Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 april 2011, 18:27
Erasmus Erasmus is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 april 2011
Berichten: 5
Erasmus is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie juridische functie

Dag mensen, ik zou graag advies willen over mijn sollicitatiebrief voor een juridische functie. Ik merk dat ik vaak moeite heb om aan te geven waarom ik bij het betreffende bedrijf zou willen werken. Wie heeft er tips voor mij?

Alvast bedankt,
Harry

Geachte heer/mevrouw,

Met grote belangstelling las ik op uw website de vacature voor de functie van *. Het feit dat uw kantoor vanuit een klantgerichte invalshoek juridische strategieën ontwikkelt en implementeert, vind ik bijzonder interessant en aantrekkelijk. Ik zou dan ook graag willen solliciteren naar deze functie.

In 2010 heb ik de studie Nederlands recht afgerond aan de * te *. Aangezien al gauw bleek dat mijn interesse en voorkeur uitging naar het ondernemingsrecht, heb ik tijdens mijn studie gekozen voor de Master Bedrijfsrecht. Door mijn studie en werkervaring is mijn analytische en creatieve vermogen gegroeid en heb ik mijn communicatieve en sociale vaardigheden verder ontwikkeld.
Na mijn studie ben ik door mijn huidige werkgever gevraagd voor de functie van planner. In deze functie heb ik geleerd om ondanks de hoge werkdruk te blijven presteren en accuraat te werken. Daarnaast ben ik een ambitieus persoon die zowel in teamverband als zelfstandig goed kan functioneren.

Tijdens mijn studie heb ik ervaring opgedaan door stage te lopen bij Advocatenkantoor *. In deze periode heb ik de juridische praktijk van dichtbij mogen ervaren en is mijn interesse alleen maar gegroeid. Het oplossen van complexe vraagstukken en het geven van juridische adviezen vind ik zeer uitdagend en boeiend. Ik zou me dan ook graag verder willen ontwikkelen binnen de juridische dienstverlening.

Graag zou ik dan ook mijn enthousiasme voor uw kantoor willen toelichten in een persoonlijk gesprek en zie ik een uitnodiging met belangstelling van u tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 april 2011, 18:44
forumbeheerder forumbeheerder is offline
Administrator
 
Geregistreerd: 8 augustus 2005
Berichten: 74
forumbeheerder heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Standaard

Denk ajb nog even aan stap 2:
http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 april 2011, 22:47
Erasmus Erasmus is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 april 2011
Berichten: 5
Erasmus is on a distinguished road
Smile

Excuses. Heb eigenlijk in alle haast niet naar dat topic gekeken. Hopelijk hebben anderen wel iets aan m'n feedback
Uiteraard ontvang ik natuurlijk nog graag kritiek op m'n brief.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 april 2011, 17:53
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Op zich heb je in de eerste alinea al aangegeven wat je juist van dat bedrijf interessant vindt. Misschien kun je nog iets vertellen over wat dat bedrijf jou persoonlijk zou kunnen opleveren? Goede ontwikkelmogelijkheden o.i.d.
Of wordt het dan alweer teveel 'ikke-ikke-ikke'?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie naar andere functie in de zorg, wie helpt mij aub!! Miem Sollicitatiebrief en cv 3 15 juli 2014 16:16
sollicitatie naar functie onderwijsassistent speciaal onderwijs graag reactie ann80 Sollicitatiebrief en cv 0 7 mei 2008 17:44
Graag jullie reactie op mijn sollicitatie naar de functie van medewerker secretariaat lotjebibi1 Sollicitatiebrief en cv 1 20 oktober 2007 15:18
Sollicitatie voor een functie als administratief medewerkster Myriam Sollicitatiebrief en cv 0 15 oktober 2007 21:55
Sollicitatie ICT functie drekes Sollicitatiebrief en cv 3 10 maart 2007 11:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon