Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 december 2006, 19:14
Ricardo1985 Ricardo1985 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 december 2006
Berichten: 1
Ricardo1985 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie Stageplek OM

Ik zit nu al een paar dagen te bekijken hoe ik mijn brief kan verbeteren. Zouden jullie wat commentaar en tips kunnen geven op mijn brief. Alvast bedankt! Het liefst zo snel mogelijk zodat ik de brief de deur uit kan doen


Geachte mevrouw, mijnheer,

In mijn zoektocht naar een geschikte stageplek ben ik bij uw bedrijf terechtgekomen. Daarom zou ik u willen vragen of het mogelijk is om stage te lopen voor een periode van vijf maanden. Het gaat hierbij om een meeloopstage met een werkweek van 32 uur.

Momenteel ben ik 3e jaars student HBO-rechten aan de Hogeschool Inholland Rotterdam. Tijdens deze opleiding ben ik in aanraking gekomen met verschillende rechtsgebieden zoals bestuursrecht, consumentenrecht, goederenrecht, arbeidsrecht en strafrecht. Mijn voorkeur ging hierbij echter meteen uit naar strafrecht. Het fascineert mij hoe het Nederlandse strafrechtsysteem in elkaar zit. Ik vind hierbij van belang dat iedereen, verdachte en slachtoffer, een rechtvaardige en rechtmatige behandeling krijgt.
In februari heb ik mogelijkheid om stage te gaan lopen. De keuze om dit in februari te doen heb ik bewust gemaakt. In het huidige studiejaar van de opleiding heb ik namelijk gekozen om de differentiatieminor “Recht en Veiligheid” te gaan volgen. In deze minor neemt het strafrecht, samen met criminologie, een centrale plaats in. Met de kennis die ik hierbij opgedaan heb kan ik de stageperiode op een uitstekende manier invullen.

Tijdens mijn huidige studie heb ik alle juridische kennis opgedaan die nodig is voor het vervullen van de stageperiode. Ik heb kennis van de huidige wet- en regelgeving, weet ik deze toe te passen in de praktijk en volg ik hierbij de juiste procedures. Ik heb al diverse adviesrapporten geschreven aan de hand van juridische problemen gericht op het strafrecht. Hierbij kwam mijn goede oordeelsvermogen goed naar boven. Tevens ben ik bekend met het opstellen van conceptbeslissingen. Daarnaast ben ik zeer flexibel, functioneer ik goed in teamverband maar ben ook gewend om zelfstandig te kunnen werken.

In een oriënterend gesprek zou ik graag een en ander toe willen lichten over de invulling van de stageperiode en hoe ik een positieve bijdrage aan uw organisatie kan leveren. Ik wacht een reactie uwerzijds met belangstelling af.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 december 2006, 13:35
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Stageplek OM

Hoi Ricardo,

Je zegt heel veel in jouw brief en ik zat me toch te bedenken wat ik miste.

Nu zie ik het, je geeft nauwelijks aan waarom dat dat bedrijf bij jou past. Waarschijnlijk omdat het een specialiteit heeft welke aansluit bij jouw stage. Benoem dat in je brief. Je mag ze best vleien.

Succes ermee.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 december 2006, 14:14
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Stageplek OM

Hallo Ricardo,

Waarom heb jij voor dit bedrijf gekozen? Als je dat vertelt in je brief dan laat je zien dat jij je verdiept hebt in het bedrijf en dat je een bewuste keuze maakt voor dit bedrijf.

Verder vind ik het een goede brief.

Succes!
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
open sollicitatie gemeente afdeling burgerzaken Dinges Sollicitatiebrief en cv 2 6 december 2006 11:28
Open sollicitatie office manager/accountmanager marcmarieke Sollicitatiebrief en cv 1 27 september 2006 11:17
Pakkende 1e zin open sollicitatie sterretje24 Sollicitatiebrief en cv 3 6 januari 2006 17:49
Gaarne jullie reaktie op mijn open sollicitatie Gerd Jansen Sollicitatiebrief en cv 1 27 november 2005 00:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon