Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 oktober 2011, 02:02
Student1994 Student1994 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2011
Berichten: 3
Student1994 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief stage Administratief medewerker, graag commentaar

Hallo beste leden. ik ben nieuw op het forum en heb jullie advies hard nodig. ik wil graag advies over de onderstaande sollicitatiebrief en of wat beter kan en wat niet.

Alvast bedankt.

Den Haag, 6 April 2011


De Bijenkorf Den Haag
Afdeling HRM
t.a.v. mevrouw K. Hogenkamp
Spui 13
2342 HM Den Haag

Betreft: Sollicitatie stage Administratief medewerker.


Geachte Mevrouw Hogenkamp

Naar aanleiding van een advertentie in Het Algemeen Dagblad van 4 April, ben ik tot een conclusie gekomen om te solliciteren naar de functie administratief medewerker. Aangezien jullie een tekort aan administratief personeel hadden neem ik het initatief om hierop te reageren.

Ik zit momenteel in mijn eerstejaars studie administratief medewerker, en ben al aardig op weg, wat dat betreft heb ik heel wat ervaring op gedaan voor het desbetrefende vak. Ik ben nog jong en ambitieus en wil daarom nog doorgroeien en zou bij dit bedrijf een stap in de goede richting zijn om mij zodanig te ontwikkelen. Ik ben vast bereid om mijn kennis over het vak in de praktijk te beofenen. Tevens wil ik graag aangeven dat ik een stage bij uw bedrijf wil gaan lopen in de periode van 1 februari t/m 1 mei, van 3 dagen in de week als dat mogelijk is.


Mijn sterkste punt is mijn nauwkeurigheid
ik werk namelijk accuraat Verder ben ik stressbestendig want ik hou namelijk niet van stress, dus doe ik er alles aan om dat te voorkomen. ik ben klantvriendelijk, met iedere klant kan ik goed vriendelijk mee opschieten, zowel aan de telefoon als op de werkvloer. Mijn taalvaardigheid ligt ook goed Ik beheers het Nederlandse taal goed zowel het spreken als het schrijven, En met engels kan ik ook redelijk overweg. Tenslotte beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat om zowel in teamverband als zelfstandig te werken.

Ik hoop dat u naar aanleiding van dit brief mij binnenkort uitnodigt voor een gesprek waarin ik mijn sollicitatie kan toelichten.

voor verdere informatie verwijs ik u naar de bijlage.

Hoogachtend
xxxxxxxxxxx

Bijlage: CV
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 oktober 2011, 17:27
Guido - stagiair Guido - stagiair is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Berichten: 12
Guido - stagiair is on a distinguished road
Standaard

Hallo Student1994,

ik heb je sollicitatiebrief zojuist bekeken en ik ben van mening dat er veel dingen bestaan die beter zouden kunnen aan de brief. Het zou mij niet verstandig lijken om de brief in de huidige vorm te verzenden aan de geadresseerde, want de kans op een succesvol vervolg zou ik nu niet zo hoog inschatten.

- In de eerste plaats begrijp ik niet waarom je op dit moment een reactie zou willen verzenden naar aanleiding van een advertentie van 6 april (namen van de maanden worden in het Nederlands niet met een hoofdletter geschreven)? Is het zo dat je een advertentie hebt bewaard uit een krant die al lang geleden verschenen is? In dat geval zou ik nu een open sollicitatie schrijven (waarin je dus niet refereert aan die oude advertentie).

- “Aangezien jullie een tekort aan administratief personeel hadden neem ik het initatief om hierop te reageren.“ (Deze zin zou ik wegstrepen. Als het inderdaad waar is dat de Bijenkorf een nieuwe administratieve medewerk(st)er nodig heeft, dan zullen zij op zoek gaan naar de persoon die een ‘gouden medewerker’ voor hun organisatie kan worden. Je zult in je brief aan de afdeling HRM moeten laten blijken waarom JIJ niet zomaar de eerste de beste sollicitant bent, maar de persoon die zich in de toekomst onmisbaar kan maken voor de organisatie!)

- “Tevens wil ik graag aangeven dat ik een stage bij uw bedrijf wil gaan lopen in de periode van 1 februari t/m 1 mei, van 3 dagen in de week als dat mogelijk is.“ (Je schreef deze brief als een sollicitatie naar de functie van administratief medewerkster. Wanneer je dan terloops ook nog even aangeeft belangstelling te hebben voor een andere functie, dan komt dit op mij niet weldoordacht over. Denk je dat het mogelijk kan zijn om beide functies te combineren? Hoe zie je de stageperiode dan precies voor je?)

- “Verder ben ik stressbestendig want ik hou namelijk niet van stress, dus doe ik er alles aan om dat te voorkomen.“ (Dat je telkens je uiterste best doet om stressvolle situaties te voorkomen, wil niet zeggen dat je ook stressbestendig bent. Naar mijn mening is het zelfs zo dat die ene bewering de andere bewering grotendeels ontkracht.)

Alle bovenstaande punten zijn bedoeld als opbouwende kritiek. Ik hoop dat je ze ook op deze wijze zult opnemen.

Groeten,
Guido - stagiair
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 oktober 2011, 17:49
wendies wendies is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2011
Berichten: 18
wendies is on a distinguished road
Standaard

Hallo Student1994,

terwijl ik je sollicitatiebrief zat te lezen, en te bedenken wat ik er aan zou veranderen heeft Guido gereageerd. En Guido en ik dachten hetzelfde!

Ik heb nog twee andere puntjes: als je jezelf student1994 hebt genoemd omdat je in 1994 geboren bent, dan ben je dus 17/18 jaar. In de tweede alinea staat dat je 'heel wat' ervaring hebt, maar als je nog zo jong bent dan heb je niet 'heel wat' ervaring, maar 'al wat' ervaring. En ik zou die ervaring ook benoemen, was dat in een stage, of vakantiebaan?

Ook schrijf je dat je jong en ambitieus bent en daarom wil doorgroeien. Ik zou daarom weglaten. Je bent jong en ambitieus en wil doorgroeien. Ik ben oud en niet zo heel ambitieus, maar wil ook doorgroeien

En als laatste: spellingscontrole!

Succes met solliciteren!
Wendie
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 oktober 2011, 19:48
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wendies Bekijk bericht
En als laatste: spellingscontrole!

Succes met solliciteren!
Wendie
En wat dacht je van punten en komma's, er missen er een stuk of wat...............
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 oktober 2011, 21:13
Student1994 Student1994 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2011
Berichten: 3
Student1994 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido - stagiair Bekijk bericht
Hallo Student1994,

ik heb je sollicitatiebrief zojuist bekeken en ik ben van mening dat er veel dingen bestaan die beter zouden kunnen aan de brief. Het zou mij niet verstandig lijken om de brief in de huidige vorm te verzenden aan de geadresseerde, want de kans op een succesvol vervolg zou ik nu niet zo hoog inschatten.

- In de eerste plaats begrijp ik niet waarom je op dit moment een reactie zou willen verzenden naar aanleiding van een advertentie van 6 april (namen van de maanden worden in het Nederlands niet met een hoofdletter geschreven)? Is het zo dat je een advertentie hebt bewaard uit een krant die al lang geleden verschenen is? In dat geval zou ik nu een open sollicitatie schrijven (waarin je dus niet refereert aan die oude advertentie).

- “Aangezien jullie een tekort aan administratief personeel hadden neem ik het initatief om hierop te reageren.“ (Deze zin zou ik wegstrepen. Als het inderdaad waar is dat de Bijenkorf een nieuwe administratieve medewerk(st)er nodig heeft, dan zullen zij op zoek gaan naar de persoon die een ‘gouden medewerker’ voor hun organisatie kan worden. Je zult in je brief aan de afdeling HRM moeten laten blijken waarom JIJ niet zomaar de eerste de beste sollicitant bent, maar de persoon die zich in de toekomst onmisbaar kan maken voor de organisatie!)

- “Tevens wil ik graag aangeven dat ik een stage bij uw bedrijf wil gaan lopen in de periode van 1 februari t/m 1 mei, van 3 dagen in de week als dat mogelijk is.“ (Je schreef deze brief als een sollicitatie naar de functie van administratief medewerkster. Wanneer je dan terloops ook nog even aangeeft belangstelling te hebben voor een andere functie, dan komt dit op mij niet weldoordacht over. Denk je dat het mogelijk kan zijn om beide functies te combineren? Hoe zie je de stageperiode dan precies voor je?)

- “Verder ben ik stressbestendig want ik hou namelijk niet van stress, dus doe ik er alles aan om dat te voorkomen.“ (Dat je telkens je uiterste best doet om stressvolle situaties te voorkomen, wil niet zeggen dat je ook stressbestendig bent. Naar mijn mening is het zelfs zo dat die ene bewering de andere bewering grotendeels ontkracht.)

Alle bovenstaande punten zijn bedoeld als opbouwende kritiek. Ik hoop dat je ze ook op deze wijze zult opnemen.

Groeten,
Guido - stagiair
Super bedankt voor je reactie!

nu ik u reactie zo lees merk ik uiteraard veel fouten in mijn sollicitatiebrief.

Bedankt voor de moeite
Met citaat reageren
  #6  
Oud 9 oktober 2011, 21:18
Student1994 Student1994 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2011
Berichten: 3
Student1994 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wendies Bekijk bericht
Hallo Student1994,

terwijl ik je sollicitatiebrief zat te lezen, en te bedenken wat ik er aan zou veranderen heeft Guido gereageerd. En Guido en ik dachten hetzelfde!

Ik heb nog twee andere puntjes: als je jezelf student1994 hebt genoemd omdat je in 1994 geboren bent, dan ben je dus 17/18 jaar. In de tweede alinea staat dat je 'heel wat' ervaring hebt, maar als je nog zo jong bent dan heb je niet 'heel wat' ervaring, maar 'al wat' ervaring. En ik zou die ervaring ook benoemen, was dat in een stage, of vakantiebaan?

Ook schrijf je dat je jong en ambitieus bent en daarom wil doorgroeien. Ik zou daarom weglaten. Je bent jong en ambitieus en wil doorgroeien. Ik ben oud en niet zo heel ambitieus, maar wil ook doorgroeien

En als laatste: spellingscontrole!

Succes met solliciteren!
Wendie
Super Bedankt voor je reactie!

Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel ervaringen met sollicitatiebrieven. het is niet zo makkelijk als het lijkt. het lijkt allemaal zo goed geschreven te zijn, maar schijn bedriegd.

maar tog onwijs bedankt!

Gr
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 oktober 2011, 13:29
Guido - stagiair Guido - stagiair is offline
Lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Berichten: 12
Guido - stagiair is on a distinguished road
Standaard

Wat ik nog vergeten was om te typen: Veel succes gewenst bij het solliciteren!


Groeten,
Guido - stagiair
Met citaat reageren
  #8  
Oud 11 oktober 2011, 14:13
gaitries gaitries is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2011
Berichten: 3
gaitries is on a distinguished road
Standaard

Ik ben het ook met Guido eens.
Het lijkt of je op een vacature reageert of ben je op zoek naar een stage? Ik zou dit duidelijker in je brief vermelden. Een stage is nl om werkervaring en vaardigheden te leren.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief administratief medewerker, graag commentaar chanmar Sollicitatiebrief en cv 3 16 juli 2011 01:10
Sollicitatiebrief Administratief medewerker. Graag commentaar Stezie Sollicitatiebrief en cv 3 28 oktober 2010 17:10
Sollicitatiebrief administratief medewerker, graag commentaar solsu Sollicitatiebrief en cv 2 14 maart 2010 16:09
sollicitatie administratief medewerker geen ervaring commentaar graag Grada Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2007 15:46
Sollicitatiebrief Financieel Administratief medewerker. Graag commentaar! HTH Sollicitatiebrief en cv 1 26 mei 2007 13:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon