Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 oktober 2008, 21:08
Vonne2 Vonne2 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Berichten: 9
Vonne2 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief woonmakelaar. Graag commentaar

Hoi,
voor het eerst sinds een hele lange tijd ga ik weer de stap wagen. En wel op de volgende vacature:

Wij zoeken een betrokken en inspirerende collega. Iemand die energie haalt uit het verhuren van woningen aan klanten in de vrije sector en zakelijke (commerciële) klanten evenals het verkopen van daartoe aangewezen bezit. Specifiek aandachtsgebied is de verhuur en verkoop van bedrijfsonroerendgoed vanuit bestaand bezit. Dit vraagt dat je continue op de hoogte bent van ontwikkelingen in de markt, een proactieve houding hebt, goede communicatieve vaardigheden, klanten kunt adviseren en begeleiden en maatwerk kunt leveren met als doel het streven naar opbrengstmaximalisatie.

Jij hebt HBO werk- en denkniveau. Je beschikt over kennis van verhuur- en verkoopprocessen en -prijzen. Daarnaast heb je kennis van de woning- en BOG-markt, geldende procedures en regelingen. Je bent klantgericht, gedreven, gemotiveerd, proactief en kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken. Je vindt het een uitdaging om mee te bouwen aan een toonaangevend woonbedrijf.


Aangezien dit mijn eerste brief sinds 8 jaar is, zou ik graag jullie (ongezouten) mening willen weten.

Alvast bedankt.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc sollicitatie.doc‎ (25,0 KB, 244x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 oktober 2008, 12:50
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief woonmakelaar. Graag commentaar

Hoi Sollicitante,

Je reageert op een vacature, hebt gebeld over de functie en vervolgens vraag je of ze nog steeds iemand nodig hebben? Lijkt me wel hè, anders hadden ze geen vacature uitgezet

Als je eens zou beginnen met bijvoorbeeld: Na het telefoongesprek van afgelopen maandag met de heer Kees ben ik zeer geïnteresseerd geraakt in de functie van woonmakelaar. --> (waarom? wat spreekt je aan?)

Verder zie ik veel termen voorbij komen zoals opleiding, ervaring, achtergrond en wat Sollicitante zich niet kan voorstellen. Ik mis de essentie.

Wat maakt jou gedreven? Waar haal je inspiratie uit? Wie is Sollicitante en wat gaat Sollicitante toevoegen aan het bedrijf?

Wat is de link met je huidige werkzaamheden? Heb je ervaring met klantencontact en zo ja, hoe ga je daarmee om? Wat weet je van de woningmarkt, procedures en regelingen? Wat vind je uitdagend? Wat of waarin wil je je verder ontwikkelen?
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 oktober 2008, 19:42
Vonne2 Vonne2 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Berichten: 9
Vonne2 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief woonmakelaar. Graag commentaar

Rianne, ik heb je opmerkingen ter harte genomen. Dank je daarvoor.
Hopelijk heb ik hem goed verbeterd.

Zouden jullie er nog eens naar willen kijken en uiteraard zijn alle tips welkom.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc sollicitatie.doc‎ (26,0 KB, 142x gelezen)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 oktober 2008, 20:58
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief woonmakelaar. Graag commentaar

Dat gaat de goede kant op

Volgens mij heb je meer in huis dan je in eerste instantie laat zien. Ik heb wat zitten goochelen, kijk maar of je er iets mee kunt.

En blijf gerust vragen
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc sollicitatie[1].doc‎ (22,0 KB, 108x gelezen)
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 oktober 2008, 21:42
Vonne2 Vonne2 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Berichten: 9
Vonne2 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief woonmakelaar. Graag commentaar

Ik heb de 2de en 3de alinea aangepast. Dit is hem geworden..

...
De veelzijdigheid van het makelaarsvak en de woningbranche spreken me erg aan. Maatwerk leveren is een onderdeel van mijn manier van klantencontact. Op dit moment ben ik bezig met de opleiding SVMNIVO Basistheorie Taxateur o.z. Omdat het op de hoogte zijn en te blijven van de wet- en regelgeving van belangrijk is voor de uitvoering van de functie. Dit doe ik ook om mijn kennis op dit gebied te vergroten.

Ik heb acht jaar ervaring in het vastgoedvak, waarvan de laatste drie jaar als woz-taxateur. Een aantal taken, die ik in mijn huidige baan bij de gemeentelijke overheid uitvoer zijn het analyseren van de verkoopprijzen op de woningmarkt, het taxeren van woningen, wat lijdt tot het bepalen van waarden van woningen. Deze ervaring zal een zeer goede basis vormen voor de werkzaamheden van een woonmakelaar. Daarnaast behoren het informeren over de gehanteerde waarderingsmethoden en het behandelen van bezwaren tegen de woningwaarden tot mijn huidige werkzaamheden.
...

Wat vinden jullie ervan?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 oktober 2008, 23:13
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief woonmakelaar. Graag commentaar

Durf je dit aan?

Maatwerk leveren is een onderdeel van mijn manier van klantencontact. Omdat ik op de hoogte zijn en blijven van de wet- en regelgeving belangrijk vind voor een goede uitvoering van mijn werkzaamheden volg ik op dit moment de opleiding SVMNIVO Basistheorie Taxateur o.z.

In mijn huidige functie analyseeer ik de verkoopprijzen op de woningmarkt, taxeer ik woningen en informeer ik de klant over de gehanteerde waarderingsmethoden en behandel ik bezwaren. De veelzijdigheid van het makelaarsvak en de woningbranche spreken me erg aan. Ik wil mij graag gaan richten op de bedrijfshuisvesting en mijn kennis op dit gebied vergroten.



Nog een paar puntjes: Heb je kennis van de BOG-markt? Zo ja, in je cv vermelden. Zo nee, dan zou je kunnen aangeven je hierin te willen verdiepen. Hoe zit het met je commerciële kant? Kun je daar iets over vertellen?
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 oktober 2008, 14:03
Vonne2 Vonne2 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Berichten: 9
Vonne2 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief woonmakelaar. Graag commentaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ri@nne Bekijk bericht
...Nog een paar puntjes: Heb je kennis van de BOG-markt? Zo ja, in je cv vermelden. Zo nee, dan zou je kunnen aangeven je hierin te willen verdiepen. Hoe zit het met je commerciële kant? Kun je daar iets over vertellen?
De kennis over de BOG-markt is er vanuit de opleidingen, maar de ervaring is er niet. Mijn commerciële kant strekt zich uit tot mijn privéleven, in mijn werk heb ik nagenoeg niet mee te maken.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 oktober 2008, 20:54
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief woonmakelaar. Graag commentaar

Dat je BOG kennis hebt, kan dan uit je cv gehaald worden.

Na de zin: Maatwerk leveren, enz. zou je nog uit je eerste brief kunnen toevoegen; Ik haal energie uit het inspelen op de wensen van de klant en vind het belangrijk om een goed advies te geven..... zoiets.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #9  
Oud 30 oktober 2008, 22:21
Vonne2 Vonne2 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Berichten: 9
Vonne2 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief woonmakelaar. Graag commentaar

Ri@nne,
ook via deze topic hartelijk bedankt voor al je tips en verbeterpunten. Ik heb er echt iets van opgestoken.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 30 oktober 2008, 22:28
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief woonmakelaar. Graag commentaar

Dat is fijn om te horen (lezen).

Succes!
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 12:38
Sollicitatiebrief Junior Engineer Graag commentaar. Xaviour Sollicitatiebrief en cv 3 27 oktober 2008 23:48
Sollicitatiebrief stageplek P&O: 'Graag commentaar' ipwzyd Sollicitatiebrief en cv 9 18 april 2008 22:38
Sollicitatiebrief. Voor morgen graag commentaar etc. Girl85 Sollicitatiebrief en cv 4 7 april 2008 23:00
sollicitatiebrief medewerker klantenservice, graag commentaar Anita_01 Sollicitatiebrief en cv 2 2 mei 2007 22:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon