Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 oktober 2009, 21:25
Smash Smash is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Berichten: 3
Smash is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief feedback taaltechnisch + opzet

Beste leden,

Ik heb de afgelopen tijd al heel wat sollicitaties de deur uit gedaan, echter zonder noemenswaardig resultaat. Ik heb het daarom over een andere boeg gegooid en wil graag voordat ik deze brief wegstuur deze ter beoordeling aan jullie voorleggen. Het gaat zich dan vooral over de opzet en inhoud van het geheel dat eigenlijk voor zichzelf moet spreken, maar waar ik wel graag in duidelijk wil maken dat ondanks mij genoten opleiding niet geheel past in het functieprofiel ik echter wel over voldoende kennis en praktijervaring beschik om deze functie goed uit te voeren.

Kunnen jullie hier nog wat nuttigs over kwijt.

Alvast bedankt.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc solli_cv.doc‎ (35,5 KB, 255x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 oktober 2009, 12:01
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief feedback taaltechnisch + opzet

Hoi,

Ik heb je brief eens bekeken.

Een aantal punten waarop ik zou willen reageren:
1) Je brief is veel en veel te lang! Het letterype wat je gebruikt is zo klein dat ik alleen daardoor al deze brief aan de kant zou leggen. Gebruik maximaal 4-5 alinea's waarin een duidelijke inleiding, kern met motivatie en een duidelijk slot naar voren komt!

2) Bijvoorbeeld kun je de tweede alinea geheel weglaten, dit staat als het goed is allemaal al in je CV.

Ik wil graag e.e.a. voor je doornemen alleen probeer wel eerst een ietwat ingekorte versie te maken/te plaatsen
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 oktober 2009, 17:16
Smash Smash is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Berichten: 3
Smash is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief feedback taaltechnisch + opzet

Beste H@ns,

Bedankt voor je bericht en je goede feedback op mijn brief.
Jouw feedback was voor mij een reden om het geheel nogmaals tegen het licht te houden. Ik ben daarom bezig geweest om de brief (veel) korter te maken en heb inderdaad gekozen voor een groter lettertype. Ik heb de nieuwe brief bijgevoegd.

Alvast bedankt voor je reactie.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc solli_cv.doc‎ (32,5 KB, 109x gelezen)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 oktober 2009, 22:47
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief feedback taaltechnisch + opzet

Hoi Smash,

Ziet er al stukken beter en uitnodigender uit dan de vorige versie!

Een paar puntjes:
1) In de tweede alinea geef je aan "onze onderneming richtte zich op...". Begrijp ik hieruit dat de onderneming in kwestie niet meer bestaat, of een andere weg ingeslagen is? Zo niet, zou ik dit nog wel aanpassen. Zo ja, zorg ervoor dat je een passend antwoord hebt op deze vraag.

2) Ik zou alinea 3 meer aan het einde van je brief implementeren, nu staat deze zo verloren en uit verband!

3) De laatste zin van je laatste alinea is erg lang, misschien handig om daar nog een keer naar te kijken?

4) Als je opent met "Geachte", is een ongeschreven regel dat je ook afsluit met "Hoogachtend" (in plaats van "Met vriendelijke groet").

5) De uitlijning van je CV is nog niet helemaal goed, komt dit door je censuur of is het nog iets waar je naar moet kijken? Fontys staat namelijk vreemd naar rechts, en het woordje Management staat zo eenzaam en alleen onder de jaartallen. Zeker in dit gedeelte van je CV moet je de lezer geen seconden laten verspillen door te laten 'zoeken' naar het volgende woord.

6) Bij overige vaardigheden: Puntje 1 zou ik wat correcter brengen (inhoudelijk gezien). Je geeft nu aan dat je met Office, Outlook, PP en Excel om kunt gaan, terwijl de laatste drie onderdeel zijn van de eerste!

7) Populaire termen als 'web savvy' absoluut weglaten uit je CV/Sollicitatiebrief.

8) Tevens zou ik deze vaardigheden van beste beheersing naar minste beheersing sorteren, zodat je beste kennis en ervaring als eerste gelezen wordt.



Veel succes ermee!
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 oktober 2009, 18:16
Smash Smash is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2009
Berichten: 3
Smash is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief feedback taaltechnisch + opzet

H@NS,

Goede feedback, daar kan ik wat mee.

1) In de tweede alinea geef je aan "onze onderneming richtte zich op...". Begrijp ik hieruit dat de onderneming in kwestie niet meer bestaat, of een andere weg ingeslagen is? Zo niet, zou ik dit nog wel aanpassen. Zo ja, zorg ervoor dat je een passend antwoord hebt op deze vraag.
Het tweede is het geval en ik heb de zin: Mede doordat we ons oorspronkelijk doel uit ogen hadden verloren, hebben we echter na drie jaar besloten om te stoppen binnen deze samenwerking. toegevoegd om het te verduidelijken


2) Ik zou alinea 3 meer aan het einde van je brief implementeren, nu staat deze zo verloren en uit verband!
Yep!

3) De laatste zin van je laatste alinea is erg lang, misschien handig om daar nog een keer naar te kijken?
Inderdaad

4) Als je opent met "Geachte", is een ongeschreven regel dat je ook afsluit met "Hoogachtend" (in plaats van "Met vriendelijke groet").
Dat klopt, maar aangezien de brief -m.i.- vrij vlot loopt heb ik daarvoor gekozen omdat hoogachtend daar niet in past

5) De uitlijning van je CV is nog niet helemaal goed, komt dit door je censuur of is het nog iets waar je naar moet kijken? Fontys staat namelijk vreemd naar rechts, en het woordje Management staat zo eenzaam en alleen onder de jaartallen. Zeker in dit gedeelte van je CV moet je de lezer geen seconden laten verspillen door te laten 'zoeken' naar het volgende woord.
Ligt inderdaad aan censuur

6) Bij overige vaardigheden: Puntje 1 zou ik wat correcter brengen (inhoudelijk gezien). Je geeft nu aan dat je met Office, Outlook, PP en Excel om kunt gaan, terwijl de laatste drie onderdeel zijn van de eerste!
Goede opmerking en stomme fout van mij. Office moet Word zijn natuurlijk.

7) Populaire termen als 'web savvy' absoluut weglaten uit je CV/Sollicitatiebrief.
Inderdaad

8) Tevens zou ik deze vaardigheden van beste beheersing naar minste beheersing sorteren, zodat je beste kennis en ervaring als eerste gelezen wordt.

Goede tip

Ik zal e.e.a. nog eens na gaan kijken en aanpassen. Kijken of dit wel gaat helpen ;-) Alvast bedankt voor je moeite om mijn brief van goede feedback te voorzien.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 9 oktober 2009, 18:51
H@ns's schermafbeelding
H@ns H@ns is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 180
H@ns is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief feedback taaltechnisch + opzet

Graag gedaan en succes met je sollicitatie!
__________________
Puts the tiger in career
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag jullie feedback op mijn sollicitatiebrief Senseo Sollicitatiebrief en cv 1 10 april 2009 01:11
Sollicitatiebrief Leerling IC verpleegkundige - Graag Advies, tips, feedback Ria Sollicitatiebrief en cv 2 6 december 2008 23:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon