Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Salaris

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #21  
Oud 24 september 2009, 21:45
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Salaris HBO-starter?

Ik schrik van de hoogte van de salarissen waarover jullie t hebben. Ook ik ben starter, 21 jaar oud en heb mn HTS diploma nog geen jaar. Na een half jaar intercedent te zijn geweest (1.750 bruto per mnd obv 38 u) ben ik onlangs aan de slag gegaan met een technisch commerciële functie die meer aansloot op mijn opleiding. Hier ben ik gestart met een salaris van 2.600 bruto per maand obv 38 uur.

Nu hoor ik van mijn collega's dat de salarissen bij mijn huidige werkgever relatief hoog liggen, dus misschien heb ik wel geluk gehad.

Vanwege mijn achtergrond als intercedent weet ik in ieder geval wel dat het niet normaal is om als HBO' er te starten met minimumloon. Verschillende startende MTS'ers verdienden via het uitzendbureau waar ik werkte tussen al de 1800 en de 2000 bruto per maand.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 24 september 2009, 22:29
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Salaris HBO-starter?

EUR 2.000 tot 2.200 is volgens mij toch wel de norm voor heel veel HBO-ers die net beginnen.

Soms is het inderdaad een stuk meer (als ingenieur, assistent fiscalist, assistent accountant enzovoorts). Maar dat is natuurlijk niet het geval in heel veel functies.

Daarom zou ik me vooral richten op websites waar je kunt nagaan wat normaal is voor een functie of bepaalde sector en niet afgaan op indianenverhalen en/of uitzonderingen.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 22 oktober 2009, 01:10
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Salaris HBO-starter?

zelfs in een winkel krijg je meer dan minimum loon
Met citaat reageren
  #24  
Oud 13 november 2009, 11:24
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Salaris HBO-starter?

1300 is dramatisch weinig!
Ik ben ook net hbo-afgestudeerd en verdien nu 2200 bruto en daar komt nog 8% vakantiegeld bij, een jaarlijkse bonus van 500 euro en een 13e maand. Daarnaast werk ik op papier 36 uur maar in praktijk 40 uur zodat ik 12 weken vakantie heb per jaar. Vanaf mei 2010 gaat mijn salaris omhoog aangezien ik een dikke vette promotie gekregen heb (en dat na een half jaar in dit begrijf te zitten)
Met citaat reageren
  #25  
Oud 13 november 2009, 13:23
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Salaris HBO-starter?

Hier een overzicht van diverse branches met startsalarissen:
1300,- is dus wel erg weinig. Is meer MBO-niveau.
Algemene startsalarissen hbo

Accountancy € 2196
Bedrijfseconomie € 2156
Business Studie € 2382
Commerciële Economie € 2065
Fiscale Economie € 2252
Fysiotherapie € 2618
Journalistiek € 2089
Leraar Basisonderwijs € 1977
Media en Entertainment Management € 1975
Pedagogiek € 1976
Technische Bedrijfskunde € 2147
Met citaat reageren
  #26  
Oud 27 november 2009, 17:09
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Salaris HBO-starter?

Als fysiotherapeut verdien ik op jaarbasis ongeveer €36.000 bruto op basis van ongeveer 30 uur per week! Mazzel gehad dus!
Met citaat reageren
  #27  
Oud 10 december 2009, 01:22
jongpied jongpied is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 december 2009
Berichten: 1
jongpied is on a distinguished road
Standaard Re: Salaris HBO-starter?

Als je goed wil verdienen zoek een baan met mogelijkheden voor plaatsing in het buitenland. Ikzelf werk al 12 jaar als expat voor een Amerikaans bedrijf, heb in verschillende landen gewoond en gewerkt, en zit nu na 12 jaar of U$ 165,000 Netto, (inclusief bonussen, belastingvrij) huis, gas licht en water, auto met chauffeur en school opleiding voor de kids allemaal betaald door de zaak, inclusief 2 keer per jaar een ticket voor de familie naar Nederland.


Jammer dat de dollar zo gezakt is, maar nog steeds een redelijk bedrag. Wonen en werken in het buitenland is niet zo leuk als het lijkt, helemaal niet na 12 jaar in de meest armoedige landen, maar het geld maakt een hoop goed. Werk nu 15 jaar jaar voor dit bedrijf, en begon onderaan met een salaris van Fl. 2,500 bruto....Het lijkt mij verstandig om je niet blind te staren op aan starter salaris, maar kijk naar de mogelijkheden om verder te komen op de lange termijn.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 10 december 2009, 17:47
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Salaris HBO-starter?

Leuk verhaal maar niet representatief voor de meerderheid van de beroepsbevolking.

Ook zijn er steeds minder goedbetaalde NL expats omdat er uit de ontwikkelingslanden ook steeds meer HBO/WO-ers komen die hetzelfde werk voor veel minder doen.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 13 januari 2010, 14:47
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Salaris HBO-starter?

Volgens mij moet je niet zozeer kijken naar de opleiding die je hebt afgerond, bijv. MBO of HBO, maar naar het functieniveau van de baan waar je op solliciteerd. Als er wordt gevraagd naar iemand met een HBO werk en denkniveau( of diploma ) dan mag je ook meer salaris verwachten dan voor een functie waar een MBO er voor wordt gevraagd.

Ik vind sowieso dat voor een baan waar een MBO-diploma eis aan vastzit, je geen minimumloon hoort te krijgen. Dat krijg je zonder diploma namelijk ook! laat staan als er een HBO er wordt gevraagd! Nooit mee akkoord gaan, zo nemen ze je echt niet serieus..
Met citaat reageren
  #30  
Oud 11 maart 2010, 17:40
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: salaris HBO-starter?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Selwyn Bekijk bericht

Ik vind het zelfs een beetje arrogant om alleen vanwege je diploma als starter hoge eisen te stellen. Boekenkennis moet eerst praktijkervaring worden en dan mag je jezelf op waarde schatten. Als startende HBO'er met wellicht veel passieve kennis ben je nog altijd prima vervangbaar door ervaren MBO'ers met een iets minder 'grote mond' en deze groep is behoorlijk aan zet de laatste tijd in het bedrijfsleven...
Ik ben afgestudeerd. bij-baan van mijn dochter in de schoonmaak is 10,50 euro per uur! dat zou per maand op 1680 euro bruto uitkomen.

Dat het arrogant is om als starter hoge eisen te stellen is onzin! Ik heb een 4 jarige studie gevolgd die me ruim 12.000 euro heeft gekost om kennis en ervaring in op te doen. Dan laat je je toch niet afschepen met een bijstand loon? Sorry maar dan had ik net zo goed geen opleiding kunnen volgen.

Ik denk dat een start salaris van 1900-2200 bruto echt wel normaal is bij een 38u werkweek.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
salaris

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Salaris als leerling OK Deezjuh Salaris 2 8 april 2010 15:31
Salaris HBO Poely Opleiding kiezen en volgen 7 9 december 2008 14:03
Volledig HBO Bachelor vs HBO Kernprogramma suusje Opleiding kiezen en volgen 0 6 december 2008 21:47
MBO-plus hospitality management, deeltijd HBO Facility management Lady86 Opleiding kiezen en volgen 1 7 november 2008 13:50
Salaris startend P&O'er, afgestudeerd HBO Personeel en Arbeid? laura[x] Alle andere carričreonderwerpen 3 28 oktober 2008 16:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon