Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 28 augustus 2013, 21:41
Lies67 Lies67 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2013
Berichten: 2
Lies67 is on a distinguished road
Standaard Gastvrouw/receptioniste keukencentrum...

Wie zou mij willen/kunnen helpen met het schrijven van een sollicitatiebrief naar deze functie:

http://www.mandemakers.nl/top-menu/vacatures.html

Ik heb meerdere malen brieven naar diverse bedrijven verstuurd maar om de een of andere reden lukt het me maar niet om tot een gesprek te komen terwijl mondelinge gesprekken me juist het beste afgaan... Ik zet mijn cv hier onder zodat jullie een beter zicht op mijn kwaliteiten hebben...

Ik hoop oprecht dat een van jullie mij kan bijstaan.

Alvast bedankt en gegroet!

Curriculum Vitae


Personalia



Naam

Adres
Woonplaats

Telefoon

Email

Geboortedatum, -plaats

Geslacht
vrouw
Nationaliteit
Nederlandse
Burgerlijke staat

Rijbewijs
AM, B


Opleidingen



aug 1989 - jun 1990
MBO, Hondentrimster (behaald)
Stichting dierenbranche, Barneveld


aug 1985 - mei 1988
MBO, Dames/heren kapper (behaald)
Jong leven, Nijmegen


aug 1981 - mei 1985
LBO, Administratief/Economie (behaald)
De sprong, Nijmegen


Cursussen



aug 1991 - jun 1992
Middenstanddiploma (behaald)

aug 1984 - mei 1985
Typediploma (behaald)


Werk ervaring,



sep 2011 - mei 2012
De B
Functie: Cateringmedewerkster
Werkzaamheden: Voorbereidingen, verkoop


mrt 2010 - dec 2010
Cafe
Functie: Barkeeper
Werkzaamheden: Barwerkzaamheden, bestellingen, kassa werkzaamheden enz


feb 2008 - feb 2010
Avenance,
Functie: Cateringmedewerkster/locatie beheerder
Werkzaamheden: medewerkster catering Kapittelweg, beheerder Grand café binnen de Han, invallen op diverse andere locaties, beheerder locatie Oranjesingel. Administratie bijhouden, bestellingen plaatsen, haccp lijsten uitvoeren en bijhouden, stagiaires begeleiden, verkoopwerkzaamheden, zelfstandig diplomeringen, recepties en vergaderingen voorbereiden en verzorgen


jul 2007 - feb 2008
Tempo Team,
Functie: Cateringmedewerkster
Werkzaamheden: Voornamelijk voor Avenace catering, meewerken aan de voorbereidingen van de lunches, banqueting, verkoop







mei 2007 - sep 2008





Cafe
Functie: Mede eigenaar café
Werkzaamheden: Barwerkzaamheden, boekhouding, voorraad inventariseren, bestelling plaatsen enz..


mrt 2003 - sep 2006
Appèl,
Functie: Catering medewerkster
Werkzaamheden: Medewerkster bedrijfsrestaurant Cwi, Lunche's voorbereiden, verkoop, kassa, schoonmaak enz


feb 2002 - sep 2004
VV
Functie: Vrijwilliger voetbalkantine
Werkzaamheden: Barwerkzaamheden, snackbar, voorraad bijhouden, bestellingen doen, roosters plannen etc


aug 2001 - jun 2002
NS, Nijmegen
Functie: Catering medewerkster
Werkzaamheden: Medewerkster onderwijscatering, lunche's voorbereiden, banqueting, verkoop, kassa werkzaamheden enz


jan 1996 - nov 2006

Functie: Administratieve werkzaamheden/boekhouding
Werkzaamheden: Boekhouding voor bereiden/klaar maken voor de accountant. In/Verkoop facturen maken, in en verkoopverrichtingen in/uitboeken, debiteuren en crediteuren betand up to date houden. Contact met klanten onderhouden.

Febr 1994 - maart 1996

Verkoopster kinderkleding dmv homeparty's


okt 1987 - mrt 1989
Skicentrum
Functie: Langlaufinstructrice
Werkzaamheden: Langlaufles geven aan cursisten



Functie: Barmedewerkster
Werkzaamheden: Gasten voorzien van eten en drinken


okt 1986 - dec 1990
Kwekerij de Beijer, Lent
Functie: Leidinggevende/meewerkende
Werkzaamheden: Leidinggevende en meewerkende van een team dat seizoensartikelen klaar maakte voor de export. Zorg dragen dat alles in goede verliep en de medewerkers hun teken juist uitvoerden


feb 1985 - okt 1987
Albert Hein, Nijmegen
Functie: Cassiére
Werkzaamheden: Afrekenen klanten, kas opmaken, kassa correct overdragen


mrt 1984 - nov 1989
Horecabedrijf ouders, Nijmegen
Functie: Medewerker snackbar/lunchroom
Werkzaamheden: Voorbereiden, klanten helpen, kassa werkzaamheden, voorraad bijhouden/bestelling daarvoor doen etc..


Overige



Talen
Nederlands goed; Engels goed; Duits redelijk


Automatiseringskennis

Persoonsprofiel
Word, Outlook en Internet: basiskennis

Maatschappelijk betrokken, ruimdenkend, accuraat, flexibele instelling, stressbestendig, vriendelijk, humor, leergierig, collegiaal, goede communicatieve vaardigheden, reprensentatief, service en klantgericht, gastvrij.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 augustus 2013, 16:57
Paattrick Paattrick is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 5
Paattrick is on a distinguished road
Standaard

Dit uit mijn geheel persoonlijke mening geschreven, ik denk niet dat anderen een sollicitatiebrief voor u zullen maken op basis van een CV. U heeft eigenschappen en ervaringen waar wij niks van af weten terwijl die misschien wel perfect in uw sollicitatiebrief passen. Een sollicitatiebrief is heel persoonlijk en ik denk daarom niet dat anderen die voor u zouden kunnen maken.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 augustus 2013, 19:07
Lies67 Lies67 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 28 augustus 2013
Berichten: 2
Lies67 is on a distinguished road
Standaard

Ha Patrick, vooropgesteld dat dat ook niet mijn bedoeling was/is, ben ik gewoon benieuwd hoe jullie/jij dit aan zouden pakken...

Gewoon om eens te kijken waar ik dan stuk op loop en hoe het anders/beter kan. Je steekt er licht iets van op
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 augustus 2013, 08:44
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Ik zou zeggen, lees eens rond op het forum, hier staan heel veel brieven waar je ideeën door opdoet :-)
Met citaat reageren
  #5  
Oud 3 september 2013, 11:17
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik ben het met mijn voorgangers eens: kijk eens rond op onze website en houd je brief eens goed tegen het licht. Daarnaast nodig ik je uit om een van je brieven op het forum te plaatsen, zodat we kunnen bekijken op welke manier je jezelf presenteert.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 3 september 2013, 12:40
bkd bkd is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 april 2013
Berichten: 16
bkd is on a distinguished road
Standaard

Voor de brief is het naar mijn idee toch het belangrijkste dat je kan omschrijven wat je het meest interessant lijkt in de functie en dit kun je alleen zelf aangeven.
Als die functie je echt interessant lijkt dan is het misschien moeilijk om een begin te vinden voor een brief, maar komt de rest vanzelf wel.
Wat ik soms gemakkelijk vind is om de brief omgekeerd te schrijven. Ik begin dan met de motivatie voor de functie en een introductie van jezelf met je sterke punten. Als je dit hebt wordt het al eenvoudiger om daar een passend begin bij te schrijven.

Verder heb ik ook je cv bekeken en mij vielen de volgende punten op (staan in rood en blauw aangegeven):
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lies67 Bekijk bericht
Curriculum Vitae


Personalia



Naam

Adres
Woonplaats

Telefoon

Email

Geboortedatum,
-plaats
Geslacht
vrouw
Nationaliteit
Nederlandse
Burgerlijke staat

Alle roodgekleurde items hoeven naar mijn idee niet in een cv

Rijbewijs
AM, B


Opleidingen



aug 1989 - jun 1990
MBO, Hondentrimster (behaald)
Stichting dierenbranche, Barneveld


aug 1985 - mei 1988
MBO, Dames/heren kapper (behaald)
Jong leven, Nijmegen


aug 1981 - mei 1985
LBO, Administratief/Economie (behaald)
De sprong, Nijmegen


Cursussen



aug 1991 - jun 1992
Middenstanddiploma (behaald)

aug 1984 - mei 1985
Typediploma (behaald)

Je opleidingen en cursussen heb je al enige tijd geleden gevolgd en daarna heb je werkervaring opgedaan. Het lijkt mij dat de werkervaring inmiddels belangrijker is geworden dan deze opleidingen en cursussen. Daarom zou ik als ik jou was je werkervaring voor je opleidingen en cursussen plaatsen in je cv.



Werk ervaring,



sep 2011 - mei 2012
De B
Functie: Cateringmedewerkster
Werkzaamheden: Voorbereidingen, verkoop


mrt 2010 - dec 2010
Cafe
Functie: Barkeeper
Werkzaamheden: Barwerkzaamheden, bestellingen, kassa werkzaamheden enz


feb 2008 - feb 2010
Avenance,
Functie: Cateringmedewerkster/locatie beheerder
Werkzaamheden: medewerkster catering Kapittelweg, beheerder Grand café binnen de Han, invallen op diverse andere locaties, beheerder locatie Oranjesingel. Administratie bijhouden, bestellingen plaatsen, haccp lijsten uitvoeren en bijhouden, stagiaires begeleiden, verkoopwerkzaamheden, zelfstandig diplomeringen, recepties en vergaderingen voorbereiden en verzorgen


jul 2007 - feb 2008
Tempo Team,
Functie: Cateringmedewerkster
Werkzaamheden: Voornamelijk voor Avenace catering, meewerken aan de voorbereidingen van de lunches, banqueting, verkoop







mei 2007 - sep 2008





Cafe
Functie: Mede eigenaar café
Werkzaamheden: Barwerkzaamheden, boekhouding, voorraad inventariseren, bestelling plaatsen enz..


mrt 2003 - sep 2006
Appèl,
Functie: Catering medewerkster
Werkzaamheden: Medewerkster bedrijfsrestaurant Cwi, Lunche's voorbereiden, verkoop, kassa, schoonmaak enz


feb 2002 - sep 2004
VV
Functie: Vrijwilliger voetbalkantine
Werkzaamheden: Barwerkzaamheden, snackbar, voorraad bijhouden, bestellingen doen, roosters plannen etc

jan 1996 - nov 2006

Functie: Administratieve werkzaamheden/boekhouding
Werkzaamheden: Boekhouding voor bereiden/klaar maken voor de accountant. In/Verkoop facturen maken, in en verkoopverrichtingen in/uitboeken, debiteuren en crediteuren betand up to date houden. Contact met klanten onderhouden.


Naar mijn idee is de onderstaande werkervaring minder van belang omdat dit al enige tijd geleden is. Het lijkt mij dat de werkervaring die je na deze tijd hebt opgedaan belangrijker is voor hoe je nu functioneert en wat je sterke punten zijn.

aug 2001 - jun 2002
NS, Nijmegen
Functie: Catering medewerkster
Werkzaamheden: Medewerkster onderwijscatering, lunche's voorbereiden, banqueting, verkoop, kassa werkzaamheden enz



Febr 1994 - maart 1996

Verkoopster kinderkleding dmv homeparty's


okt 1987 - mrt 1989
Skicentrum
Functie: Langlaufinstructrice
Werkzaamheden: Langlaufles geven aan cursisten



Functie: Barmedewerkster
Werkzaamheden: Gasten voorzien van eten en drinken


okt 1986 - dec 1990
Kwekerij de Beijer, Lent
Functie: Leidinggevende/meewerkende
Werkzaamheden: Leidinggevende en meewerkende van een team dat seizoensartikelen klaar maakte voor de export. Zorg dragen dat alles in goede verliep en de medewerkers hun teken juist uitvoerden


feb 1985 - okt 1987
Albert Hein, Nijmegen
Functie: Cassiére
Werkzaamheden: Afrekenen klanten, kas opmaken, kassa correct overdragen


mrt 1984 - nov 1989
Horecabedrijf ouders, Nijmegen
Functie: Medewerker snackbar/lunchroom
Werkzaamheden: Voorbereiden, klanten helpen, kassa werkzaamheden, voorraad bijhouden/bestelling daarvoor doen etc..



Overige



Talen
Nederlands goed; Engels goed; Duits redelijk


Automatiseringskennis
Word, Outlook en Internet: basiskennis

Persoonlijk zou ik deze automatiseringskennis achterwege laten. Je mag tegenwoordig verwachten dat vrijwel iedereen kan werken met Word en Outlook en daarnaast ook zijn/haar weg kan vinden op internet.


Persoonsprofiel
Maatschappelijk betrokken, ruimdenkend, accuraat, flexibele instelling, stressbestendig, vriendelijk, humor, leergierig, collegiaal, goede communicatieve vaardigheden, reprensentatief, service en klantgericht, gastvrij.


Voor het persoonsprofiel is het ook handiger om dit eerder in je cv te plaatsen. Zo krijgt degene die jouw cv leest sneller een indruk van jou als persoon. Ik zou dit onderdeel daarom meteen na de personalia doen.
Daarnaast geef je nu veel steekwoorden die op jouw van toepassing zijn, maar dit zijn naar mijn mening wel erg veel. Je kan naar mijn idee beter een stuk of drie echt sterke punten aangeven. Ook zou ik het niet in steekwoorden laten staan, maar dit in enkele korte zinnen verwerken waarin je aangeeft wat je kan, wat je sterke punten zijn en waar je naar op zoek bent qua werk.

Ik hoop dat je hier verder mee kunt komen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon