Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 januari 2008, 20:27
Theemuts22 Theemuts22 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2008
Berichten: 6
Theemuts22 is on a distinguished road
Talking open sollicitatie receptie---> Help!

Hoi
Na wat googlen kwam ik hier terecht! Al mijn dank gaat uit naar mensen die mij op weg hebben geholpen met m'n open sollicitatie! Nu wil ik hem alleen nog even laten 'checken' ! Alvast bedankt!!

Geachte heer, mevrouw

Op dit moment ben ik opzoek naar een baan als receptioniste of als administratief medewerkster. Omdat de combinatie zorgsector en receptioniste/ administratie mij enorm aanspreekt solliciteer ik daarom ook bij uw organisatie.

Al een aantal jaar werk ik met plezier achter een balie. Hierbij vind ik het belangrijk dat ik de mensen tevreden stel, servicegericht werk en enthousiasme uitstraal. Verder houd ik mij graag bezig met het maken van afspraken en het regelen van het telefoonverkeer.

Ik ben stressbestendig en kan nauwkeurig werken. Zowel zelfstandig als in teamverband kan ik goed functioneren. In een gesprek overtuig ik u graag van mijn persoonlijke kwaliteiten.
Ik hoop dat deze brief voor u een aanleiding is mij uit te nodigen. Voor nadere informatie verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae.
Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 januari 2008, 22:33
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: open sollicitatie receptie---> Help!

Hoi Theemuts,

Soms geef ik wat ongezouten mijn mening. Nu voel ik me hiertoe geroepen......

je brief is het voorbeeld van 13 in een dozijn. Er is weinig aandacht aan besteed, zit geen persoonlijkheid in en de brief kan door iedereen geschreven zijn.

In je eerste alinea zeg je dat je "daarom ook bij deze werkgever solliciteert" (werkgever denkt: aha, dus ik ben niet de uitverkorene werkgever, en gooit meteen je brief in de prullenbak)

verder zeg je dat je goed zelfstandig en in teamverband kunt werken. Geef dit kracht door voorbeelden of zeg dit niet, want anders is het ee dooddoener.

Mijn advies is:
Ga op de site op zoek naar het AIDA-model en herschrijf je brief in dit model. Je zult zien dat er dan iets uitkomt wat echt jouw brief is.

Succes ermee.
Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 januari 2008, 08:54
Theemuts22 Theemuts22 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2008
Berichten: 6
Theemuts22 is on a distinguished road
Standaard Re: open sollicitatie receptie---> Help!

Okay, ga het proberen! Moeilijk hoor zo'n brief! Mag ik hem een dezer dagen plaatsen zodat je hem wilt herlezen??

Tnx!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 januari 2008, 14:07
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: open sollicitatie receptie---> Help!

natuurlijk
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 januari 2008, 20:23
Theemuts22 Theemuts22 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2008
Berichten: 6
Theemuts22 is on a distinguished road
Standaard Re: open sollicitatie receptie---> Help!

even ter info
het is een open sollicitatie bij een fysio praktijk. Via via heb ik gehoord dat daar een functie vrijkomt. Alvast weer bedankt!!

Geachte heer, mevrouw

Via een kennis van mij, een cliënt van u, heb ik vernomen dat er binnenkort vanwege de drukte een vacature ontstaat als receptioniste.

Al een aantal jaar werk ik met plezier achter een balie. Hierbij heb ik altijd veel voldoening gehaald uit het tevredenstellen van klanten en contact met mensen. Momenteel werk ik als postagente. Ik heb hier veel ervaring opgedaan in de commerciële sector maar ben nu toe aan een nieuwe uitdaging in een non-profit organisatie.

De reden waarom ik juist bij uw praktijk solliciteer is de combinatie zorg en administratie. Ik heb altijd veel belangstelling gehad voor de zorgsector maar tot mijn spijt hier nog niets mee gedaan. Door mijn werkervaring beschik ik over een goede administratieve kant. U mag van mij een spontane, enthousiaste collega verwachten die zowel in teamverband, als zelfstandig onder wisselende werkdruk kan functioneren.

Ik hoop dat u een duidelijk beeld hebt gekregen over mijn kwaliteiten. Uiteraard ben ik bereid om in een gesprek een nadere toelichting te geven. Met interesse zie ik uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Open sollicitatie voor functie op financiële administratie Simmie Sollicitatiebrief en cv 7 16 november 2007 10:47
open sollicitatie onderwijsassistent mèlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Open sollicitatie startende/ junior reisadviseuse Grada Sollicitatiebrief en cv 2 8 februari 2007 14:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon