Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 april 2015, 19:58
Bernicest Bernicest is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 8 april 2015
Berichten: 1
Bernicest is on a distinguished road
Standaard HBO SPH bij NTI, kans op baan?

Hallo,

Ik wil de opleiding sociaal pedagogische hulpverlening gaan volgen. Omdat ik hiervoor al een opleiding heb gedaan en momenteel een leuke baan heb wil ik deze opleiding het liefst in deeltijd gaan doen. Helaas is mijn werk bij een reguliere hogeschool niet relevant genoeg. Via de NTI is het mogelijk om deze opleiding zonder relevant werk te volgen, alleen in het laatste jaar moet stage worden gelopen. Dit leek mij dus voor nu de beste optie. Mijn vraag aan jullie is zijn er mensen met een afgeronde HBO-opleiding bij de NTI die een relevante baan hebben gekregen? Worden deze thuisstudies nog steeds als minderwaardig gezien door werkgevers of is dit inmiddels niet meer echt aan de orde? Is het mogelijk om een baan te vinden na een NTI HBO of is de kans echt minder dan met een diploma van een reguliere hogeschool? Ik hoop op wat reacties.

Groet,
Bernice
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 april 2015, 22:23
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

thuisstudies worden voornamelijk minder relevant gezien door, jawel, mensen met een reguliere opleiding op hetzelfde niveau. Omdat je minder interactie met een docent hebt, zal je ook minder van deze docent leren. Echter, het betekent wel dat je een bepaalde mate van zelfstandigheid hebt.

Mijn hele CV is een waslijst aan studies variërend van NCOI, NTI en OU. Nog nooit een werkgever gehad die er twijfels over had.

Over het NTI zelf. Ik vond de lesstof heel erg goed, vanwege de professionele literatuur. Qua klantenservice vond ik ze wel benedenmaats.

Je kan overigens ook bij de Open Universiteit kijken. Die bieden ook psychologie aan, op wetenschappelijk niveau. De modules zijn afzonderlijk te volgen en je gaat dus geen langdurige verplichting aan als je 1 module uitprobeert. Je hoeft geen vwo/propedeuse o.i.d. te hebben. Iedereen van 18 jaar of ouder is toelaatbaar.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
sph

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Switchen van hbo SPH naar mbo SPW 4? krabje Opleiding kiezen en volgen 7 27 april 2013 15:39
Vragen over loopbaan + writer's block bij schrijven brieven janneke123 Loopbaanvragen 8 5 september 2012 22:27
Hbo Personeel & Arbeid: kans op een baan, welke opleidingsinstelling? pat Opleiding kiezen en volgen 3 8 december 2009 10:37
NTI of LOI Martine1975 Opleiding kiezen en volgen 8 15 juli 2009 13:56
HBO Rechten, kans op een baan? Randy Opleiding kiezen en volgen 0 7 juli 2008 17:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon