Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 december 2008, 03:39
pantera100 pantera100 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 december 2008
Berichten: 2
pantera100 is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar pantera100
Standaard rijtijd

hello ik werk al 18 jaar voor een schoonmaakbedrijf de baas wie ooit is begongen heeft hem verkocht aan een engels bedrijf maar nu gaat het niet zo best meer met het bedrijf en willen bezuinigen leuk maar ik krijg al 18 jaar rijtijd vergoeding dat houd in als ik naar een klant toe ga de eerste mag ik dan niet rekenen volgens afspraak die ik ooit toen ben aan gegaan met het bedrijf en van af de tweede mag ik een uur schrijfen en de 3 en de 4 enzo enzo nu houd mijn baas zo maar uit het niets dit in mag dit wand het is voor mijn dan een verkapte salaris die ik al 18 jaar krijg en dit komt dan boven op mijn normale salaris wie kan mijn dit vertellen of dit zo maar mag in gehouden worden en wat kan ik hier aan doen
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 december 2008, 22:17
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: rijtijd

Hallo Pantera100,

Als het een mondelinge afspraak was die niet op papier staat, dan kan jouw baas er mee doen wat hij wil en heb je niets om op terug te vallen.

Als de afspraak opgenomen was in je contract en het Engelse bedrijf dit overgenomen heeft, dan kun je wel iets doen. In de eerste plaats kun je je baas erop aanspreken, dat hij de afspraken in het contract moet blijven nakomen. Zou hij dit vervolgens niet doen, dan zou je contact op kunnen nemen met de vakbond als je daar lid van bent. Als je geen lid bent van de vakbond, dan zou je kunnen informeren bij een rechtswinkel welke stappen je zou kunnen ondernemen zodat je baas de afspraken nakomt.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 december 2008, 22:27
Bas Winter Bas Winter is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 5 december 2008
Berichten: 3
Bas Winter is on a distinguished road
Standaard Re: rijtijd

Ook een mondelinge afspraak kan rechtsgeldig zijn, bewijstechnisch ligt het alleen wat moeilijker.

Indien het wel in het contract staat en het Engelse bedrijf heeft jullie overgenomen kunnen zij er niet zo maar van af wijken. Hoofdregel is dat ze alle rechten en plichten overnemen.

Neem contact op met een arbeidsrecht advocaat, die weet het je precies te vertellen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 december 2008, 21:18
pantera100 pantera100 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 december 2008
Berichten: 2
pantera100 is on a distinguished road
Stuur een bericht via MSN naar pantera100
Standaard Re: rijtijd

ik heb dit natuurlijk ook op me loonstorken staan dus bewijs denk dat dit wel genoeg is dan
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon