Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 oktober 2006, 15:49
Suusvh Suusvh is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2006
Berichten: 1
Suusvh is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief projectleider

Hallo,

Zou iemand mijn sollicitatiebrief na willen lezen? Het gaat om een functie waarin gevraagd wordt naar ervaring, maar omdat ik net afgestudeerd ben heb ik nog niet echt werkervaring (alleen bijbaantjes). Hoe verwerk ik dat erin zonder dat het zo overkomt dat ik echt 0 ervaring heb?

Alvast bedankt en groet,

Suzanne

Mijn Adres

XXX, 10 oktober 2006

Adres organisatie

Betreft: Vacature Projectleider

Geachte mevrouw XXX,

Op de site xxx vond ik de vacature voor projectleiders verjonging en/of verkleuring van [naam organisatie]. Voor deze functie kom ik graag in aanmerking.

Omdat ik net afgestudeerd ben, heb ik nog weinig werkervaring. Toch denk ik dat ik een goede kandidaat ben voor deze functie. Zelf heb ik in het verleden vrijwilligerswerk gedaan als docente Engels en momenteel ben ik actief voor xxx. In de laatste week van september heb ik een Senegalees jongerenvoetbalteam begeleid, waarbij organiseren en plannen belangrijke kwaliteiten waren. Ik heb niet eerder leiding gegeven aan vrijwilligers, maar heb wel ervaring als vrijwilliger.

Ik heb twee studies afgerond aan de Radboud Universiteit te Nijmegen. De eerste is Bedrijfscommunicatie, waarin ik kennis heb opgedaan over (interculturele) communicatie, marketing en management. Ten tweede heb ik Ontwikkelingsstudies gestudeerd. In het kader van deze studie ben ik dit jaar in Guinee (West-Afrika) geweest, waar ik onderzoek heb gedaan naar remigratie. Voor dit onderzoek heb ik tevens samengewerkt met het Rode Kruis van Guinee. De contacten voor dit onderzoek heb ik zelf geregeld, want vanuit de universiteit waren er geen aanknopingspunten. Met behulp van netwerken en doorzettingsvermogen ben ik tot bruikbare contacten gekomen voor mijn onderzoek.

Hoewel ik dus weinig werkervaring heb, denk ik dat ik toch goede kwaliteiten heb voor deze functie. Ik ben zelf jong, waardoor ik dicht bij de doelgroep sta. Netwerken is voor mij geen probleem; ik vind het juist leuk om mensen te benaderen en bij activiteiten te betrekken. Ik houd ervan om tegelijkertijd met verschillende dingen bezig te zijn. Ik ben creatief en het lijkt me leuk om in een team activiteiten te bedenken die gericht zijn op jongeren en allochtonen.

Voor nadere gegevens verwijs ik u naar mijn CV. Natuurlijk licht ik mijn brief en CV graag toe in een persoonlijk gesprek. Ik hoop daarvoor een uitnodiging van u te mogen ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Naam

Bijlage: Curriculum Vitae

Laatst gewijzigd door mariekevanoosterhout; 19 oktober 2006 om 12:57 Reden: Fontcodes en persoonlijke gegevens verwijderd
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 oktober 2006, 17:24
jekkie jekkie is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2006
Berichten: 22
jekkie is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief nalezen?

Vind het een goede brief!

Ik zou alleen niet meteen beginnen met dat je weinig werkervaring hebt. Dit zou wel eens het verlangen om verder te lezen kunnen wegnemen. Denk ik.
Je noemt dit verder in de brief ook al, dus dat ik dubbelop
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 oktober 2006, 19:10
gummootje
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief projectleider bij het Rode Kruis

Er staat twee keer in dat je weinig werkervaring hebt. Net als mijn voorganger wil ik graag melden dat dit niet zo goed over komt. Beter laat je dat gewoon weg, dat zien ze (helaas) wel in je CV. Voor de rest vind ik het een mooie brief! Succes!!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 oktober 2006, 12:32
Thomas Thomas is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 september 2006
Berichten: 7
Thomas is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief projectleider

Als ik je brief lees, heb je veel meer ervaring en kennis in huis dan je naar voren laat komen. daarbij heb je WEL werkervaring; vrijwilligerswerk, begeleiding voetbalteam.. focus de brief dus op wat je hebt gedaan (ook hele interessante buitenland ervaring), dat je actief/gemotiveerd bent (vrijwillegerswerk) en waarom de organisatie jou dus wel moet aannemen! Verder heb je een combiprofiel (twee opleidingen) of zelfs T -profiel (opleiding +engels). dit maakt je nog interessanter voor de organisatie. benadruk dat! liefst zelf in je openingszin, zie tips elders op deze site.
succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief medewerker bevolking Dina Sollicitatiebrief en cv 4 28 november 2006 18:16
open sollicitatiebrief controleren bia Sollicitatiebrief en cv 2 21 mei 2006 00:23
Sollicitatiebrief office manager Engelina Sollicitatiebrief en cv 1 2 mei 2006 14:18
Sollicitatiebrief projectleider ICT. Wat vinden jullie ervan? Joris van de Wijngaard Sollicitatiebrief en cv 4 12 april 2006 15:53
Sollicitatiebrief projectleider CBUI Sollicitatiebrief en cv 3 12 oktober 2005 22:59


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon