Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 juli 2008, 20:21
Astrid001 Astrid001 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2007
Berichten: 7
Astrid001 is on a distinguished road
Standaard ontslag en na 17 jaar weer op zoek naar een baan, help!

lieve mensen ik ben per 1 juli thuis en heb al heel wat sollicitatie brieven de deur uitgedaan maar krijg geen uitnodiging. dit is mijn volgende poging wie wil mij helpen om te kijken waar ik mijn brief kan verbeteren.
ik stuur de vacature ook mee.

Xxxxx is het kennis- en adviescentrum voor technisch vakmanschap, en bestaat uit ruim 300 medewerkers, die vanuit drie vestigingen in Nederland werken. Wij richten ons op de loopbaanontwikkeling van werknemers in de volle breedte van de techniek en bieden ondersteuning bij hun ontplooiing tot goed opgeleide, waardevolle vakmensen. Xxxxx is landelijk actief en bestaat uit twee onderdelen:

xxxxx Kenniscentrum ondersteunt vanuit drie districten de beroepspraktijkvorming met erkenning van leerbedrijven en advies.

xxxxxx xxx en xxx (Hilversum) biedt haar klanten advies en oplossingen op het gebied van EVC-trajecten (ervaringscertificaten), cursussen, leermiddelen en examinering op commerciële basis. Met ruim 90 medewerkers in binnen- en buitendienst bevorderen we het technisch vakmanschap bij zowel kleine als de grotere internationaal opererende bedrijven in Nederland. Gezien de goede resultaten is dit organisatie onderdeel groeiend.


Bij xxx xxxxx en xxxx komt per 1 september de functie vrij van:
Medewerker Commerciële binnendienst
fulltime (parttime is bespreekbaar, minimaal 24 uur)

In deze rol ben je in de binnendienst actief onderdeel van de commerciële taken van Training en Advies, samen met o.a. de Accountmanager realiseer je de verkoop doelstellingen. Een leuke functie in een boeiende omgeving bij een succesvolle organisatie die sterk aan het veranderen is. Je kunt rekenen op prettige en gemotiveerde teamplayers met hart voor de zaak.


Je werkzaamheden:
- Het informeren van klanten over mogelijke dienstverlening
- Beoordelen van ‘leads’, mogelijke klanten voorzien van informatie en zorgen voor de overdracht naar de Accountmanager
- Uitbrengen van standaard offertes, het bewaken van gestelde deadlines
- Het ondersteunen van collega’s in het eigen werkgebied
- Het plannen van activiteiten en inplannen van mensen met betrekking tot met name EVC projecten
- Nabellen van mailingen
- Opvragen van informatie op eigen initiatief en op verzoek, verstrekken van deze informatie aan belanghebbenden
- Contact onderhouden met de Accountmanagers en ondersteuning bieden bij de projecten
- Verwerking van gegevens in de daarvoor gebruikte systemen, en controle hiervan

Je profiel:
- Een MBO werk- en denkniveau
- commerciële instelling
- organisatorisch talent, die de voortgang bewaakt
- communicatief vaardig, sterk in het onderhouden van contacten
- Je weet prioriteit te stellen en je bent resultaatgericht
- Je werkt graag zelfstandig, maar je bent vooral een teamplayer als het gaat om het eindresultaat van het hele cluster.


en dit is mijn brief:

Aan: xxxxxxxxxxxx(bedrijfsnaam)



Ermelo, 19 juli 2008


Betreft: sollicitatie Medewerker commerciële binnendienst,

Geachte heer/ mevrouw,


Regelmatig kijk ik via internet op verschillende sites naar een nieuwe baan. Vandaag zag ik uw vacature staan op de site van marktplaats. Na het lezen van de functie was ik direct enthousiast. Het is precies het werk waar ik naar op zoek ben. Mijn motivatie is dat ik wil werken in een boeiende omgeving met nieuwe uitdagingen bij een succesvolle organisatie. Ik voel me als een spin in een web als ik kan organiseren, plannen en samen met collega’s het beoogde resultaat kan behalen. Klantcontact vind ik het leukste van mijn werk, het bellen, afspraken maken en relaties onderhouden. Dienstverlening is een van mijn kerncompetenties en dat is de reden dat ik solliciteer bij xxxxxxxx(bedrijfsnaam).


Momenteel is mijn werkgever xxxx, maar in verband met een reorganisatie ben ik vanaf 1 juli j.l in een mobiliteitsfase terecht gekomen. Mijn verschillende functies die ik heb vervult binnen xxxx waaronder technisch en commercieel administratief medewerkster heb ik altijd met veel plezier en overgave gedaan.


Meer informatie over mijn opleiding en achtergrond vindt u in het bijgevoegd Curriculum Vitae.

Ik zie met belangstelling uit naar uw reactie,



Met vriendelijke groeten,

(mijn naam)


Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 juli 2008, 22:45
Angel70 Angel70 is offline
Banned
 
Geregistreerd: 5 februari 2007
Berichten: 66
Angel70 is on a distinguished road
Standaard Re: ontslag en na 17 jaar weer op zoek naar een baan, help!

Na het lezen van je brief heb ik wel een idee wat jij wilt, maar niet wat je het bedrijf precies te bieden hebt.

Bijvoorbeeld: "Klantcontact vind ik het leukste van mijn werk, het bellen, afspraken maken en relaties onderhouden." is geschreven vanuit jouw Ik. Probeer dat zo te brengen dat je daarin een meerwaarde kunt betekenen voor het bedrijf.

Misschien zoiets, maar dan in jouw eigen woorden.
Tijdens mijn huidige werkzaamheden heb ik gemerkt dat ik goed relaties kan onderhouden. <hier iets schrijven waaruit dat blijkt> Het geeft mij een voldaan gevoel als ik de klant naar tevredenheid heb geholpen en zo de binding met het bedrijf weet te versterken.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 juli 2008, 23:22
Astrid001 Astrid001 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2007
Berichten: 7
Astrid001 is on a distinguished road
Standaard Re: ontslag en na 17 jaar weer op zoek naar een baan, help!

ja dat klinkt wel iets anders. ik ga hier over nadenken en er zeker iets mee doen bedankt voor je tip! Astrid
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 juli 2008, 12:13
Henk
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: ontslag en na 17 jaar weer op zoek naar een baan, help!

Ik weet niet hoe oud je bent maar vooral MBO-ers hebben het zwaar om op hogere leeftijd (45+) een nieuwe baan te vinden. Zeker wanneer ze in de provincie wonen. MBO-banen zijn vaak helaas juist banen voor jongere werknemers met een lager loon. Ook hebben de meeste MKB-werkgevers vaak de voorkeur voor jongere werknemers omdat ze minder kritisch zijn en flexibeler overkomen met goede automatiseringsvaardigheden.

Helaas is de NL arbeidsmarkt wat dat betreft erg nadelig voor oudere werknemers. Leeftijdsdiscriminatie wordt in de hand gewerkt door de NL beloningsstructuren (leeftijdsschalen) en is niet stafbaar (in CV's staat vrijwel altijd de geboortedatum).

Dus vaak is het niet de brief of de CV maar puur de leeftijd die de dooddoener is bij sollicitaties.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 juli 2008, 12:41
Astrid001 Astrid001 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2007
Berichten: 7
Astrid001 is on a distinguished road
Talking Re: ontslag en na 17 jaar weer op zoek naar een baan, help!

uhhh ja nou....ik ben natuurlijk wel al de 40 gepassserd, maar ondanks dat kan ik vaak wel een leuke baan vinden waar ik dan ook voor ga bellen of reageren. vaak merk je in het gesprek al, jullie zoeken dus iemand van 21 jaar die nog "kneedbaar is". Ik vind het gewoon heel erg jammer dat je niet eens de kans krijgt om je gezicht te laten zien. Ik heb andere kwaliteiten die juist in een commerciële administratieve baan goed tot zijn recht komen en in een jongen club mensen voel ik me net zo goed thuis hoor. vooral als je ook gewoon mee kan doen met de "jonkies" en je kan inleven in hun wereld. is echt fantastisch, je leert zelf heel veel over hun denken en doen en als het een beetje meezit wordt jij ook heus wel geaccepteerd hoor als je je maar niet als een ouwe grijze duif gaat gedragen. haha. heb je ook nog tips voor mijn brief misschien??? alvast bedankt Astrid
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 juli 2008, 21:31
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: ontslag en na 17 jaar weer op zoek naar een baan, help!

Ik sluit me aan bij Angel:
Jij moet het bedrijf niet vertellen dat deze baan precies is wat jij zoekt, maar jij moet ze overtuigen dat jij precies degene bent die zij zoeken!!

Ik vind je opening erg goed.

Je afsluiting moet krachtiger. Je moet er impliciet van uitgaan dat zij met jou willen kennismaken en dus niet afwachten of uitzien naar een reactie....

"Uiteraard zal ik in het kennismakingsgesprek graag meer vertellen over mijzelf en mijn motivatie.

Met vriendelijke groeten,

XXXXXX"

Succes!!
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 juli 2008, 21:53
Astrid001 Astrid001 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2007
Berichten: 7
Astrid001 is on a distinguished road
Standaard Re: ontslag en na 17 jaar weer op zoek naar een baan, help!

dank je voor de goeie aanwijzingen dus de zin: [I]dat het precies het werk waar ik naar op zoek ben[/I], kan ik beter weg laten??
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 juli 2008, 23:32
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: ontslag en na 17 jaar weer op zoek naar een baan, help!

Yep, want dat is voor hun niet interessant....
Draai het om naar een zin die schreeuwt "ik ben precies de persoon die jullie zoeken" (alleen niet letterlijk zo natuurlijk....)

__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 juli 2008, 13:44
Maria-c'est moi
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: ontslag en na 17 jaar weer op zoek naar een baan, help!

"Mijn verschillende functies die ik heb vervult binnen xxxx waaronder"
vervult is hier een voltooid deelwoord en moet dus vervulD zijn!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 21 juli 2008, 13:55
Astrid001 Astrid001 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2007
Berichten: 7
Astrid001 is on a distinguished road
Standaard Re: ontslag en na 17 jaar weer op zoek naar een baan, help!

a sorry had ik over het hoofd gezien, heb de brief geloof ik nu al 100 x gelezen maar heb er nog steeds geen goed gevoel bij. het maakt je wel onzeker hoor pppfff maar we gaan er voor, bedankt voor de tip!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
'Sollicitatiebrief van de maand' heeft me een baan opgeleverd! nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 4 6 oktober 2007 18:31
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon