Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 april 2006, 15:07
Nathaley Nathaley is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 2
Nathaley is on a distinguished road
Exclamation Hulp gevraagd bij mijn 1e sollicitatiebrief

Dit is mijn allereerste sollicitatiebrief. Uiteraard ben ik erg nieuwschierig hoe er over gedacht word. ik hoop op duidelijke reacties! zinnige kritiek lijkt me zeer leerzaam. bedankt alvast.
---------------------------------------------------------------------------




Betreft: verkoopster (winkelpersoneel)



Geachte heer/mevrouw,



Tijdens mijn tocht naar een leuke baan kwam ik in de XXX terecht. Aangezien ik dit een leuke winkel vindt, leek het me wel een goede beslissing om na te vragen of XXX nog winkelpersoneel zochten. Sollicitaties waren op dat moment zeer welkom en heb ik direct de kans gegrepen om mezelf aan u te presenteren, omdat ik vind dat de baan zeker bij me past.

Tijdens mijn HAVO-carričre begon mijn gevoel voor mode langzamerhand op te vlammen. Ik keek naar hoe mensen gekleed gingen, en hoe ik zelf gekleed ging. Zo nu en dan zag ik mensen met leuke kleding rondlopen en vroeg me toch dan wel af waar de kleding vandaan zou komen. Ik vroeg ernaar op school en ging zelf naar de kleding zoeken. Ik vroeg dan zo nu en dan wat aan de verkopers/verkoopsters, die in de winkel stonden, naar wat informatie over wat goed zou staan of wat ze me adviseerden, en vaak was het ook wel een goed advies. Des te ouder ik dan werd, des te meer interesse ik had om een baan in die functie te krijgen.

Wat mij in de functie verkoopster(winkelpersoneel) zo aantrekt is het verkoop van (XXX') kwaliteitsproducten met erg leuk werk lijkt om te doen. Daarnaast het adviseren, als er om gevraagd wordt, van kleding lijkt me ook erg leuk om te doen.

Ik ben van mening dat ik een goede aanvulling voor XXX ben. U kunt van mij iemand verwachten die sociaal is ingesteld, behulpzaam is en gevoel voor mode en stijl heeft. Iemand die zijn best zou doen, om zich in te zetten voor het bedrijf.

Kunnen mijn kwaliteiten, enthousiasme en behulpzaamheid uw team verkopers versterken?

Ik kijk hoopvol uit naar een uitnodiging om u ervan te overtuigen.



Met vriendelijke groet,


ZIE REMAKE WAT VERDER NAAR ONDEREN

Laatst gewijzigd door Nathaley; 18 april 2006 om 16:44
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 april 2006, 15:21
Meissie
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hulp gevraagd bij mijn 1e sollicitatiebrief

Tip: Vergeet niet de adres gegevens en datum boven te vermelden. Ziet er voor een eerste brief aardig uit! Let niet op dat rood en succes.

Betreft: verkoopster (winkelpersoneel)



Geachte heer/mevrouw,
>
Tijdens mijn tocht naar een leuke baan kwam ik in de XXX terecht. Aangezien ik dit een leuke winkel vindt, leek het me wel een goede beslissing om na te vragen of XXX nog winkelpersoneel zochten. Sollicitaties waren op dat moment zeer welkom en heb ik direct de kans gegrepen om mezelf aan u te presenteren, omdat ik vind dat de baan zeker bij me past.

Tijdens mijn HAVO-carričre (Ik zou geen havo carriere zeggen, gewoon simpel houden havo opleiding) begon mijn gevoel voor mode langzamerhand op te vlammen. Ik keek naar hoe mensen gekleed gingen, en hoe ik zelf gekleed ging.(deze zin even aanpassen, je moet ervoor zorgen dat je niet 2 dezelfde woorden in 1 zin gebruikt) Zo nu en dan zag ik mensen met leuke kleding rondlopen en vroeg me toch dan wel af waar de kleding vandaan zou komen. Ik vroeg ernaar op school en ging zelf naar de kleding zoeken. (word dit niet overbodig waar je dat vroeg?) Ik vroeg dan zo nu en dan wat aan de verkopers/verkoopsters, die in de winkel stonden, naar wat informatie over wat goed zou staan of wat ze me adviseerden, en vaak was het ook wel een goed advies. Des te ouder ik dan werd, des te meer interesse ik had om een baan in die functie te krijgen.

Wat mij in de functie verkoopster(winkelpersoneel) zo aantrekt is het verkoop van (XXX') kwaliteitsproducten met erg leuk werk lijkt om te doen.(check deze zin even nog een keer na) Daarnaast het adviseren, als er om gevraagd wordt, van kleding lijkt me ook erg leuk om te doen. (Daarnaast lijkt het me een uitdaging om klanten te adviseren over kleding)

Ik ben van mening dat ik een goede aanvulling voor XXX ben. U kunt van mij iemand verwachten die sociaal is ingesteld, behulpzaam is en gevoel voor mode en stijl heeft.(Niet zeggen wat ze kunnen verwachten, gewoon zeggen wat je in huis hebt. Dus ik ben een sociaal, behulpzaam persoon die ook gevoel voor mode en stijl heeft.) Iemand die zijn best zou doen, om zich in te zetten voor het bedrijf. (deze zin weglaten en de onderste zin pakken dus: Ik ben ervan overtuigd dat ik met mijn kwaliteiten, enthousiasme en behulpzaamheid uw team verkopers zal versterken).

Kunnen mijn kwaliteiten, enthousiasme en behulpzaamheid uw team verkopers versterken? (Ik zou geen vraag stellen in een sollicitatiebrief, zet deze zin gewoon hierboven en laat die zin van iemand die zijn best zou doen, om zich in te zetten voor het bedrijf weg.)

Ik kijk hoopvol uit naar een uitnodiging om u ervan te overtuigen.( andere afsluiting vinden, geef aan dat je je sollicitatie in een gesprek verder wilt toelichten.)


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 april 2006, 12:41
David
Gast
 
Berichten: n/a
Exclamation Re: Hulp gevraagd bij mijn 1e sollicitatiebrief

Hoi Nathaley,

Voor een eerste brief is die er best aardig uit, maar je moet h'm zo niet versturen. Er zitten namelijk nog een aantal spelfouten in en de zinnen lopen niet allemaal even lekker. Ook het commentaar van Meissie moet je zeker in je brief verwerken, want daar zit goede kritiek bij die je brief zeker beter zal maken!

Ik heb nu niet veel tijd, maar even snel een paar punten:

1ste alinea:
2de zin: 'Aangezien ik...leuke winkel vindt' --> moet zonder t!
3de zin: 'Sollicitaties waren...me past' --> te lang! Geen tweede komma, maar nieuwe zin maken.

2de alinea:
2de zin: 'Zo nu en...toch dan...zou komen' --> 'toch' en 'dan' moeten andersom.
Laatste gedeelte van de alinea klopt niet en loopt niet lekker.

3de alinea:
1ste zin: '...het verkoop van kwaliteitsproducten...' --> moet 'de verkoop' of 'het verkopen' zijn.

Je bent op de goede weg Nathaley, maar je moet nog wel een aantal wijzigingen aanbrengen. Ik zal kijken of ik er morgen nog even naar kan kijken. In ieder geval alvast veel succes gewenst!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 april 2006, 16:40
Nathaley Nathaley is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 2
Nathaley is on a distinguished road
Lightbulb Re: Hulp gevraagd bij mijn 1e sollicitatiebrief

aloha!! thnx

dit is mijn remake..


Geachte heer/mevrouw,

Tijdens mijn tocht naar een leuke baan kwam ik in de XXX terecht. Aangezien ik dit een leuke winkel vind, leek het me wel een goede beslissing om na te vragen of XXX nog winkelpersoneel zochten. Sollicitaties waren op dat moment zeer welkom en heb ik direct de kans gegrepen om mezelf aan u te presenteren. Ik ben er namelijk van overtuigt dat deze baan zeker bij me past.

Tijdens mijn
HAVO opleidingbegon mijn gevoel voor mode langzamerhand op te vlammen. Ik keek naar hoe mensen gekleed gingen, naar mijn eigen kledingstijl. Zo nu en dan zag ik mensen met leuke kleding rondlopen en vroeg me dan toch wel af waar de kleding vandaan zou komen. Ik vroeg dan zo nu en dan wat aan de verkopers/verkoopsters, die in de winkel stonden, naar wat informatie over wat goed zou staan of wat ze me adviseerden, en vaak was het ook wel een goed advies. Door dat advies interesseerde ik me steeds meer in deze functie.



Wat mij in de functie verkoopster (winkelpersoneel) zo aantrekt is het verkopen van XXX kwaliteitsproducten me erg leuk werk lijkt om te doen
. Daarnaast lijkt het me een uitdaging om klanten te adviseren over kleding.

Ik ben ervan overtuigd dat ik met mijn kwaliteiten, enthousiasme, gevoel voor mode en stijl en behulpzaamheid uw team verkopers zal versterken.Graag licht ik mijn brief nader toe in een gesprek.

Met vriendelijke groet,








[font=Times New Roman][size=3][/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3][/size][/font]

Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief stage afdeling communicatie Beer Sollicitatiebrief en cv 4 18 april 2007 21:09
Beoordeel AUB mijn sollicitatiebrief LaMa Sollicitatiebrief en cv 1 13 september 2006 12:51
Sollicitatiebrief, feedback gevraagd :D missm Sollicitatiebrief en cv 5 6 september 2006 00:55
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief??? Ilsie Sollicitatiebrief en cv 1 3 mei 2006 10:52
Sollicitatiebrief groepsleidster kinderopvang Niet geregistreerd Sollicitatiebrief en cv 3 16 augustus 2005 10:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon