Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 juni 2008, 15:00
Anthony Anthony is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 juni 2008
Berichten: 1
Anthony is on a distinguished road
Standaard Ontslagen maar weet niet waarom: hoe uitleggen in sollicitatiegesprek?

Hallo,

Niet zo lang geleden ben ik ontslagen op mijn werk. Ik begrijp niet goed waarom. Ik had het ook totaal niet verwacht. Ik had het goed naar mijn zin en had het gevoel dat de baan goed bij mij paste. Ik heb een interne opleiding gevolgd en met succes afgerond. Tegen het einde van mijn proeftijd kreeg ik in een gesprek met mijn manager te horen dat ze niet verder met me wilden. Toen ik vroeg waarom ik ontslagen was kreeg ik geen duidelijk antwoord. Ik had nog nooit een klacht over mij gehoord. Ik was er helemaal kapot van. Maar ik moet toch verder. Heeft iemand een tip voor me hoe ik hiermee om moet gaan? Wat moet ik vertellen als ik in een sollicitatiegesprek de vraag krijg 'waarom ben je ontslagen bij je vorige werk' ? Het vervelende is dat ik dus niet weet waarom ik ontslagen ben.

Alvast bedankt.

Anthony
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 juni 2008, 15:18
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Nieuwe baan na onverwacht ontslag

In de wereld bestaat heel veel willekeur. Ik zou even bij je vorige werkgever langsgaan of bellen om er achter te komen wat de reden was. Soms zijn die overigens heel suf. Zoals bijvoorbeeld iemand die er al veel langer zit die je er uit heeft gewerkt. Dat komt heel vaak voor.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 juni 2008, 17:58
Leena
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Nieuwe baan na onverwacht ontslag

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anthony Bekijk bericht
Hallo,

Niet zo lang geleden ben ik ontslagen op mijn werk. Ik begrijp niet goed waarom. Ik had het ook totaal niet verwacht. Ik had het goed naar mijn zin en had het gevoel dat de baan goed bij mij paste. Ik heb een interne opleiding gevolgd en met succes afgerond. Tegen het einde van mijn proeftijd kreeg ik in een gesprek met mijn manager te horen dat ze niet verder met me wilden. Toen ik vroeg waarom ik ontslagen was kreeg ik geen duidelijk antwoord. Ik had nog nooit een klacht over mij gehoord. Ik was er helemaal kapot van. Maar ik moet toch verder. Heeft iemand een tip voor me hoe ik hiermee om moet gaan? Wat moet ik vertellen als ik in een sollisitatiegesprek de vraag krijg 'waarom ben je ontslagen bij je vorige werk' ? Het vervelende is dat ik dus niet weet waarom ik ontslagen ben.

Alvast bedankt.

Anthony
Begrijp dat je in je proeftijd bent ontslagen, dit zou dus betekenen dat je niet door je proeftijd bent gekomen?

Het is vervelend als je niet weet waar dat aan ligt, je had er wellicht naar kunnen vragen. Bij een volgende sollicitatie hoef je overigens niet te melden dat je bent ontslagen bij je vorige werkgever.

Leena
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 juli 2008, 17:20
Catbert Catbert is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 595
Catbert is on a distinguished road
Standaard Re: Nieuwe baan na onverwacht ontslag

Misschien moet je dit maandje proeftijd gewoon maar weglaten: Niet in je CV opnemen....
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 juli 2008, 00:17
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Nieuwe baan na onverwacht ontslag

Eerlijkheid duurt het langst en feiten verzwijgen voor de werkgever is voldoende reden voor ontslag op staande voet.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 4 juli 2008, 09:25
TumTummm's schermafbeelding
TumTummm TumTummm is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2008
Berichten: 170
TumTummm is on a distinguished road
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Eerlijkheid duurt het langst en feiten verzwijgen voor de werkgever is voldoende reden voor ontslag op staande voet.
Ik ben het eens met Henk! Niet je CV verdraaien of liegen op het sollicitatiegesprek. Het hoeft zeker niet het eerste te zijn waar jij over begint tijdens het gesprek, maar als ze er naar vragen gewoon uitleggen wat je weet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leena Bekijk bericht
Het is vervelend als je niet weet waar dat aan ligt, je had er wellicht naar kunnen vragen.
Al ik jou was zou ik gewoon nog een gesprek aanvragen bij je vorige werkgever en vertellen dat het je 'hoog' zit... Je hebt 'recht' op een reden va ontslag! Dus ik zou er gewoon nog eens om vragen (wat heb je nog te verliezen bij je 'vorige' baan?)

P.S. Leena: Anthony had in zijn eerste bericht al vermeldt dat hij erom gevraagd had



Heel veel succes Anthony!
__________________
Leef met de dag, pluk een bloempje...
Vandaag is morgen gisteren...
Gewoon in het diepe springen, anders val je nooit omhoog...!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 11 september 2008, 20:31
sanuk sanuk is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 25
sanuk is on a distinguished road
Standaard Re: Nieuwe baan na onverwacht ontslag

als je nog in je proeftijd zit snap ik zoiezo niet waarom ze je een interne opleiding laten doen...het zal wel aan mij liggen maarja.

je hebt gewoon recht op uitleg, maar misschien durven ze de niet waarheid te zeggen! geloof mij die (onterechte ) managers zijn er!

blijf gewoon geloven in jezelf!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
ontslag, sollicitatiegesprek

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Hoe krijg ik mijn studiegedrag weer op de rails? ihbaars Loopbaanvragen 10 20 mei 2011 19:29
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46
Er worden mensen ontslagen maar daar zit ik helaas niet bij. frb Loopbaanvragen 13 2 december 2009 08:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon