Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 april 2014, 21:33
lana lana is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 april 2014
Berichten: 1
lana is on a distinguished road
Question Wat verdient een diëtiste nou echt? Is er genoeg werk?

Hallo allemaal,

Momenteel volg ik een MBO-4 opleiding. Volgend jaar wil ik de opleiding Voeding en Diëtetiek volgen. Het lijkt me erg leuk, ik heb altijd interesse gehad in voeding en daarom lijkt het me ook leuk om als diëtiste later aan de slag te gaan. Maar nu zit ik toch met een aantal vragen waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden.

Vroeger was er veel werk (althans meer) voor diëtisten maar dat is de afgelopen jaren afgenomen. Is er nu op dit moment wel echt genoeg werk voor iemand die 32 uur wilt werken? En wat zijn de verwachtingen? Nu vraag ik me toch af hoeveel een diëtist bv. die in het ziekenhuis nou daadwerkelijk verdiend.

En wat een diëtist verdiend die een eigen praktijk heeft. Op internet staan er zoveel verschillende bedragen. Ik schrok er toch wel een beetje van. Voor iemand die HBO heeft afgestudeerd en gemiddeld 900 euro netto verdiend, vind ik toch wel erg weinig. En ik weet natuurlijk ook niet of dit ook wel daadwerkelijk zo is.

Het gaat natuurlijk niet alleen maar om het geld, ik heb alles verder al uitgezocht maar dit bleef bij mij toch wel een vraagteken.

Ik hoop dat er mensen zijn die antwoord kunnen geven op mijn vraag! Het liefst netto bedragen.

Alvast bedankt!!


Groetjes, Lana
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 april 2014, 11:36
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Volgens YouChooz verdient een beginnend diëtist in loondienst een bruto maandsalaris van minimaal € 1.735,-, exclusief 8% vakantietoeslag en een eindejaarsuitkering. Als zelfstandig diëtist kun je zelf je tarieven bepalen. Voor dieetadvies ligt het tarief rond de € 62,- per uur. Dit is afhankelijk van de afspraken tussen diëtist en zorgverzekeraar.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 april 2014, 17:11
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zit ook erg te twijfelen over voeding & dietetiek, maar ik ben er inmiddels wel achter dat veel dietisten simpelweg geen werk kunnen vinden. Er zitten nu dus heel veel thuis of blijven in een bijbaan hangen, en een ander groot deel begint een eigen praktijk. Doordat er zoveel mensen zijn met een eigen praktijk zijn er per praktijk weinig clienten, en dat is hoe je op zo'n laag maandloon uitkomt.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 5 september 2014, 20:49
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Nee!

Al een jaar werkloos bij huis, van open sollicitatie tot vacatures.. werk is moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 oktober 2014, 14:05
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Mijn vriendin is al ruim 2 jaar werkloos. Er is totaal geen werk te krijgen. Ze gaat zich nu om laten scholen zodat ze toch leuk werk kan krijgen, ze werkt nu namelijk bij een schoonmaakbedrijf en maakt wc's schoon omdat ze geen ander werk krijgt.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 januari 2015, 15:15
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik wil iedereen die overweegt deze opleiding te doen ontmoedigen.
Zelf heb ik de opleiding met plezier gedaan maar als je de opleiding gaat doen met de insteek om later ook echt als diëtist(e) aan het werk te gaan kom je van een koude kermis thuis.
Het is vaak lastig om een baan als diëtist(e) te bemachtigen. Je moet er echt geluk mee hebben dat ze bijvoorbeeld op je stageplek net iemand nodig hebben.
Zelf zit ik inmiddels ook weer werkloos thuis en de baantjes die ik in de tussentijd heb gehad is allemaal ongeschoold werk.....
Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 april 2015, 09:37
toboho1203422
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lana Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Momenteel volg ik een MBO-4 opleiding. Volgend jaar wil ik de opleiding Voeding en Diëtetiek volgen. Het lijkt me erg leuk, ik heb altijd interesse gehad in voeding en daarom lijkt het me ook leuk om als diëtiste later aan de slag te gaan. Maar nu zit ik toch met een aantal vragen waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden.

Vroeger was er veel werk (althans meer) voor diëtisten maar dat is de afgelopen jaren afgenomen. Is er nu op dit moment wel echt genoeg werk voor iemand die 32 uur wilt werken? En wat zijn de verwachtingen? Nu vraag ik me toch af hoeveel een diëtist bv. die in het ziekenhuis nou daadwerkelijk verdiend.

En wat een diëtist verdiend die een eigen praktijk heeft. Op internet staan er zoveel verschillende bedragen. Ik schrok er toch wel een beetje van. Voor iemand die HBO heeft afgestudeerd en gemiddeld 900 euro netto verdiend, vind ik toch wel erg weinig. En ik weet natuurlijk ook niet of dit ook wel daadwerkelijk zo is.

Het gaat natuurlijk niet alleen maar om het geld, ik heb alles verder al uitgezocht maar dit bleef bij mij toch wel een vraagteken.

Ik hoop dat er mensen zijn die antwoord kunnen geven op mijn vraag! Het liefst netto bedragen.

Alvast bedankt!!


Groetjes, Lana
Ik werk als diëtist in een ziekenhuis, verdien momenteel (als starter) 2616 euro - dit loopt op tot 3.800 euro over 10 jaar. Dat is een bruto jaar salaris van 51.800 euro, ruim boven modaal.

Baan vinden is niet makkelijk, maar het lukt wel als je je best doet en alles aanpakt wat je kan (zwangerschapsverlof etc). Succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
diëtist

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 21:46
Wat moet ik nou! Kaatje Alle andere carričreonderwerpen 6 6 oktober 2008 00:19
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 11:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon