Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 maart 2007, 20:17
ReMcOrE's schermafbeelding
ReMcOrE ReMcOrE is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Berichten: 7
ReMcOrE is on a distinguished road
Post Sollicitatiebrief heao'er ondersteunende functie administratie

Dag mensen,

ik ben binnenkort klaar met mijn opleiding en ik had een hele mooie vacature gevonden, ze zoeken een afgestudeerd HBO'er. Ik heb de volgende brief opgesteld en zou het waarderen als jullie er even naar zouden willen kijken, graag hoor ik jullie commentaar en op/aan-merkingen

Thnx, Remco

PS: de zus van een goede vriendin werkt bij het bedrijf, en had dus aan mijn vriendin gevraagd of zij nog iemand wist voor de functie, waarna ze mij er op attendeerde... mevrouw X staat in dit geval voor de zus die er werkt en meneer Y is een medewerker op de afdeling waar ik eventueel terecht zou komen.

Brief:
Na de twee telefoongesprekken van vorige week, met mevr. X en dhr. Y, over de vacature “HEAO’er”, heb ik besloten te solliciteren naar deze functie bij uw organisatie. Bij dezen.

Op dit moment ben ik 4e-jaars student Bedrijfseconomie aan de Saxion Hogeschool te Enschede, waarbij ik in de laatste fase zit; namelijk het schrijven van mijn scriptie. Ik verwacht de opleiding in juni/juli afgerond te hebben, waarna ik graag aan het werk zou willen om ervaring op te doen. Tijdens mijn stage ben ik in aanraking gekomen met de afdeling Administratie, heb ik kunnen zien wat voor rol deze vervult binnen een organisatie. Wat een goede en georganiseerde administratie betekent voor een onderneming. Daarnaast ben ik erg nieuwsgierig om te zien hoe de theorie van mijn opleiding zich vertaald naar de praktijk, of daar ook dingen van terug te vinden zijn.

Toen ik op deze vacature geattendeerd werd, sprak de omschrijving van de functie mij gelijk aan, ik kreeg het gevoel dat deze functie goed bij mij past. Ik heb telefonisch contact opgenomen met uw bedrijf, om na te vragen wat de werkzaamheden precies inhielden. Na deze twee contacten was ik overtuigd dat dit precies een functie is, waar ik na afloop van mijn studie graag in terecht zou willen komen, om vele ervaringen op te doen en mijn kennis in de praktijk te brengen. Ik denk dat ik met mijn enthousiasme en gedreven persoonlijkheid een goede invulling kan geven aan deze functie.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd Curriculum Vitae. Graag zou ik mijn brief willen toelichten in een gesprek.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 maart 2007, 20:47
Angel70 Angel70 is offline
Banned
 
Geregistreerd: 5 februari 2007
Berichten: 66
Angel70 is on a distinguished road
Standaard Re: Graag commentaar op mijn brief

Ik heb mijn op- en aanmerkingen in rood weergegeven. Ik hoop dat je wat met mijn tips kunt .

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ReMcOrE Bekijk bericht
Brief:
Na de twee telefoongesprekken van vorige week, met mevr. X en dhr. Y, over de vacature “HEAO’er”, heb ik besloten te solliciteren naar deze functie bij uw organisatie. Bij dezen.HEAO'er is geen functie? Ik zou de functiebenaming opvragen/vermelden. "Bij dezen" zou ik weglaten, staat niet erg professioneel.

Op dit moment ben ik 4e-jaars student Bedrijfseconomie aan de Saxion Hogeschool te Enschede, waarbij ik in de laatste fase zit; namelijk het schrijven van mijn scriptie. Ik verwacht de opleiding in juni/juli afgerond te hebben, waarna ik graag aan het werk zou willen om ervaring op te doen. Tijdens mijn stage ben ik in aanraking gekomen met de afdeling Administratie, heb ik kunnen zien wat voor rol deze vervult binnen een organisatie. Welke rol is dat? Kun je voorbeelden geven waarin dat tot uiting is gekomen? Wat een goede en georganiseerde administratie betekent voor een onderneming. Deze zin stopt naar mijn idee abrupt.Daarnaast ben ik erg nieuwsgierig om te zien hoe de theorie van mijn opleiding zich vertaald naar de praktijk, of daar ook dingen van terug te vinden zijn. Ik vind deze opmerking nogal een open deur. Natuurlijk zijn er "dingen" vanuit de theorie terug te vinden in de praktijk. Beter zou zijn om een (theoretisch) voorbeeld te noemen?

Toen ik op deze vacature geattendeerd werd, sprak de omschrijving van de functie mij gelijk aan, ik kreeg het gevoel dat deze functie goed bij mij past.Wat in de omschrijving sprak je aan en waarom? Ik heb telefonisch contact opgenomen met uw bedrijf, om na te vragen wat de werkzaamheden precies inhielden. Na deze twee contacten was ik overtuigd dat dit precies een functie is, waar ik na afloop van mijn studie graag in terecht zou willen komen, om vele ervaringen op te doen en mijn kennis in de praktijk te brengen. Ik denk dat ik met mijn enthousiasme en gedreven persoonlijkheid een goede invulling kan geven aan deze functie.Je gebruikt in deze alinea het woord functie wel erg vaak. Misschien kun je de zinnen iets anders formuleren om de herhaling van dat woord te voorkomen.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd Curriculum Vitae. Het is curriculum vitae, geen hoofdletters gebruiken Graag zou ik mijn brief willen toelichten in een gesprek.
Als algemene opmerking zou ik je willen meegeven om je zinnen anders te formuleren: levendiger en de zinnen iets meer te laten lopen. Let daarbij ook op de interpunctie. Vermijd bijvoorbeeld teveel komma's in één zin .
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 maart 2007, 21:25
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Graag commentaar op mijn brief

Commentaar op eerste alinea deel ik. Bovendien zou het "bij deze" moeten zijn, zonder "n".

Vervolgens zou ik zeggen dat je studie met veel plezier doet en interessant vindt. Weet niet of scriptie onderwerp iets te maken heeft met deze functie. Zo ja, dan zou ik dat aangeven. Je schrijft dat je graag aan het werk wil "om ervaring op de doen". Ik zou zeggen "om jouw verworven kennis in de praktijk te brengen en om praktijkervaring op te doen" (en dat stukje later, dat je nieuwsgierig bent of theorie en praktijk op elkaar aansluiten zou ik schrappen, "vertaald" schrijf je daar overigens met een 't') Vervolgens zou ik zeggen dat je stage erg leuk en leerzaam vond en dat je toen hebt gemerkt hoe belangrijk een goede en georganiseerde administratie is voor een organisatie. Ik zou zeggen dat je gebeld hebt nadat je op functie was geattendeerd en ervan overtuigd raakte dat het een functie is die helemaal bij jou past. Ik zou ook uitleggen waarom dat zo is; wat je aanspreekt en hoe hij aansluit op jouw kennis en/of werk/stage ervaring. Dat "ervaringen opdoen er kennis in praktijk brengen" zou ik schrappen. Ik zou deze alinea reserveren om aan te geven wat je aanspreekt in deze functie en hoe de functie aansluit op jouw kennis/ervaring.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 maart 2007, 21:27
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Graag commentaar op mijn brief

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ReMcOrE Bekijk bericht
Dag mensen,

ik ben binnenkort klaar met mijn opleiding en ik had een hele mooie vacature gevonden, ze zoeken een afgestudeerd HBO'er. Ik heb de volgende brief opgesteld en zou het waarderen als jullie er even naar zouden willen kijken, graag hoor ik jullie commentaar en op/aan-merkingen

Thnx, Remco

PS: de zus van een goede vriendin werkt bij het bedrijf, en had dus aan mijn vriendin gevraagd of zij nog iemand wist voor de functie, waarna ze mij er op attendeerde... mevrouw X staat in dit geval voor de zus die er werkt en meneer Y is een medewerker op de afdeling waar ik eventueel terecht zou komen.

Brief:
Na de twee telefoongesprekken van vorige week, met mevr. X en dhr. Y, over de vacature “HEAO’er”, heb ik besloten te solliciteren naar deze functie bij uw organisatie. Bij dezen.

Op dit moment ben ik 4e-jaars student Bedrijfseconomie aan de Saxion Hogeschool te Enschede, waarbij ik in de laatste fase zit; namelijk het schrijven van mijn scriptie. Ik verwacht de opleiding in juni/juli afgerond te hebben, waarna ik graag aan het werk zou willen om ervaring op te doen. Tijdens mijn stage ben ik in aanraking gekomen met de afdeling Administratie, heb ik kunnen zien wat voor rol deze vervult binnen een organisatie. Wat een goede en georganiseerde administratie betekent voor een onderneming. Daarnaast ben ik erg nieuwsgierig om te zien hoe de theorie van mijn opleiding zich vertaald naar de praktijk, of daar ook dingen van terug te vinden zijn.

Toen ik op deze vacature geattendeerd werd, sprak de omschrijving van de functie mij gelijk aan, ik kreeg het gevoel dat deze functie goed bij mij past. Ik heb telefonisch contact opgenomen met uw bedrijf, om na te vragen wat de werkzaamheden precies inhielden. Na deze twee contacten was ik overtuigd dat dit precies een functie is, waar ik na afloop van mijn studie graag in terecht zou willen komen, om vele ervaringen op te doen en mijn kennis in de praktijk te brengen. Ik denk dat ik met mijn enthousiasme en gedreven persoonlijkheid een goede invulling kan geven aan deze functie.

Voor een compleet overzicht van mijn opleiding en ervaring verwijs ik u naar bijgevoegd Curriculum Vitae. Graag zou ik mijn brief willen toelichten in een gesprek.
Heel veel vage zinnen in de brief die eigenlijk niets zeggen. Begin met te zeggen waarom je deze functie graag wil. En verder: Hoezo ga je een goede invulling geven? Maak het eens hard met een zin waar werkwoorden in staan. Waarom ben jij de geschikte kandidaat? Geef een voorbeeld van je gedreven persoonlijkheid, zodat ze jou in die functie wel zien zitten.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 maart 2007, 22:48
ReMcOrE's schermafbeelding
ReMcOrE ReMcOrE is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Berichten: 7
ReMcOrE is on a distinguished road
Post Re: Graag commentaar op mijn brief

HEAO'er is de naam van de functie, het gaat om een ondersteunend persoon voor de afdeling Administratie... een andere naam is er niet, vandaar de vermelding in de 1e alinea :P ik zal morgen even gaan kijken naar jullie opmerkingen en proberen te brief te verbeteren, bij het grootste gedeelte van jullie punten deel ik jullie mening

super bedankt, hij gaat morgen voor 16.00 de deur uit!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 maart 2007, 22:56
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Graag commentaar op mijn brief

Remco,

Kun je dan niet zeggen: "administratief ondersteuner met HEAO opleiding" Klinkt minder studentikoos. Zo geef je zelf ook al aan dat je over de functie hebt nagedacht en dat je weet wat de functie inhoudelijk betekent.

Wellicht kun je er iets mee.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 maart 2007, 14:34
ReMcOrE's schermafbeelding
ReMcOrE ReMcOrE is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Berichten: 7
ReMcOrE is on a distinguished road
Standaard Re: Graag commentaar op mijn brief

bedankt voor jullie opmerkingen mensen, ze waren erg belangrijk voor mij ik heb de brief op de bus gedaan, misschien dat ik de reactie hier nog wel post

groetjes, Remco
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 maart 2007, 18:27
ReMcOrE's schermafbeelding
ReMcOrE ReMcOrE is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Berichten: 7
ReMcOrE is on a distinguished road
Standaard Re: Graag commentaar op mijn brief

brief dinsdag dus verstuurd, vandaag gebeld om afspraak te maken voor gesprek... gezet op volgende week woensdagmiddag
Met citaat reageren
  #9  
Oud 15 maart 2007, 20:42
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Graag commentaar op mijn brief

Hoi,

Wat goed dat je een gesprek hebt. Bereid je goed voor, pluis de site helemaal uit, zorg dat je vragen hebt, zodat je iets te vragen hebt op het moment dat ze je dat vragen.

Heel veel succes,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief medewerker administratie Maarten83 Sollicitatiebrief en cv 2 24 januari 2007 16:08
sollicitatiebrief functie sociaal pedagogisch werker leonie Sollicitatiebrief en cv 1 6 november 2006 21:31
Graag commentaar op mijn sollicitatiebrief naar functie van psycholoog Rianne Sollicitatiebrief en cv 3 11 augustus 2006 15:20
Sollicitatiebrief voor eigen functie daphne Sollicitatiebrief en cv 4 8 juni 2006 18:33
Sollicitatiebrief administratieve functie: wat vinden jullie ervan? femkeeggink Sollicitatiebrief en cv 5 7 maart 2006 13:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon