Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 november 2016, 00:54
Beryl Beryl is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 november 2016
Berichten: 2
Beryl is on a distinguished road
Standaard nakijken motivatiebrief

I neeeed help please. betreft een vacature voor inkomens consulent.

Graag tips en triks.

Bij het lezen van de vacature op ......moest ik mij even in de arm knijpen. Deze baan staat mij op het lijf geschreven. Er rezen bij mij nog 2 praktische vragen. Ik pakte de telefoon en belde de heer Schaafsma. De antwoorden van de heer Schaafsma zorgde ervoor dat ik nogmaals in mijn arm kneep, dit is de baan voor mij. Korte lijnen, daadkracht en werken in een informele sfeer daar ben ik naar op zoek.

In mijn huidige functie vind ik het omgaan met verzekerden die zich niet houden aan de polisvoorwaarden één van de meest interessante aspecten. Veelal hebben verzekerden de polisvoorwaarden niet goed doorgelezen waardoor er ruis ontstaat. Door rustig te blijven en duidelijk uitleg te geven zonder het juridische standpunt uit het oog te verliezen, lukte het mij vaak een constructieve oplossing voor het probleem te vinden.

Inmiddels ben ik erachter gekomen dat ik in mijn huidige functie niet de uitdaging vind die ik zoek. Het belangrijkste wat ik mis, is het face to face contact met mensen.

Ik voel me erg betrokken bij mensen die door verschillende omstandigheden terechtkomen in een sociaal isolement. De uitdaging om inwoners van ..............welke een uitkering hebben aangevraagd, te motiveren de stap te maken naar werk en sociale activering spreekt mij heel erg aan.

Als starter in deze functie moet ik toegeven dat ik geen ervaring heb met de participatiewet en de procedures behorende bij de functie. Maar door mijn gebrek aan ervaring, denk ik nog niet in een vast patroon. Hierdoor kan ik met een frisse blik kijken en met innovatieve ideeën komen.

Met mijn enthousiasme en leergierigheid, zou ik graag de gelegenheid willen krijgen om vooral mijn sociale kwaliteiten verder te kunnen ontplooien in een levendige en groeiende organisatie als ..........

Onder het genot van een lekkere kop thee zou ik u graag mijn kennis, ervaring en motivatie nader toelichten. Met veel belangstelling zie ik uw uitnodiging tegemoet.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 november 2016, 09:58
SollicitatieAcademie SollicitatieAcademie is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2016
Berichten: 33
SollicitatieAcademie is on a distinguished road
Standaard

Hi Beryl,

Je schrijft een hele leuke brief. Complimenten. Je enthousiasme en "leuk gevonden worden" spatten er af.

paar dingetjes, ter voorbereiding alvast.

De zin: "denk ik nog niet in een vast patroon"
moet je niet doen.
Dit is een indirect oordeel.

Ik ken de functie en weet dat er ontzettend veel wet- en regelgeving mee gemoeid is, als ik jou was zou ik nu alvast beginnen met een cursus over wet en regelgeving (WMO, arbeid en Zorg)- mits dit de baan is die op jouw lijf is geschreven. Dan kun je dat nog meenemen in jouw brief. Iets anders draagt niet bij aan uitzonderlijkheid.

Detacheringsbureaus zoals De Langhenkel Groep kunnen je hierin veel bieden.

Het is net als in de advocatuur, als je goed wilt zijn, dan moet je de wet- en regelgeving goed kennen en je dient een sociaal beestje te zijn. Het zijn 2 werelden die met elkaar zijn vervlochten.

Op jouw sollicitatiesucces!
Erik Hofstra
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 november 2016, 12:57
Beryl Beryl is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 november 2016
Berichten: 2
Beryl is on a distinguished road
Standaard

Hai Erik,

Bedankt voor je compliment en je tip. Ik ben mij ook aan orienteren op een basiscursus.

Ik ga de brief aanpassen en deze versturen

Nogmaals bedankt voor je reactie.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 november 2016, 19:56
Werkenisleuk Werkenisleuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2016
Berichten: 66
Werkenisleuk is on a distinguished road
Standaard

.........................
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beryl Bekijk bericht
I neeeed help please. betreft een vacature voor inkomens consulent.


Graag tips en triks.

Ik vond zelf jouw sollicitatiebrief niet compleet en zitten toch nog een aantal fouten in.

Aantal suggesties.
"Maar door mijn gebrek aan ervaring"... vind ik zelf niet fijn klinken (wellicht veranderen?)
Of de thee lekker is, weet je niet... zal lekker maar weglaten
Nader willen toelichten

Mag aannemen dat jij weet dat briefhoofd, Woonplaats, Betreft en Geachte heer/mevrouw vooraf gaat gevolgd door een correcte afsluiting !


Bij het lezen van uw vacature inkomens consulent op de website ...... heb ik even in mijn arm geknepen. Uw aangeboden vacature is mij op het lijf geschreven.

Er rezen bij mij nog twee praktische vragen. Ik pakte de telefoon en belde met de heer Schaafsma. Zijn antwoorden zorgde ervoor dat ik nogmaals in mijn arm kneep. Dit is een zeer geschikte baan voor mij, met korte lijnen, daadkracht en werken in een informele sfeer. Dit zijn aspecten waar ik naar opzoek ben.

In mijn huidige functie als polis expert vind ik omgaan met verzekerden die zich niet houden aan de polisvoorwaarden, één van de meest interessante kanten. Vaak hebben verzekerden de polisvoorwaarden niet goed doorgelezen waardoor er ruis ontstaat na het ondertekenen. Mijn sterkste kant is om aan de telefoon rustig te blijven en duidelijk uitleg te geven aan de verzekerde hoe de polisvoorwaarden werkt, zonder daarbij de juridische standpunten uit het oog te verliezen. Met mijn expertise wist ik vaak een constructieve oplossing voor de ontstane problemen te vinden tot tevredenheid van de klant.

Na een paar jaar werken ben ik erachter gekomen dat mijn huidige functie niet de uitdaging bied die ik zoek. Een van de belangrijkste oorzaken is, dat ik het face to face contact met mensen mis. (heb "telefoon" hierboven benoemd, anders klopt het face to face contact niet geheel)

Ik voel me erg betrokken bij mensen die door verschillende omstandigheden terechtkomen in een sociaal isolement. Graag wil ik een volgende stap in mijn loopbaan maken en vakinhoudelijke de uitdaging aangaan, door uitkeringsgerechtigen uit de gemeente xxxxx te motiveren om weer een stap te maken naar werk en sociale activering en daarbij mijn kennis toe te passen.

Als starter in deze functie heb ik geen ervaring met de participatiewet en de procedures behorende bij deze functie. Maar door mijn gebrek aan ervaring, denk ik nog niet in een vast patroon. Hierdoor kan ik met een frisse blik kijken en met innovatieve ideeën komen en deze in overleg toepassen.

Met mijn enthousiasme en leergierigheid, zou ik graag de gelegenheid willen krijgen om vooral mijn sociale kwaliteiten verder te kunnen ontplooien in een veranderlijke werkomgeving bij uw gemeente.

Onder het genot van een kop thee zou ik (met) u graag mijn kennis, ervaring en motivatie nader willen toelichten en met u de vacature willen bespreken.

Met veel belangstelling zie ik uw uitnodiging tegemoet.

Met vriendelijke groet,


Xxxxxx


Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Motivatiebrief voor Commerciële Economie Nick95 Sollicitatiebrief en cv 3 18 juli 2016 19:14
Motivatiebrief MrNick Sollicitatiebrief en cv 4 26 juni 2016 16:08
Motivatiebrief Facilitair Management giorico Sollicitatiebrief en cv 0 23 april 2015 08:47
Motivatiebrief schrijver/marketingassistent Nabi21 Sollicitatiebrief en cv 1 18 september 2011 23:48
Motivatiebrief assistent manager, iemand suggesties voor verbeteringen? FlavC Sollicitatiebrief en cv 2 28 april 2011 12:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon