Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 juni 2011, 14:18
Shanna1989 Shanna1989 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2011
Berichten: 5
Shanna1989 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief receptionist/telefonist

Ik ben mijn ideale vacature tegengekomen. Er werd benadrukt een góede motivatiebrief te schrijven. Ik heb hier dan ook mijn best op gedaan.
Wat vinden jullie ervan? Ik twijfel nog een beetje. Moet ik niet meer informatie geven? 'Rolt' de brief wel lekker?

Geachte heer/mevrouw,

Servicegericht, klantvriendelijk en communicatief vaardig. Deze steekwoorden zijn bij mij van toepassing. Graag stel ik mij dan ook kandidaat voor de functie van receptionist op *****.

Bij het lezen van uw vacature op het internet, werd ik direct enthousiast. Een baan als telefoniste/receptioniste past gezien mijn ervaring en persoonlijkheid goed bij mij. Vandaar mijn brief, waarin ik mijzelf graag nader aan u voorstel.

Kortgeleden heb ik mijn diploma directiesecretaresse/managementassistent behaald, en zoek ik werk waar ik mijn gedane kennis en ervaring kan toepassen in de praktijk. Ik beheers de Engelse en Duitse taal en kan goed omgaan met Microsoft Office. Het feit dat u voor de vakantieperiode collega's zoekt, komt goed uit. Ik ga niet op vakantie en ben dus flexibel inzetbaar.

Na het behalen van mijn mbo-diploma ben ik door gaan studeren aan hogeschool ***. Hier studeer ik Cultureel Maatschappelijke Vorming.
Verder ben ik open, flexibel, accuraat en leergierig.

Voor mijn verdere loopbaan verwijs ik u naar mijn CV. Ik hoop dat deze brief u voldoende aanleiding geeft om mij voor een persoonlijk gesprek uit te nodigen.

Met vriendelijke groet,



Bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 juni 2011, 14:39
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Ik mis je motivatie.
Waarom "moet" dit bedrijf jou aannemen? Wat heb jij hen te bieden?
Ik vind je brief té algemeen.

Analyseer de vacature eens en lees goed wát ze vragen en speel daar op in aan de hand van kleine voorbeelden. Verwijs eens naar je c.v. of er overeenkomsten zijn met eerdere ervaringen.

Citaat:
Geachte heer/mevrouw,

Servicegericht, klantvriendelijk en communicatief vaardig. Deze steekwoorden zijn op mij van toepassing. Graag stel ik mij dan ook kandidaat voor de functie van receptionist op hierstaateenlink.

Bij het lezen van uw vacature op het internet, werd ik direct enthousiast. Een baan als telefoniste/ spatie receptioniste past gezien mijn ervaring en persoonlijkheid goed bij mij. Vandaar mijn brief, waarin ik mijzelf graag nader aan u voorstel.<< niet nodig, in eerste alinea schrijf je al dat je je kandidaat stelt voor de functie

Kortgeleden heb ik mijn diploma directiesecretaresse/ spatie managementassistent behaald,na een komma geen en en zoek ik werk waar ik mijn opgedane kennis en ervaring kan toepassen in de praktijk. Ik beheers de Engelse en Duitse taal en kan goed omgaan met Microsoft Office. Het feit dat u voor de vakantieperiode collega's zoekt, komt goed uit. Ik ga niet op vakantie en ben dus flexibel inzetbaar.

Na het behalen van mijn mbo-diploma ben ik door gaan studeren aan hogeschool ***. Hier studeer ik Cultureel Maatschappelijke Vorming. << Is dit relevant voor de brief?
Verder ben ik open, flexibel, accuraat en leergierig.

Voor mijn verdere loopbaan verwijs ik u naar mijn CV. Ik hoop dat deze brief u voldoende aanleiding geeft om mij voor een persoonlijk gesprek uit te nodigen.

Met vriendelijke groet,


Succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 juni 2011, 14:45
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danjel Bekijk bericht
Ik mis je motivatie.
Waarom "moet" dit bedrijf jou aannemen? Wat heb jij hen te bieden?
Ik vind je brief té algemeen.

Analyseer de vacature eens en lees goed wát ze vragen en speel daar op in aan de hand van kleine voorbeelden. Verwijs eens naar je c.v. of er overeenkomsten zijn met eerdere ervaringen.





Succes

Er moet geen spatie na een schuine streep.

Maar of het relevant is, ik weet het niet. Ik vind het moeilijk. Is het niet te 'weinig' als ik zeg ik dat ik alleen studeer?

Ik zal nog eventjes nadenken waarom ze mij moeten aannemen. Ik ben bang dat ik te pocherig word. ;-)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 juni 2011, 18:44
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
Er moet geen spatie na een schuine streep.

Maar of het relevant is, ik weet het niet. Ik vind het moeilijk. Is het niet te 'weinig' als ik zeg ik dat ik alleen studeer?

Ik zal nog eventjes nadenken waarom ze mij moeten aannemen. Ik ben bang dat ik te pocherig word. ;-)
Je schrijft dat het dé vacature is voor jou, dan weet je toch ook waarom dat zo is?
Ken je het bedrijf? Wat voor soort bedrijf is het? Je hoeft niet alleen te noemen dat je studeert? Heb je vergelijkbare werkervaring, dan kun je dat gebruiken.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 juli 2011, 14:46
hl30 hl30 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 6
hl30 is on a distinguished road
Standaard

Zie mijn advies (roodgedrukt) op je sollicitatiebrief


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shanna1989 Bekijk bericht
Ik ben mijn ideale vacature tegengekomen. Er werd benadrukt een góede motivatiebrief te schrijven. Ik heb hier dan ook mijn best op gedaan.
Wat vinden jullie ervan? Ik twijfel nog een beetje. Moet ik niet meer informatie geven? 'Rolt' de brief wel lekker?

Geachte heer/mevrouw,

Servicegericht, klantvriendelijk en communicatief vaardig. Deze steekwoorden zijn bij mij van toepassing. Graag stel ik mij dan ook kandidaat voor de functie van receptionist op *****. Ik zou niet met deze zin beginnen. ik zou eerst met de onderstaande alinea beginnen en dan pas dit stuk vermelden.Bij het lezen van uw vacature op het internet, werd ik direct enthousiast. Een baan als telefoniste/receptioniste past gezien mijn ervaring en persoonlijkheid goed bij mij. Vandaar mijn brief, waarin ik mijzelf graag nader aan u voorstel.

Kortgeleden heb ik mijn diploma directiesecretaresse/managementassistent behaald, en zoek ik een baan waar ik mijn kennis en ervaring kan toepassen en verder ontwikkelen ipv ik zoek werk waar ik mijn gedane kennis en ervaring kan toepassen in de praktijk. Ik beheers de Engelse en Duitse taal en kan goed omgaan met Microsoft Office. Het feit dat u voor de vakantieperiode collega's zoekt, komt goed uit. Ik ga niet op vakantie en ben dus flexibel inzetbaar.

Na het behalen van mijn mbo-diploma ben ik door gaan studeren aan hogeschool ***. Hier studeer ik Cultureel Maatschappelijke Vorming.
Verder ben ik open, flexibel, accuraat en leergierig.

Voor mijn verdere loopbaan verwijs ik u naar mijn CV dit zou ik veranderen in de volgende zin; Graag verwijs ik u voor een gedetailleerd overzicht naar mijn bijgevoegde curriculum vitae. Ik hoop dat deze brief u voldoende aanleiding geeft om mij voor een persoonlijk gesprek uit te nodigen.

Met vriendelijke groet,



Bedankt!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Sollicitatiebrief receptionist/telefonist ziekenhuis sinaasappelpit Sollicitatiebrief en cv 0 19 oktober 2010 12:53
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Sollicitatiebrief via e-mail Sharrol Sollicitatiebrief en cv 4 12 maart 2008 10:05
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon