NCOI heeft dat niet is er een andere onderwijs instituut die wel erkende horeca opleidingen geeft ....
Met citaat reageren
  #16  
Oud 16 juni 2012, 14:09
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Scheidegger maakt inderdaad onderdeel uit van de NCOI Opleidingsgroep.
Wat voor horecaopleiding zoek je?
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #17  
Oud 7 augustus 2012, 21:37
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard wisselende ervaring

Hoi,

Ik heb ook het eerste jaar bij NCOI gedaan. opvallend is dat niet alleen de opleiding duur is, maar een examen verplaatsen, uitstel aanvragen of je module opdracht laten herbeoordelen kost ook enorm veel geld. Zelfs als er uit de herbeoordeling een heel ander cijfer komt (dan zou je toch zeggen dat de fout bij NCOI ligt).

Kwaliteit van het onderwijs is bijzonder wisselend. Sommige docenten geven op de eerste lesdag aan dat ze helemaal geen zin hebben etc. vanzelfsprekend is het onderwijs dan ook slecht. Sommige docenten doen het erg goed. Voor die prijs moet je uitstekend onderwijs kunnen verwachten en van alle docenten.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 14 augustus 2012, 14:16
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Ncoi

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lina Bekijk bericht
Ik volg HBO Bachelor Bedrijfskunde bij het NCOI en ik heb gisteren mijn eerste lesdag gehad. Ondanks alle strubbelingen met het versturen van het studiemateriaal en aanverwante dingen, verliep deze dag vlekkeloos.

Uiteraard heeft NCOI in heel Nederland locaties waar ze les geven, in dit geval ging het om het Novotel in Rotterdam Brainpark (tegenover de Erasmus Universiteit). Uitstekende locatie en zeer goed georganiseerd.

Deze keer had ik de module management en communicatie en die wordt gegeven door iemand die een eigen bedrijfje heeft in het communicatievak. Hij geeft al 8 jaar les bij het NCOI en heeft een zeer interactieve manier van lesgeven. Je krijgt eigenlijk nauwelijks de mogelijkheid om in te dutten.

Ik heb genoten van deze dag en hoop dat alle volgende lesdagen om een soortgelijke manier zullen gaan.

Voor al die mensen die twijfelen of het NCOI een goed opleidingsinstituut is of niet: ik vind van wel, mijn ervaringen zijn tot nu toe positief. Het feit dat er dingen mis gingen met het versturen van studiemateriaal lag niet aan het NCOI maar aan de drukkerij die de pakketten maakt en zelf verstuurd.
De contacten die ik tot nu toe met het NCOI heb gehad zijn goed geweest en tot mijn tevredenheid.

Nu een dag na mijn les staan er uitwerkingen van de vragen die achter de behandelde hoofdstukken staan op het extranet van NCOI, waar de studenten toegang toe hebben. Ook eventuele presentaties die de docent gebruikt komen hier op te staan. Goed geregeld allemaal.

Het lijkt zo langzamerhand wel een reclamepraatje, maar ik vind het belangrijk om dit soort ervaringen met anderen te delen. Voordat ik me heb ingeschreven bij dit instituut heb ik uitgebreid gezocht op internet naar ervaringen van anderen, maar kon helaas niets vinden. Mogelijk dat anderen hier iets aan hebben. Uiteraard kunnen andere NCOI-studenten hier aanvullingen op geven, zowel positief als negatief, zodat mogelijke toekomstige studenten beter een beeld kunnen vormen van hoe het hier toe gaat.
Werkgever sluit voor mij met NCOI begin 2009 contract af voor een 3-jarige cursus Bedrijfskundig management t.w.v. €10800. Na onvrijwillig ontslag wegens reorganisatie eind 2009 cursus kostenloos meegekregen. In 2011 gestopt. Ex-werkgever betaalt de 2 jaar (ca. €7600). Echter NCOI claimt van mij nog ca €4000 voor afbreken cursus op basis van algemene voorwaarden. Ex-werkgever wil die niet betalen. Ik heb bij mijn ex-werkgever niets getekend t.a.v. deze cursus, noch bij het NCOI en heb de algemene voorwaarden van het NCOI nooit gezien. Deze week aanmaning van Intrum Justitia gekregen, dus +10%.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 10 januari 2013, 15:33
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Ncoi

Ga toch even klagen omtrent NCOI.
Eerste examen afgekeurd, de docent leverde zijn materialen niet optijd in voor het examen dus je kon de voorgaande lessen niet terug zien, tweede examen gratis maar toch weer 2 vragen eruit gehaald omdat deze niet klopten.
Nee ik kan niet zeggen dat ik uiterst positief ben over het NCOI
Met citaat reageren
  #20  
Oud 18 februari 2013, 17:32
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Fysiotherapie NCOI

Hallo ,

HBO basisopleiding fysiotherapie , leek mij interessant. Had me vorig jaar september ingeschreven en ben NIET tevreden !

-Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding niet in orde.
In totaal kost de dit jaartje €3600. ( 2148 euro cursusgeld en de rest examen etc.)

- twee weken na de laatste les is de docent( het enige aanspreek punt) niet meer aanspreekbaar. Dus als je vragen hebt over het examen dat ongeveer zes weken na de laatste les wordt gegeven heb je pech. ( de klantenservice heeft geen inhoudelijke kennis over het vak ,dus geen antwoord op je vraag)

- vraag me ook af waarom NCOI je keuze vraagt voor de locatie, want die is toch UTRECHT.

Groeten
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
ncoi

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
Motivatieprobleem en twijfels over beroep Interaction Designer en opleiding CMD topTijgertje Loopbaanvragen 4 15 juni 2009 12:40
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
Sollicitatiebrief groepsleidster kinderopvang Niet geregistreerd Sollicitatiebrief en cv 3 16 augustus 2005 10:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon