Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 juli 2011, 16:13
Nili Nili is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 3
Nili is on a distinguished road
Exclamation Sollicitatiebrief verkoper reizen, graag feedback

Hallo,

Ik ben bezig met solliciteren in de toerisme branche, voor de functie Verkoper Reizen die ik combineer met me Verkoper Reizen BBL opleiding. Graag wil ik wat advies en tips en verbeteringen van de deskundige die hier aanwezig zijn,
Ik ben op dit moment werkzaam bij een bedrijf maar zoals ik al beschrijf in me brief, leer ik er weinig wat met mijn opleiding te maken heeft, maar ik wil ook niet overkomen alsof ik na paar maanden weer weg ga bij een nieuwe bedrijf.

Ik hoop echt dat jullie me wat nuttige feedback kunnen geven!

Alvast veel veel veel dank!


Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw vacature op uw site solliciteer ik hierbij naar de functie van Verkoper Reizen. Omdat uw organistatie een erkend bedrijf is en veel variatie aanbied spreekt uw organisatie mij zeer aan en omdat de functie bijzonder goed aansluit op mijn opleiding en interesses, wil ik graag solliciteren voor deze functie.

Ik volg de BBL opleiding Verkoper Reizen aan het ROC in ……. Mijn opleiding houdt in dat ik één dag per week (dinsdags) naar school ga en de overige dagen bij een leerbedrijf aan de slag ga. De duur van mijn opleiding is 2 jaar waarvan ik hoop minstens het eerste jaar bij uw bedrijf te mogen werken.

Het lijkt mij erg interessant en leerzaam om bij uw organisatie te werken, ook omdat ik graag bij een erkend bedrijf wil werken, waarin een doorgroeimogelijkheid is. Wat mij ook aanspreekt in uw organisatie is de diversiteit van de aangeboden diensten; van het regelen van vluchten, autohuur tot hotels. Het voor de klant de ideale reis samenstellen is wat ik graag wil leren bij uw bedrijf.

Op dit moment ben ik werkzaam bij een organisatie die vakantiehuizen verhuurt in Zwitserland. Mijn werkzaamheden zijn het bewerken van boekingen en annuleringen in een boekingssysteem genaamd CMS, verder behandel ik de brochure aanvragen en beantwoord ik de e-mails en telefoontjes van de gasten. De vakanties die worden aangeboden zijn wandelvakanties, hondenvakanties en huizen die geheel verhuurd kunnen worden. Alhoewel mijn huidige werkomgeving ideaal is wil ik me niet bepreken tot alleen Zwitserland en wil ik meer ervaring opdoen met de bekende boekingssystemen zoals Amadeus, Galileo of Worldspan.

Mijn ervaring in de reisbranche is niet veel maar wil heel graag leren en ben zeer gemotiveerd, ik hou van afwisseling en ben bereid me voor de volle 100% te geven. Ik kan goed werken met Microsoft Office programma’s zoals Word en Excel. Ik beheers de Nederlandse en Engelse taal zowel mondeling als schriftelijk. Op school heb ik al lessen Zakenreizen en Toerisme gehad.

Ik kijk er naar uit om u persoonlijk uit te leggen wat mijn opleiding verder inhoudt en waarom ik graag bij uw bedrijf aan de slag wil.

Voor nu verwijs ik u graag naar de bijgevoegde CV. Ik hoop uw hiermee voldoende te hebben geďnformeerd. Voor meer vragen hoor ik graag van u.


Met vriendelijke groet,

.....
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 juli 2011, 13:34
Xxx Xxx is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 maart 2011
Berichten: 53
Xxx is on a distinguished road
Standaard

- Je schrijft dat het bedrijf aansluit bij jouw interesses, maar met deze brief heeft het bedrijf geen idee wat jouw interesses zijn. (misschien wel lastigste onderdeel van een sollicitatie: waarom jij bij bedrijf A en niet bij B of waarom zou A jouw kiezen en niet Pietje Puk)

-Check je brief op tikfoutje(s) en werkwoordspelling(en) (bepreken / variatie aanbiedt) (dinsdag ipv dinsdags)

-Softwarekennis (zowel Office als boekingssystemen), vakkenpakket, talenkennis en huidige werkzaamheden kunnen in je CV -> probeer opsommingen in je brief te vermijden. Enkele werkzaamheden wel benoemen als dat aansluit bij taken/vaardigheden/eigenschappen die in de vacature gevraagd worden.

-Groot deel van eerste alinea zou ik aan tweede (of derde) alinea toevoegen (je hoeft niet twee keer te vermelden dat je solliciteert en je een erkend bedrijf belangrijk vindt ;-))

-Tijdens mijn opleiding heb ik ook in mijn CV uitgelegd wat mijn opleiding inhield en welke eisen er gesteld werden aan een stagebedrijf. Wellicht kun jij dit ook doen of naast je CV nog een dergelijk document meesturen?

-Laatste alinea's samenvoegen/herformuleren. (Google voorbeelden)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nili Bekijk bericht
Ik ben op dit moment werkzaam bij een bedrijf maar zoals ik al beschrijf in me brief, leer ik er weinig wat met mijn opleiding te maken heeft, maar ik wil ook niet overkomen alsof ik na paar maanden weer weg ga bij een nieuwe bedrijf.

----

Op dit moment ben ik werkzaam bij een organisatie die vakantiehuizen verhuurt in Zwitserland. Mijn werkzaamheden zijn het bewerken van boekingen en annuleringen in een boekingssysteem genaamd CMS, verder behandel ik de brochure aanvragen en beantwoord ik de e-mails en telefoontjes van de gasten. De vakanties die worden aangeboden zijn wandelvakanties, hondenvakanties en huizen die geheel verhuurd kunnen worden. Alhoewel mijn huidige werkomgeving ideaal is wil ik me niet bepreken tot alleen Zwitserland en wil ik meer ervaring opdoen met de bekende boekingssystemen zoals Amadeus, Galileo of Worldspan. (weet je of 'sollicitatiebedrijf' 1 van deze systemen heeft?)

Suggestie Xxx:
Op dit moment ben ik werkzaam bij xxxx, een organisatie die zich richt op (verhuur van vakantiehuizen/vakanties/recreatie in)* Zwitserland. Mijn werkzaamheden sluiten slechts gedeeltelijk aan bij hetgeen ik van mijn opleiding moet leren. Ik zou graag meer relevante ervaring opdoen en me op een breder gebied (? of hoe noem je dat?) richten.


Mijn ervaring in de reisbranche is nog beperk, maar ik wil heel graag leren en ben zeer gemotiveerd.
*uiteraard geen haakjes in je brief , weet niet precies hoe je jouw huidige werkplek het beste kan beschrijven.
Ik heb geen ervaring met BBL: misschien is het de gewoonte/bedoeling dat je een jaar bij een bedrijf blijft? Wellicht meldt het bedrijf daar iets over in de vacature? Dan hoef je geen periode in je brief te benoemen, maar is het al duidelijk genoeg doordat je enthousiast bent over doorgroeimogelijkheden. (denk ik)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief kinderopvang, graag feedback emkooij Sollicitatiebrief en cv 3 11 april 2011 19:21
Graag feedback op mijn sollicitatiebrief martina Sollicitatiebrief en cv 1 24 augustus 2010 16:26
Sollicitatiebrief persvoorlichter vakbond, feedback graag Madeloepie Sollicitatiebrief en cv 0 18 april 2010 18:07
Graag feedback op open sollicitatiebrief SjaccoPopino Sollicitatiebrief en cv 2 1 oktober 2009 21:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon