Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 december 2009, 14:47
Lieveliefie Lieveliefie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 december 2009
Berichten: 3
Lieveliefie is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief Juridisch Adviseur, kritiek gewenst :)

Gaarne uw ongezouten mening


Mijn naam
Mijn adres
Mijn PC+WP


Bedrijf
Afd. *****
t.a.v. ******
Postbus ****
PC en Plaats


Betreft: Sollicitatie Juridisch Adviseur

*******, 2 december 2009

Geachte ******,

Net als (naam potentiele werkgever) plaats ik zaken graag in een breed kader. Eén dat veel meer omvat dan het eigen werk- of kennisgebied en dat continue aan vernieuwing onderhevig is. Het is juist de dynamiek en brede oriëntatie die mij aanspreken in uw vacature. Middels deze brief stel ik mijzelf dan ook graag kandidaat voor de functie van Juridisch Adviseur.

Zeer recent – op 4 oktober jongstleden – heb ik mijn studie Nederlands Recht afgerond. Zowel mijn opleiding, als mijn aanverwante werkzaamheden hebben ertoe bijgedragen dat ik mijzelf heb ontwikkeld tot breed onderlegd jurist, met een bijzondere belangstelling voor het sociaal recht. Dit laatste komt mede tot uiting in de keuze voor de master Arbeidsrecht en het werk dat ik verrichtte voor de Stichting ********.

Tijdens mijn werkstudentschap en studentstage bij twee gerenommeerde advocatenkantoren heb ik mijn analytisch vermogen verder aangescherpt. De complexe juridische vraagstukken die ik in mijn hoedanigheid als vraagbaak kreeg voorgelegd loste ik snel en adequaat op. Daarbij waren mijn nieuwsgierigheid, leergierigheid en doorzettingsvermogen onontbeerlijk.

Ik kan me goed vinden in uw benadering van de klant als centrale speler en stel me graag dienstverlenend op. Inleving in behoeftes is daarbij cruciaal en draagt bij aan een beter afgewogen resultaat. Mede dankzij mijn ervaringen als zelfstandig ondernemer leg ik makkelijk contacten. Het tot stand brengen en onderhouden van een relevant netwerk is een mooie uitdaging die ik vol vertrouwen tegemoet zie.

Met veel plezier zou ik uw team versterken en mede verantwoordelijk zijn voor de juridische kwaliteitszorg in een maatschappelijk relevante organisatie. Ik vertrouw erop dat deze brief en mijn cv voldoende aanleiding zijn mij uit te nodigen voor een gesprek.


Met vriendelijke groet,



*******
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 december 2009, 16:51
DubbelePunt DubbelePunt is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 18 oktober 2009
Berichten: 43
DubbelePunt is on a distinguished road
Standaard Re: Motivatiebrief Juridisch Adviseur, kritiek gewenst :)

Twee kleinigheidjes qua spelling en grammatica:

Continue = continu
'Zowel mijn opleiding, als': ik zou de komma weglaten
__________________
Met vriendelijke groeten, Anne-Marie van der Aa



Voor sollicitatiebrieven en cv's zonder fouten - Dubbele Punt tekstcorrectie
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 december 2009, 09:41
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Motivatiebrief Juridisch Adviseur, kritiek gewenst :)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lieveliefie Bekijk bericht
Gaarne uw ongezouten mening


Mijn naam
Mijn adres
Mijn PC+WP


Bedrijf
Afd. *****
t.a.v. ******
Postbus ****
PC en Plaats


Betreft: Sollicitatie Juridisch Adviseur

*******, 2 december 2009

Geachte ******,

Net als (naam potentiele werkgever) plaats ik zaken graag in een breed kader. Eén dat veel meer omvat dan het eigen werk- of kennisgebied en dat continue aan vernieuwing onderhevig is. Het is juist de dynamiek en brede oriëntatie die mij aanspreken in uw vacature. Middels deze brief stel ik mijzelf dan ook graag kandidaat voor de functie van Juridisch Adviseur.

Zeer recent – op 4 oktober jongstleden – heb ik mijn studie Nederlands Recht afgerond. Zowel mijn opleiding, als mijn aanverwante werkzaamheden hebben ertoe bijgedragen dat ik mijzelf heb ontwikkeld tot breed onderlegd jurist, met een bijzondere belangstelling voor het sociaal recht. Dit laatste komt mede tot uiting in de keuze voor de master Arbeidsrecht en het werk dat ik verrichtte voor de Stichting ********.

Tijdens mijn werkstudentschap en studentstage bij twee gerenommeerde advocatenkantoren heb ik mijn analytisch vermogen verder aangescherpt. De complexe juridische vraagstukken die ik in mijn hoedanigheid als vraagbaak kreeg voorgelegd loste ik snel en adequaat op. Daarbij waren mijn nieuwsgierigheid, leergierigheid en doorzettingsvermogen onontbeerlijk.

Ik kan me goed vinden in uw benadering van de klant als centrale speler en stel me graag dienstverlenend op. Inleving in behoeftes is daarbij cruciaal en draagt bij aan een beter afgewogen resultaat. Mede dankzij mijn ervaringen als zelfstandig ondernemer leg ik makkelijk contacten. Het tot stand brengen en onderhouden van een relevant netwerk is een mooie uitdaging die ik vol vertrouwen tegemoet zie.

Met veel plezier zou ik uw team versterken en mede verantwoordelijk zijn voor de juridische kwaliteitszorg in een maatschappelijk relevante organisatie. Ik vertrouw erop dat deze brief en mijn cv voldoende aanleiding zijn mij uit te nodigen voor een gesprek.


Met vriendelijke groet,





*******
De afsluiting vind ik zeer gewaagd. Sommige mensen zullen dit juist waarderen maar er zijn mensen die dit niet passend vinden. Je kent de persoon nog niet die deze brief gaat beoordelen. Persoonlijk zou ik gewoon zeggen dat je graag het een en ander wil toelichten in een gesprek.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 december 2009, 01:56
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Motivatiebrief Juridisch Adviseur, kritiek gewenst :)

Ik vind dit een sterke brief. Het komt zelfverzekerd over en dat heb je in deze sector en voor deze functie ook nodig. Je beschrijft in puntige zinnen concreet wat je hebt gedaan en hoe goed je dat hebt gedaan. Ook de afsluiting is zelfbewust en wat mij betreft niet té.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief juridisch secretaresse csaenen71 Sollicitatiebrief en cv 1 4 september 2007 09:19
Sollicitatiebrief juridisch adviseur Red1 Sollicitatiebrief en cv 1 21 september 2006 21:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon