Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 november 2008, 13:05
penthiseleia penthiseleia is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 november 2008
Berichten: 13
penthiseleia is on a distinguished road
Standaard Briefhoofd bij sollicitatie per e-mail

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik, weer eens, bezig met het opstellen van een sollicitatiebrief welke per e-mail verzonden zal worden. Ik kies er voor om mijn sollicitatiebrieven als een word-document te versturen omdat ik dan zeker weet dat de opmaak behouden blijft.

Ik heb altijd geleerd dat in het briefhoofd achtereenvolgens mijn naam en adres komen te staan, gevolgd door de naam en het adres van de ontvanger. Tot nu toe heb ik met dit format ook wel redelijk succes gehad (maar nog geen baan ). Ik vind dat echter ieder keer weer nogal raar staan bij een sollicitatie per e-mail en ik vraag me af of dat ook anders 'mag', temeer daar het 'hele adres' van de ontvangers van mijn brieven vaak nogal ingewikkeld is: naam, vakgroep, faculteit, universiteit, e-mail adres, kamernummer ... teveel om te kiezen...

Hoe het nu soms is:

Drs. P
mijn adres 123
1234 AB woonplaats
penthiseleia@email.nl

Prof. dr. P.P.P. Pietersen
Vakgroep zusenzo
kamernummer zoveel
faculteit dieendie
universiteit daarzo
daarzo

woonplaats, 8 november 2008


En op deze manier heb ik al wel een gigantisch blok met informatie die hij zelf ook wel heeft, nog afgezien van het feit dat de postcode er niet in staat en het dus niet eens een adres is waar iets heengestuurd zou kunnen worden terwijl het e-mailadres, waar ik het dus wel heen stuur, er niet eens bij staat. Je zou dan kunnen zeggen doe alleen zijn naam, eventueel de vakgroep en zijn e-mailadres... maar dan is 'zijn blokje' korter dan de mijne en dat vind ik eerlijk gezegd ook niet netjes staan.... En dus knutsel ik elke brief maar weer een formaat in elkaar.. maar ik wil nu wel eens weten hoe het hoort.

Ik heb het internet dus afgezocht maar kan nergens duidelijk vinden dat je dit briefhoofd niet gebruikt in sollicitatie per e-mail. Wie weet hoe het zit?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 november 2008, 13:34
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Briefhoofd bij sollicitatie per e-mail

Je zou je eigen adres weg kunnen laten. Je ondertekend je brief met je naam en de rest van je gegevens staat in je CV.

En je zou ook het adres van de universiteit weg kunnen laten, want je stuur je brief per mail. Het adres is dan niet relevant. Vermeld wel een vacaturenummer als dat erbij staat of als je schrijven op een algemeen mailadres terecht komt, vermeld dan wel het kamernummer, afdeling en lokatie.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 november 2008, 13:39
penthiseleia penthiseleia is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 november 2008
Berichten: 13
penthiseleia is on a distinguished road
Standaard Re: Briefhoofd bij sollicitatie per e-mail

Maar laat je dan gewoon beide 'blokjes' verzender en ontvanger leeg en begin je met 'betreft' gevolgd door plaats en datum en dan aanhef?

Of zet je alleen je eigen naam en de naam van de ontvanger neer (al dan voorafgegaan door "van:' en 'aan:' ? Ik vind dat zo kaal staan :s Of denk ik gewoon echt teveel in een ouderwets briefformaat?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 november 2008, 22:53
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Briefhoofd bij sollicitatie per e-mail

Hoi Penthiseleia,

Op de website van gemeentebanen.nl zag ik vandaag toevallig dat je adresgegevens achterwege kon laten als je per e-mail solliciteert.

Het e-mailadres is het adres en staat al in het 'briefhoofd' (bovenaan in de e-mail). Omdat het via de computer bezorgd wordt, is een kamernummer ook niet nodig. Blijft dus over:

Prof. dr. P.P.P. Pietersen
Vakgroep zusenzo

Plaats en datum

Betreft: enz.

En afsluiten met je naam onderaan de brief (e-mail)

Als je het prettig vindt om 'Aan' in de aanhef te zetten, dan zou ik dat gewoon doen. Als de Prof. ook een beetje ouderwets is, dan wordt het misschien wel op prijs gesteld
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 mei 2011, 11:59
harstef harstef is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 mei 2011
Berichten: 1
harstef is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies Bekijk bericht
Je zou je eigen adres weg kunnen laten. Je ondertekend je brief met je naam en de rest van je gegevens staat in je CV.

--> je krijgt juist vaak advies wel je naam en adres op je brief te zetten, want degene die brieven CV's ontvangt haalt ze misschien door elkaar, of splitst deze (zeker als 100-den brieven worden ontvangen), en moet dan gaan lopen zoeken naar een adres. Geen goeie beurt, een chagrijnige P&Oer...


En je zou ook het adres van de universiteit weg kunnen laten, want je stuur je brief per mail. Het adres is dan niet relevant. Vermeld wel een vacaturenummer als dat erbij staat of als je schrijven op een algemeen mailadres terecht komt, vermeld dan wel het kamernummer, afdeling en lokatie.
--> Hier hangt het af van specifiek adres, en mailadres. Misschien heb je wel het exacte mailadres van degene die je hebben moet, maar wellicht een algemeen mailadres, risico dat je brief dan gaat "zwerven". Bovendien, mocht je per ongeluk een letter verkeerd getypt hebben, weet de ontvanger tenminste waar het wel heen moet (en dat het verkeerd verzonden was)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie sociaal rechercheur bij een gemeente Jovelin Sollicitatiebrief en cv 5 18 april 2012 09:20
Sollicitatiebrief medewerker commerciële binnendienst bij een makelaar jolanda Sollicitatiebrief en cv 3 8 oktober 2008 21:28
Open Sollicitatie stage bij een bank, dringend. Soloman Sollicitatiebrief en cv 4 22 juli 2008 19:22
sollicitatie bij "oude" werkgever in een andere functie. joepie Sollicitatiebrief en cv 2 11 januari 2007 20:38
Sollicitatie bij bank, wil iemand er naar kijken manoncornelissen Sollicitatiebrief en cv 2 23 augustus 2006 18:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon