Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 december 2019, 12:39
Leora Leora is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2019
Berichten: 1
Leora is on a distinguished road
Standaard Ik vind teveel leuk, wat nu?

Hoi allemaal!

Zoals elke andere leerling van het examenjaar ben ik bezig met mijn studiekeuze. Ik loop echter tegen het probleem aan dat ik teveel leuk vind, maar niks 'leuk genoeg'.

Dit is een lijst van wat ik kan én leuk vind, en dus ook wil in mijn toekomst:
- Uitleggen
- Creatief (artistiek)
- Iets technisch (deze kwam uit mijn studietest, maar meer daarover later)

Verder:
- Ik ben heel zelfstandig
- Ik ben zeer geďnteresseerd in psychologie

Ik zit op het gymnasium en ik doe profiel C&M. Als het stukje "technisch" er niet bij zou staan, dan zou de uitkomst duidelijker zijn: docent beeldend waarschijnlijk. Máár, van school kregen wij de keuze om een goede en uitgebreide studiekeuze test te doen en daar kwamen grotendeels technische studies uit. Dit vind ik ook inderdaad heel leuk (ik heb ook het keuzevak informatica), maar het wordt wat moeilijk aangezien ik er minder aanleg voor heb dan andere dingen.

Sowieso moet ik een tussenjaar voor Wiskunde B doen als ik een technische studie wil doen, dat vind ik niet erg. Maar ik weet niet hoe ik mijn andere kwaliteiten hiermee kan vermengen. Er zijn niet echt studies waarbij je beide kanten (artistiek + technisch) leert. Ik zat eraan te denken om 2 banen te hebben, 3 dagen iets technisch en 2 dagen kunst. Is dat een slim idee?

Er zijn wel multimedia studies, maar die zijn wat vaag en ik ga het liefst naar een universiteit. Ohja, ook baankans speelt een grote rol bij mijn keuze. (Ik weet dat je je keuze niet van dat soort factoren moet laten afhangen, maar ik vind stabiliteit heel fijn.)

Heeft iemand advies hoe ik dit "probleem" moet aanpakken? Hoe kan ik het beste die 5 punten combineren zonder dat het een warboel wordt?

Met vriendelijke groet en alvast bedankt,
Leora
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 januari 2020, 12:48
Jolien Jolien is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 januari 2020
Berichten: 1
Jolien is on a distinguished road
Standaard

Dag Leora,

Ik zit een beetje met hetzelfde "probleem", meerdere dingen leuk vinden en in meerdere dingen goed zijn (die niet matchen in een beroep) en dan niet precies weten welke richting je moet kiezen. Je wilt natuurlijk het liefst al je interesses en talenten zoveel mogelijk in je werk terugzien. Ben nog steeds zoekende en denk hierbij dan ook zeker aan een combinatie van beroepen.

Kernvraag blijft m.i.: waar krijg jij het meeste energie van?

In jouw geval zou je misschien ook kunnen denken aan Creatief Therapeut? Of toch de technische kant pakken als hoofdberoep en dan als tweede iets in de creatieve richting?

Ik weet hoe lastig dit is, maar weet ook dat het zonde is om aan bepaalde interesses en talenten niet voldoende invulling te geven. Werkplezier en voldoening en wat voor jou zinvol is, staat voorop!

Wens je veel succes,
Jolien
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vind baan niet meer leuk! StefanZ Loopbaanvragen 1 25 januari 2011 22:41
ik vind alles leuk, maar 1 ding weet ik wel. Ik wil weer studeren! biatch!! Loopbaanvragen 19 21 juli 2009 12:36
Sollicitatiebrief directiesecretaresse, Wat vind jij? Fieke25 Sollicitatiebrief en cv 0 10 februari 2009 18:10
Wat moet ik nou! Kaatje Alle andere carričreonderwerpen 6 6 oktober 2008 00:19
Wat maak jouw werk leuk? Primago advies Alle andere carričreonderwerpen 3 3 september 2008 23:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon