Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 augustus 2011, 16:42
Ellie Ellie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2011
Berichten: 25
Ellie is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief medewerker studentenzaken

Hallo iedereen!

Graag zou ik jullie commentaar willen horen over de volgende sollicitatiebrief. Ik maak me vooral zorgen om taalfouten en de opbouw van de brief, maar andere opmerkingen zijn ook welkom! Adressen heb ik even voor het gemak weggelaten.

Alvast bedankt!
__________________________________________________ _______________

Betreft: vacature Medewerker Studentenzaken, vacaturenummer 11-187

Leiden, 16 augustus 2011

Geachte mevrouw *****,

Naar aanleiding van mijn gesprek met mevrouw ***, wil ik mijn belangstelling kenbaar maken voor de vacature medewerker studentenzaken, zoals geadverteerd op de website van de loopbaanservice van de faculteit Geesteswetenschappen. Vooral het organisatorische karakter van deze veelzijdige functie en het werken in een academische omgeving spreken mij enorm aan. Ik hoop u met deze brief en bijbehorend Curriculum Vitae te kunnen overtuigen dat ik voor deze functie een geschikte kandidaat ben.

Bekwaam en vriendelijk personeel, ruimte voor zelfstandigheid en zelfontplooiing, gemotiveerde medestudenten, professionele maar toch informele sfeer: daar denk ik aan als ik naar mijn ervaring als masterstudente Engelse Taal en Cultuur aan de Universiteit *** terugdenk. Daarom was ik ook zeer enthousiast over de mogelijkheid om daar deel uit te kunnen maken, en dat ook nog binnen een functie waar mijn sterke kwaliteiten zeer toepasselijk zijn. Dat vragen beantwoorden, adviseren en dienstverlening voor mij weggelegd zijn, kwam ik voor het eerst achter toen ik tijdens mijn bacheloropleiding aan de Universiteit *** als mentor voor de introductieweek van eerstejaars studenten Engels heb gewerkt. Daarmee heb ik mij uitgebreider bezig gehouden als docent in opleiding; naast les geven komen in het onderwijs ook de volgende taken aan bod: leerlingen feedback geven op hun functioneren, hen motiveren, punten ter verbetering vaststellen en uiteraard toezicht houden op hun voortgang.

Tot en met april 2011 heb ik als redacteur voor de *** bij *** gewerkt. Mijn werkzaamheden bestonden onder andere uit het analyseren en classificeren van taalkundige werkstukken voor opname in de bibliografie en het beheren van de inhoud van de ***, het controleren van eerder ingevoerde en extern aangeleverde data in het bijzonder. Zorgvuldigheid, organisatorisch sterk zijn en resultaten van hoge kwaliteit leveren waren een vereiste voor deze functie. Een koel hoofd houden in stressvolle situaties zijn vooral van toepassing geweest in mijn functie als dierenartsassistente; daar heb je immers vaak met spoedgevallen te maken. Het is dus vanzelfsprekend dat effectief kunnen functioneren onder druk noodzakelijk is.

Ik hoop dat uit deze brief mijn enthousiasme evident is geworden. Het lijkt mij een uitdaging om deel uit te maken van uw team en mijn bijdrage te kunnen leveren. Uiteraard licht ik ook graag mijn brief en Curriculum Vitae toe in een gesprek.

Met vriendelijke groet,

Ellie ***

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 augustus 2011, 20:39
Fedor Fedor is offline
Lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2011
Berichten: 6
Fedor is on a distinguished road
Standaard

Hoi Ellie,

Ik vind je brief er prima uitzien. Volgens mij moet curriculum vitae zonder hoofdletters en missen er twee komma's.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ellie Bekijk bericht

Bekwaam en vriendelijk personeel, ruimte voor zelfstandigheid en zelfontplooiing, gemotiveerde medestudenten, professionele maar toch informele sfeer: daar denk ik aan als ik naar mijn ervaring als masterstudente Engelse Taal en Cultuur aan de Universiteit *** terugdenk. Daarom was ik ook zeer enthousiast over de mogelijkheid om daar deel uit te kunnen maken, en dat ook nog binnen een functie waar mijn sterke kwaliteiten zeer toepasselijk zijn. Dat vragen beantwoorden, adviseren en dienstverlening voor mij weggelegd zijn, kwam ik voor het eerst achter toen ik tijdens mijn bacheloropleiding aan de Universiteit *** als mentor voor de introductieweek van eerstejaars studenten Engels heb gewerkt. Daarmee heb ik mij uitgebreider bezig gehouden als docent in opleiding; naast les geven, komen in het onderwijs ook de volgende taken aan bod: leerlingen feedback geven op hun functioneren, hen motiveren, punten ter verbetering vaststellen en uiteraard toezicht houden op hun voortgang.

Tot en met april 2011 heb ik als redacteur voor de *** bij *** gewerkt. Mijn werkzaamheden bestonden onder andere uit het analyseren en classificeren van taalkundige werkstukken voor opname in de bibliografie en het beheren van de inhoud van de ***, het controleren van eerder ingevoerde en extern aangeleverde data in het bijzonder. Zorgvuldigheid, organisatorisch sterk zijn en resultaten van hoge kwaliteit leveren, waren een vereiste voor deze functie. Een koel hoofd houden in stressvolle situaties zijn vooral van toepassing geweest in mijn functie als dierenartsassistente; daar heb je immers vaak met spoedgevallen te maken. Het is dus vanzelfsprekend dat effectief kunnen functioneren onder druk noodzakelijk is.

Gr. Fedor
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 augustus 2011, 10:08
Ellie Ellie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2011
Berichten: 25
Ellie is on a distinguished road
Standaard

Hoi Fedor!

Ha, je hebt gelijk over die komma's! Dank je wel!

Groeten,

Ellie
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief (Junior) Juridisch Medewerker Rechtbank, Graag uw commentaar define Sollicitatiebrief en cv 4 26 mei 2014 20:17
Sollicitatiebrief financieel administratief medewerker Spinner Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 11:19
Sollicitatiebrief medewerker studentenzaken elly 88 Sollicitatiebrief en cv 10 21 februari 2011 10:02
sollicitatiebrief Administratief Medewerker voor de afdeling Service Center gosiag Sollicitatiebrief en cv 2 1 januari 2010 21:48
Sollicitatiebrief helpdesk medewerker ie0779162 Sollicitatiebrief en cv 6 26 augustus 2009 23:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon