Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 januari 2016, 12:31
Lintje Lintje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 januari 2016
Berichten: 4
Lintje is on a distinguished road
Standaard Zit hartstikke vast in een cirkeltje...

Al 25 jaar werk ik als managementondersteuner. Sinds 2009 doe ik dat in een non-profit instelling, daarvoor altijd in het bedrijfsleven.
In het begin had ik een hele fijne baan in deze instelling, maar er is nogal wat uit de hand gelopen. Conflicten met mijn directe collega die mijn komst niet zag zitten, ontzettend veel overuren door ziekte van collega's en uiteindelijk met een vette burn-out intern een andere positie geaccepteerd. Triest maar waar. Deze functie vervul ik nu twee jaar, maar vanaf het begin is het niet mijn ding geweest. Te weinig druk, vooral ook te weinig inhoud en ondertussen zit ik tegen een bore-out aan. Ik solliciteer vooral intern, maar iets anders vinden is nog niet gelukt. Ben ook met personeelszaken bezig geweest, maar "men heeft geen capaciteit om mensen met problemen zoals de mijne te helpen". Ja, outplacement is een optie, maar zonder baangarantie. En dat is geen optie als je een zelfstandige moeder van drie kinderen bent. De externe markt is lastig. Bovendien sluit mijn opleiding (secretaresse, uitstervend beroep) niet aan bij mijn cognitieve capaciteiten (ruimgemiddeld academisch volgens een assessment van afgelopen jaar). Ik ben bang dat ik nooit een functie met voldoende uitdaging en plezier vind. Voel me compleet vastgelopen. Weer studeren? Maar hoe doe ik dat met drie opgroeiende kinderen en een baan van 28 uur? En waarschijnlijk ben ik dan te oud en onervaren als starter in een ander vakgebied. Ik moet een plan maken, zegt men, waar ik over een jaar wil zijn. Heb ik gedaan, maar hoe creëer ik dan een baan? Wie geeft mij een kans om te laten zien wat ik kan? Want ik kan het ook moeilijk laten zien, ik zit in een uitgestorven noodgebouw, geïsoleerd.
Ondertussen trekt dit alles een wissel op mij: ik voel me down en futloos, ook niet echt een positie om een andere baan te vinden of opleiding te starten. Het roer omgooien, terwijl mijn kopje hangt...

Misschien is er iemand die iets van een uitgang in dit cirkeltje ziet?
Dankjewel...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 februari 2016, 11:23
Online hulp's schermafbeelding
Online hulp Online hulp is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2015
Berichten: 65
Online hulp is on a distinguished road
Standaard

Als ik je verhaal zo hoor, dan zijn er drastische veranderingen nodig. Die zijn erg spannend, zeker wanneer je drie kinderen moet onderhouden. Mijn advies is daarom ook om dit zeker niet alleen te doen. Zoek een loopbaancoach of andere professional op en werken samen stapje voor stapje naar een mooier toekomstbeeld.

Dit gaat niet in één keer lukken en zal zeker niet gemakkelijk zijn, maar het is het echt waard. Geef niet op, ook voor jou is goede hulp te vinden.
__________________
Online hulp voor studenten
Effectief studeren en Omgaan met faalangst
www.psychologenpraktijkboom.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 2 februari 2016, 09:58
Lintje Lintje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 januari 2016
Berichten: 4
Lintje is on a distinguished road
Standaard

Dankjewel voor je reactie. Ik zal eens rondvragen wat ik er mee kan.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Sollicitatiebrief voor afstudeerstage, Graag feedback geven! Tatzz88 Sollicitatiebrief en cv 1 4 november 2014 11:09
Tips voor als je je bij een uitzendbureau of werving- en selectiebureau inschrijft Makingsense Alle andere carrièreonderwerpen 5 5 november 2013 11:26
Sollicitatiebrief stage marketingfunctie RichWes Sollicitatiebrief en cv 13 24 januari 2013 21:57
weer op een belangrijk punt gekomen: carriereswitch nr. 3 (0f 4?) thor2002 Loopbaanvragen 1 26 augustus 2007 23:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon