Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 december 2006, 17:00
sara sara is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 december 2006
Berichten: 1
sara is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie leer werkplaats

Hallo,
Ik ben bezig een sollicitatie brief te maken, het is eigenlijk een klad, maar ik zou graag willen weten wat ik er nog aan zou kunnen veranderen!
dus graag commentaar
er kunnen een aantal spelfouten in zitten maar dat is omdat ik er nog mee bezig ben...



Utrecht, 27 december 2006

Betreft: open sollicitatie leer werkplaats

Geachte heer/ mevrouw,

Bij deze wil ik een open sollicitatie doen op eventuele vacature binnen de instelling voor een opleidingsplaats.
Omdat ik voor een half jaar stage heb gelopen bij xxxxxx (begeleidend wonen) en ik de website van xxxx heb bekeken werd ik enthousiast en besloot ik als eerste een sollicitatie brief naar julie te sturen.

Allereerst wil ik mezelf even voorstellen. Ik ben xxxx en ik ben twintig jaar oud.
Momenteel ben ik bezig met de opleiding Helpende welzijn niveau 2 (2 jarige opleiding), ik ben deze opleiding begonnen in augustus 2006, omdat mij de opleiding erg goed af gaat mag ik in februarie 2007 doorstromen naar SPW niveau 3 om daar de BBL opleiding te gaan doen.

Door de jaren heen heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende werkvelden.
Zo heb ik een jaar lang gewerkt in de sportschool waar ik vrouwen heb begeleid met overgewicht,
ook heb ik een jaar lang stage gelopen als begeleidster in een tehuis met criminele jongeren, daar heb ik geleerd om goed te communiceren en duidelijk de grenzen aan te geven, ook heb ik stage gelopen in een gehandicapteninstelling, De jachthoorn. wat mij erg goed is bevallen. Verder heb ik stage gelopen bij xxxx, activiteiten centrum.


De afwisseling op de werkvloer en de combinatie van werken en leren spreken mij erg aan.
Ik ben erg enthousiast en leer snel, werk graag in een team, maar kan ook zelfstandig werken, ik heb doorzettingsvermogen en beschik over een gezonde dosis humor. Met deze kwaliteiten denk ik dat ik een geschikte kandidaat ben voor eventuele vacatures binnen de instelling.


Ik hoop u tot nu toe genoeg geďnformeerd te hebben. Als er verdere vragen zijn beantwoord ik die graag in een gesprek.


Met vriendelijke groet

Mijn adres
etc. etc.


Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 december 2006, 18:33
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie leer werkplaats

Hoi Sara,

Ik heb een beetje een pppfff gevoel bij je brief. Het lijkt alsof hij niet uit je hart komt. ik zal wat opmerkingen tussen ( ) zetten.


Utrecht, 27 december 2006

Betreft: open sollicitatie leer werkplaats

Geachte heer/ mevrouw,

Bij deze wil ik een open sollicitatie doen op eventuele vacature binnen de instelling voor een opleidingsplaats.(PPPffff klinkt als: ik doe een gooi naar de prijzen die er toch niet zijn)
Omdat ik voor een half jaar stage heb gelopen bij xxxxxx (begeleidend wonen) en ik de website van xxxx heb bekeken werd ik enthousiast en besloot ik als eerste een sollicitatie brief naar julie te sturen. ( is jouw stage in hetzelfde bedrijf geweest? Werd je pas enthousiast nadat je de website hebt bekeken? Je kunt het veel makkelijker make door het anders te formuleren. bijvoorbeeld: "Via mijn vorige stage bij XXXX heb ik vaak de naam van uw bedrijf horen vallen. Daarom heb ik me verdiept in uw bedrijf en zag dat u op internet een veelbelovende site hebt. Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe stageplaats waarbij de diensten die uw bedrijf aanbiedt perfect aansluiten bij mijn stageopdracht" )

Allereerst wil ik mezelf even voorstellen.( net zeg je dat je als eerste een brief wilt sturen en nu wil je als allereerste jezlf voorstellen) Ik ben xxxx en ik ben twintig jaar oud.(dit staat in je CV)
Momenteel ben ik bezig met de opleiding Helpende welzijn niveau 2 (2 jarige opleiding), ik ben deze opleiding begonnen in augustus 2006, omdat mij de opleiding erg goed af gaat mag ik in februarie 2007 doorstromen naar SPW niveau 3 om daar de BBL opleiding te gaan doen.

Door de jaren heen(je bent 20 en aan het begin van je arbeidsleven. je kunt deze zin beginnen met: "Door mijn opleiding, helpende welzijn, heb ik op diverse manieren kennis gemaakt met een aantal facetten van deze vorm van dienstverlening) heb ik veel ervaring opgedaan in verschillende werkvelden.
Zo heb ik een jaar lang gewerkt in de sportschool waar ik vrouwen heb begeleid met overgewicht,
ook heb ik een jaar lang stage gelopen als begeleidster in een tehuis met criminele jongeren, daar heb ik geleerd om goed te communiceren en duidelijk de grenzen aan te geven, ook heb ik stage gelopen in een (in gehandicapteninstelling, de Jachthoorn, wat me erg goed is bevallen omdat daar een heel andere vorm van zorgverlenen wordt toegepast) gehandicapteninstelling, De jachthoorn. wat mij erg goed is bevallen. Verder (Als laatste heb ik stage gelopen)heb ik stage gelopen bij xxxx, activiteiten centrum.


De afwisseling op de werkvloer en de combinatie van werken en leren spreken mij erg aan.
Ik ben erg enthousiast en leer snel, werk graag in een team, maar kan ook zelfstandig werken, ik heb doorzettingsvermogen en beschik over een gezonde dosis humor.(dit zijn competenties die iedereen heeft. geef eens aan waar jij echt in uitblinkt en dat ook goed is voor deze stage. bijvoorbeeld geduldig, omgaan met onverwachtte werkzaamheden,enz. daar scoor je mee) Met deze kwaliteiten denk ik dat ik een geschikte kandidaat ben voor eventuele vacatures binnen de instelling.
(Met deze kwaliteiten en met mijn gevoel voor netheid en discipline in het werk denkik dat ik met goed resultaat mijn stage bij uw bedrijf kan voltooien)

Ik hoop(je gaat ervan uit dat, niet hopen want dat maakt jezelf zwak) u tot nu toe genoeg geďnformeerd te hebben. Als er verdere vragen zijn beantwoord ik die graag in een gesprek.(Uiteraard ben ik bereid om aanvullend mijn sollicitatie in een gesprek te komen toelichten)


(ik hoop dat je er iets mee kunt. Mijn insteek is niet om je brief naar de prullebak te verwijzen, maar wel om je te helpen bij het opbouwen van je zinnen. Je mag in je brieflaten zien wie je bent en laten voelen dat je je brief uit je hart geschreven hebt. Snap je wat ik bedoel?)

Succes met je sollicitatie.
Groet,
Rens


Met vriendelijke groet

Mijn adres
etc. etc.


Bijlage: Curriculum Vitae[/QUOTE]
__________________
Rens
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
open sollicitatie gemeente afdeling burgerzaken Dinges Sollicitatiebrief en cv 2 6 december 2006 11:28
Open sollicitatie nadiasja Sollicitatiebrief en cv 1 6 november 2006 15:04
Open sollicitatie office manager/accountmanager marcmarieke Sollicitatiebrief en cv 1 27 september 2006 11:17
Open sollicitatie bij ziekenhuis. Graag commentaar Synove Sollicitatiebrief en cv 3 3 september 2006 16:32
Pakkende 1e zin open sollicitatie sterretje24 Sollicitatiebrief en cv 3 6 januari 2006 17:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon