Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 september 2005, 11:33
cindycindy cindycindy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 2
cindycindy is on a distinguished road
Standaard Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief als administratief medewerkster?

Ik heb 7 jaar ervaring als adm. medewerkster. Heb daarna een aantal jaren iets heel anders gedaan omdat dat makkelijker te combineren was met de kinderen. Nu heb ik weer de tijd en de zin om iets nieuws op het gebied van administratie te gaan doen.
Maar het schrijven van een sollicitatiebrief vind ik best moeilijk. Ik heb wat op papier gezet. Wie helpt mij?
eigen naam en adres

adres naar sollicitatie


plaats, datum

Betreft: Sollicitatie naar de functie van administratief medewerkster.

Beste heer Beker,

Zeer geinteresseerd heb ik uw advertentie gelezen in de Krant van 12 september 2005 waarin u op zoek bent naar een administratief medewerkster. Graag solliciteer ik dan ook naar deze functie.

De aangeboden vacature spreekt mij erg aan. Na een aantal jaren te hebben gewerkt als administratief medewerkster is de interesse in deze functie altijd blijven bestaan. Nu ik weer over de tijd beschik heb ik er veel zin in om deze nieuwe uitdaging aan te gaan.

Ik ben een enthousiaste persoon die graag met mensen omgaat en zeer leergierig is. Ik kan zowel zelfstandig als in teamverband goed functioneren. Het werken met de computer heeft mijn interesse en gaat mij ook goed af. Met de programma's Word en Excel ben ik bekend. Verder wil ik vermelden dat ik flexibel ben wat betreft de werktijden.

Graag zou ik de gelegenheid krijgen mijn sollicitatie nader met u te bespreken. Ik hoop dan ook hiervoor een uitnodiging van u te mogen ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Cindy Cindy

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 september 2005, 18:56
kaibigan kaibigan is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 1
kaibigan is on a distinguished road
Standaard Re: wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief?

Hoi Cindy, hier wat commentaar, hopelijk kan je er wat mee.

Ik begrijp uit je begeleidende tekst dat je tussendoor niet stil bent blijven zitten, maar bent blijven werken. Ik vind dat je jezelf tekort doet door dit niet te vermelden. Iedere ervaring, ook al is die niet in die functie, is er 1. Probeer dus iets positiefs te vinden in je vorige functie. Je hebt er vast iets nuttigs geleerd, al is het maar mensenkennis.

Als ik onderstaande lees, haal ik het er niet uit.
"De aangeboden vacature spreekt mij erg aan. Na een aantal jaren te hebben gewerkt als administratief medewerkster is de interesse in deze functie altijd blijven bestaan. Nu ik weer over de tijd beschik heb ik er veel zin in om deze nieuwe uitdaging aan te gaan."


Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 september 2005, 17:30
cindycindy cindycindy is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 2
cindycindy is on a distinguished road
Standaard Re: wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief?

dat is inderdaad precies wat er mist! bedankt voor de goeie tip!

gr. cindy
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 oktober 2005, 13:32
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief?

Hoi Cindy,

Even wat reactie op je brief:

* Ik zou beginnen met Geachte heer Beker,
* Geďnteresseerd moet met twee puntjes op de i.
* Noem je wel de naam van de krant?
* Geef aan hoeveel jaar je als adm. medewerker hebt gewerkt.
Misschien kun je ook op de je cv een referentieadres vermelden,
waarmee contact opgenomen kan worden over jouw prestaties ed.
* Ik ben een enthousiast persoon (dus zonder -e erachter)
* In afwachting van uw reactie.
* Misschien kun je iets meer over jezelf vertellen.
* Een pasfoto bij je cv is een idee.

Succes ermee!

Gr. Mieke
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 oktober 2005, 13:28
CBUI
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief?

Niets op aan te merken, je toont interesse en stelt je flexibel op. Bovendien kom je kundig over. Lijkt me een prima brief.

Claudio Buitenhuis (37jr)
werkzaam voor Boskalis
11/10/05

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cindycindy
Ik heb 7 jaar ervaring als adm. medewerkster. Heb daarna een aantal jaren iets heel anders gedaan omdat dat makkelijker te combineren was met de kinderen. Nu heb ik weer de tijd en de zin om iets nieuws op het gebied van administratie te gaan doen.
Maar het schrijven van een sollicitatiebrief vind ik best moeilijk. Ik heb wat op papier gezet. Wie helpt mij?

eigen naam en adres

adres naar sollicitatie


plaats, datum

Betreft: Sollicitatie naar de functie van administratief medewerkster.

Beste heer Beker,

Zeer geinteresseerd heb ik uw advertentie gelezen in de Krant van 12 september 2005 waarin u op zoek bent naar een administratief medewerkster. Graag solliciteer ik dan ook naar deze functie.

De aangeboden vacature spreekt mij erg aan. Na een aantal jaren te hebben gewerkt als administratief medewerkster is de interesse in deze functie altijd blijven bestaan. Nu ik weer over de tijd beschik heb ik er veel zin in om deze nieuwe uitdaging aan te gaan.

Ik ben een enthousiaste persoon die graag met mensen omgaat en zeer leergierig is. Ik kan zowel zelfstandig als in teamverband goed functioneren. Het werken met de computer heeft mijn interesse en gaat mij ook goed af. Met de programma's Word en Excel ben ik bekend. Verder wil ik vermelden dat ik flexibel ben wat betreft de werktijden.

Graag zou ik de gelegenheid krijgen mijn sollicitatie nader met u te bespreken. Ik hoop dan ook hiervoor een uitnodiging van u te mogen ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Cindy Cindy

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief voor administratief medewerkster? aat Sollicitatiebrief en cv 7 18 juni 2008 17:56
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief??? Ilsie Sollicitatiebrief en cv 1 3 mei 2006 10:52
Sollicitatiebrief administratieve functie: wat vinden jullie ervan? femkeeggink Sollicitatiebrief en cv 5 7 maart 2006 13:50
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief als administratief bediende? werkzoeker Sollicitatiebrief en cv 2 9 oktober 2005 22:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon