Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 april 2009, 22:27
Alexandra Alexandra is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Berichten: 37
Alexandra is on a distinguished road
Standaard Hoe kan ik beter met stress omgaan?

Beste lezers van Carrieretijger,

Ik wil hier mijn verhaal kwijt en zou graag jullie advies willen horen.
Een tijd geleden was ik wel redelijk actief op deze forum. Ik keek vaak hiernaar en heb een aantal onderwerpen geplaatst.
Ik vind namelijk niet erg om nogmaals kort te vertellen over wat ik doe/wie ik ben.

Ik ben een starter (zomer vorig jaar afgestudeerd) en werk momenteel full time bij een ICT sector. Ik zit nog maar tweeenhalve maanden bij het bedrijf. Ik ben afkomstig uit Azie en kwam hier naar Nederland eind 2004 voor mijn HBO commerciele, engelstalige studie. En nu, vierenhalf jaar later...zit ik hier nog steeds. Ik wil zo graag hier permanent kan blijven, hoewel mijn familie allemaal in mijn herkomstland zit...Natuurlijk heb ik vaak heimwee en het sterke gevoel dat ik toch maar terug zou gaan. Maar ik draai weer de 'knop' in mijn hoofd en zeg tegen mezelf dat ik echt hier ga blijven omdat alles hier zo goed geregeld is ten opzichte van het land van mijn herkomst.

Nu verder over de kern van mijn verhaal:
Het bedrijf waar ik zit, is een Nederlands ICT-bedrijf (opereert alleen in Nederland) en draait heel goed in de markt ondanks de economische crisis op dit moment.
Er zijn veel aanvragen binnen gekomen van de klanten en het is vrij chaotisch op mijn afdeling waar ik zit (afdeling verkoop). Onze afdeling moet ervoor zorgen dat de juiste voorwaarden en aanbiedingen voor elke klant worden opgesteld. Deze moeten allemaal op tijd gebeuren. Alles moet snel, snel, snel..om ieder klant tevreden te houden.
De drukte is niet meer normaal dat je soms het overzicht kwijt raakt van waar je eigenlijk mee bezig was.
En niet alleen dat, voor de functie wat ik doe moet ik ook rekening meehouden met veel dingen, waaronder met veel managers of ze inhoudelijk mee eens zijn, voordat de aanbiedingen bij de klant liggen.

Ondertussen wil ik eigenlijk de producten goed leren kennen, maar er is gewoon geen tijd daarvoor door de enorme drukte. Ik heb geen ICT achtergrond en soms heb ik het idee dat ik met deze functie alleen maar administratief bezig bent, terwijl ik een HBO commercieel afgestudeerde ben. Eigenlijk wilde ik iets gaan doen met onderzoek/analyse/marketing, daar ben ik goed in. Maar er zijn (waren) weinig vacatures hiervoor. Aan andere kant denk ik dat ik dankbaar moet zijn voor de baan wat ik nu heb, ondanks de crisis en hoewel het niet helemaal aansluit op mijn studie/opleiding.

Ik voel me soms dat ik minder presteer op mijn werk...als ik dit vergelijk met mijn collega's dat ze sneller zijn met dingen behandelen, etc.
Ik ben de hele dag echt druk bezig, maar ik ben niet echt snel zoals hun, laat ik het zo zeggen. Andere collega's van mij doen bijvoorbeld 10 dingen tegelijk op een dag, maar ik vind 5 dingen al veel te veel voor mezelf.
Terwijl we moeten echt elke dag snel werken en de tempo erin houden, want de aanvragen blijven binnenstromen.
Ik mis wel de tijd toen ik stage en afstudeerstage deed, dat ik mijn eigen ritme kon bepalen, omdat ik toen bezig was met mijn eigen project/onderzoek.

Als de dag al voorbij is en het is tijd om naar huis te gaan, dan voel ik me weer mezelf, alleen de stress blijft wel in mijn hoofd.
Ik voel me op een gegeven moment soort depressie en wil een andere baan gaan zoeken, maar ik realiseer me dat solliciteren naar een andere baan heel lastig is op dit moment.
Ik heb een jaar contract en het loopt nog tot eind januari 2010.
Hoe kan ik mijn stress verminderen en volhouden tot mijn contract af is??

Heel graag wil ik jullie advies horen. Alvast bedankt.

Groetjes, Alexandra
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 april 2009, 01:04
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Helppp!!! Hoe kan ik met stress omgaan??

Ten eerste gefeliciteerd dat het je gelukt is om een jaarcontract te bemachtigen. Goed van je!

Proberen zo veel mogelijk te ontspannen buiten werktijd. Heimwee is moeilijk, maar zal ook versterkt worden doordat je niet lekker in je werk zit en het gevoel hebt niet jezelf te kunnen zijn.

Als je vindt dat je net zo snel moet zijn als je collega's die er (waarschijnlijk) langer werken, dan verwacht je teveel van jezelf. Het duurt wel een half jaar tot een jaar voordat je goed op de hoogte bent van alle ins en outs. Misschien helpt het als je voor jezelf een takenlijst maakt om overzicht over je werkzaamheden te houden. Dus afstrepen wat je gedaan hebt, tegelijkertijd zie je dan wat je nog te doen hebt.

Solliciteren naar een andere baan kan altijd. Misschien is het lastig om (snel) iets te vinden. Deze baan heb je ook gekregen, dus kans is er altijd. Hoop doet leven en hoewel het teleurstellend is als je afwijzingen krijgt, kan verder solliciteren je ook helpen deze baan vol te houden voor zo lang het nodig is.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25
Hoe kan ik de vraag 'wat wil je verdienen?' het beste beantwoorden? maxitt Alle andere carrièreonderwerpen 1 16 januari 2008 15:48
Is het realistisch om van beroep te veranderen en hoe kan je dit het beste aanpakken? Veertje Loopbaanvragen 9 28 augustus 2006 22:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon