Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 november 2008, 10:22
evaadam evaadam is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2008
Berichten: 1
evaadam is on a distinguished road
Question ontslag nemen in proeftijd of contract niet tekenen?

Ik heb de mogelijkheid om te kiezen uit twee nieuwe banen.
Voor de baan 1 die ik op voorhand het leukste vind, moet de sollicitatieprocedure nog opgestart worden. Ik weet nu al wel dat ik op gesprek mag komen.
Bij de andere baan, nr. 2 is de sollicitatieprocedure al ver gevorderd en men wil binnen 10 dagen een beslissing nemen.
Vraag voor mijzelf is of ik mij kan permiteren een goede baan te laten schieten voor een baan die nog niet duidelijk is.
Vraag aan de lezer is: hoe denk je over de volgende oplossingen.
Ik neem baan 2 aan. Heb nog met een opzegtermijn te maken en kan dus wachten met mijn contract te tekenen en kan eventueel over enkele weken tegen nieuwe werkgever zeggen dat ik er alsnog van afzie.
Ik neem baan 2 aan en neem ontslag in mijn proeftijd als blijkt dat ik baan 1 kan krijgen.
Wat zijn de meningen over deze 'oncharmante' oplossingen? Kan ik dit maken tegenover mijn nieuwe werkgever?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 november 2008, 11:15
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Smile Re: ontslag nemen in proeftijd of contract niet tekenen?

ik heb een paar keer in zo'n positie gezeten en weet je wat: meestal nam het lot voor mij een beslissing want werd de verwachte baan "1" of "2" mij niet aangeboden en verviel het dilemma.....

Hoe zeker ben je van baan 1 EN 2?
Moet je niet even afwachten tot er een echte aanbieding komt?

Ik heb het overigens wel 1 keer meegemaakt dat ik in mijn proeftijd een leukere en betere functie kreeg aangeboden en toen heb ik inderdaad gewoon in mijn proeftijd opgezegd en in de andere baan begonnen. Vond werkgever 1 niet zo leuk maar ja, zo is het leven. Andersom hadden ze mij ook kunnen dumpen.

Ook ben ik een keer ergens in baan "1" begonnen in de hoop op aanbod "2". Aanbod 2 kwam na lange en moeizame procedure niet en toen heb ik vervolgens te lang in baan 1 gezeten waar ik eigenlijk niet gelukkig mee was....

Bottom line:
Als je dus om zekerheid verlegen zit, zou ik aannemen wat het eerste op mijn pad komt en van daar uit verder afwachten (of actie ondernemen).
Zelfs na je proeftijd kun je nog opzeggen... het is geen "levenslang" :-)
Het is een cliche, maar solliciteren is echt makkelijker vanuit een baan...

Maar als je niet om zekerheid verlegen zit, dan zou ik echt absoluut wachten tot de baan waar je hart van gaat stuiteren echt voorbij komt!
Als je het je kunt veroorloven, moet je gewoon inzetten op een baan die echt bij je past...

Luister naar je hart... (als je portemonnee het geluid niet overstemt!!)


Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
arbeidsovereenkomst, ontslag nemen, proeftijd

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Contract nog niet getekend Shane Je rechten en plichten als werknemer 3 9 oktober 2014 09:44
Zwangerschap en ontslag nemen/ ontslagen worden Abby Je rechten en plichten als werknemer 16 12 mei 2012 21:17
Help! Ik weet niet meer wat ik wil san2307 Loopbaanvragen 7 9 augustus 2010 17:46
Geen arbeidsovereenkomst, ontslag op staande voet nemen? arjanm Je rechten en plichten als werknemer 7 4 juli 2008 13:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon