Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 februari 2012, 13:40
Prec Prec is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Berichten: 5
Prec is on a distinguished road
Standaard Flow in je werk

Wie kent het niet: dat heerlijke gevoel van ergens helemaal in op te gaan en de tijd te vergeten. Een gevoel van inspiratie en heerlijk bezig zijn. Dat gevoel heet 'flow'.

Zie deze link

Zelf vind ik dit een zeer interessant concept, maar slaag ik er (nog) niet echt in om het in de praktijk toe te passen. Hoe denken jullie er over? Wie herkent het gevoel van ergens helemaal in op te gaan? Hoe zorgen jullie er voor dat jullie dit meer ervaren?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 februari 2012, 16:58
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Zeer persoonlijke ervaring lijkt me en moeilijk te realiseren aangezien je meestal beperkt wordt door kantoorpolitiek, bedrijfscultuur enzovoorts.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 februari 2012, 17:12
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard

Volgens mij is er een belangrijke parallel met topsport te leggen. Als atleet kun je trainen, goede faciliteiten en goede spullen regelen, prima uitrusten en zo alle voorwaarden creeren om maximaal te presteren. Vervolgens sta je aan de streep en heb je het - flow of vorm - of je hebt het niet. Niemand heeft dat volledig in de hand. Ik denk niet dat het een knopje is dat je aan of uit zit. Het overkomt je.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 februari 2012, 17:30
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Ik heb die flow alleen ervaren als ik volledig onafhankelijk kon werken en alleen verantwoordelijk voor de resultaten was. Vrijwel nooit dus
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 februari 2012, 22:51
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Thumbs up

... gelukkig ervaar ik regelmatig flow in mijn werk...

Maar, ik heb dan ook mijn eigen werk kunnen creëeren rondom mijn eigen passie en talenten.... dat scheelt wel.

Toch ervoer ik vroeger ook in banen die minder bij me pasten soms echt flow. Bij het opzetten van nieuwe systemen of procedures, nieuwe dingen uitvogelen, zelf ideëen verzinnen of een nieuw plan of beleid maken maar bijvoorbeeld ook bij zoiets simpels als het maken van een nieuwe spreadsheet of presentatie.
Het keyword en de rode lijn bij mij is dus, zoals je misschien ook ziet, "nieuw" ;-) ik ben dan ook een mensgerichte plannenmaker.

Het leuke is dat wat ik toen ik loondienst deed, nog steeds dezelfde dingen zijn als waar ik nu van in flow raak, plus er zijn nog veel meer dingen bij gekomen... :-)

Dus het kan best, ook als je niet helemaal autonoom bent... Ontdek waar jouw rode lijn of keyword zit als je in flow bent en probeer daar meer werk van te maken!!!
(of vraag of ik je er bij wil helpen, als ervarings- en inhoudsdeskundige... :-)
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
flow

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waarom ben je tevreden met je werk? Jerry22 Alle andere carrièreonderwerpen 2 28 mei 2013 20:31
Welk werk past naast mijn acteerwerkzaamheden? simsalabim123 Loopbaanvragen 3 19 januari 2012 10:24
Werk switchen? DA1313 Opleiding kiezen en volgen 1 8 maart 2010 09:40
Heel erg ongelukkig op mijn werk... Wensie Loopbaanvragen 14 26 augustus 2008 11:24
van mijn passie mijn werk maken, een reëel plan? Amber9 Loopbaanvragen 3 11 juli 2008 11:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon