Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 augustus 2009, 03:45
Ariana Ariana is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2009
Berichten: 3
Ariana is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie Beleidsmedewerker. Graag uw opmerkingen

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij richt ik een open sollicitatie voor de functie beleidsmedewerker bij Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst bij de directie Inlichtingen Buitenland. Mijn interesse is gewekt door een artikel op uw site: minbzk.nl, waarin wordt vermeld dat Ministerie van Binnenlanlandse Zaken en Koninkrijksrelaties is op zoek naar starters met academische opleiding in de richting onder andere sociale wetenschapen waaronder politicologie valt.

Deze zomer heb ik mijn WO opleiding politicologie met goed gevolg afgesloten. Als pas afgestudeerde politicoloog aan de Nationale Universiteit van Odessa beschik ik over heel wat theoretische kennis die ik zeer graag in de praktijk wil toepassen. Buitenlandse politiek sluit goed aan bij mijn persoonlijk interessegebied. Nog voor mijn opleiding vertaalde dit zich in de keuze van land waar ik mijn opleiding wou gaan volgen. Ondanks dat ik mijn VWO-diploma in Nederland heb gehaald, heb ik toch besloten om politicologie in Oekraine te gaan studeren. Dankzij mijn studie heb ik me niet allen kunnen verdiepen in de polietieke leven en cultuur van Oekraine, maar ook nog een gelegenheid gekeregen om politieke systeemen van europese landen, (onder andere van Nederland) vanuit een andere invalshoek te bekijken.

Tijdens mijn stages, die ik bij verschillende overheidsinstellingen heb uitgevoerd is mij het maatschappelijk belang van het vakgebied duidelijk geworden. Dit heeft mij geenthousiasmeerd om te zoeken naar een functie bij een organisatie waarin dit maatschappelijk belang voorop staat.

Het heeft mij altijd geboeid om internationale politiek te bezien binnen de nationale veiligheid. Hierbij is kennis van buitenlandse politiek, taal en cultuur op sommige momenten noodzakelijk is. Het zorgvuldig omgaan en toepassen van deze kennis is voor mij juist een uitdaging. Dit zorgt ook voor een diversiteit en complexiteit in de functie die mij aanspreekt.

Binnen het ministerie van Binnelandse Zaken en Koninkrijksrelaties lijkt mij een aanstelling als beleidsmedewerker dan ook een geweldige baan en dit zou ik graag toelichten tijdens een gesprek.


Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 augustus 2009, 18:36
Mrls Mrls is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 augustus 2009
Berichten: 4
Mrls is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie Beleidsmedewerker. Graag uw opmerkingen

"met academische opleiding in de richting onder andere sociale wetenschapen waaronder politicologie valt."

dit is een beetje een kromme zin, en sowieso is het wetenschappen met dubbel p.

ik zou het gedeelte; "in de richting onder andere..." veranderen, je kan onder andere gewoon weglaten.

"voor mijn opleiding vertaalde dit zich in de keuze van land waar ik mijn opleiding wou gaan volgen."

beter is: ...in de keuze van land waar ik mijn opleiding gevolgd heb.
je hebt de opleiding al gevolgd, tenslotte. je kan ook nog uiteindelijk in de zin zetten.

"Dankzij mijn studie heb ik me niet allen kunnen verdiepen in de polietieke leven en cultuur van Oekraine, maar ook nog een gelegenheid gekeregen om politieke systeemen van europese landen, (onder andere van Nederland) vanuit een andere invalshoek te bekijken."

allen = alleen,
europese landen is (volgens mij) Europese landen (met hoofdletter). dit weet ik niet 100% zeker, maar volgens mij wel! vraag het nog even na bij iemand of kijk op internet.

"Tijdens mijn stages, die ik bij verschillende overheidsinstellingen heb uitgevoerd"

je hebt stages gelopen, niet uitgevoerd. misschien goed om de verschillende overheidsinstellingen te benoemen en te zeggen wat je daar onder meer gedaan hebt?

"Hierbij is kennis van buitenlandse politiek, taal en cultuur op sommige momenten noodzakelijk is."

de laatste 'is' weglaten.

ik hoop dat je er wat aan hebt!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 augustus 2009, 19:19
Ariana Ariana is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2009
Berichten: 3
Ariana is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie Beleidsmedewerker. Graag uw opmerkingen

Heel erg bedankt! Ik heb hem nog niet opgestuurd (gelukkig)! Ik heb de laatse alinea iets veranderd. Wat vindt u er van? Of beter "stageplekken" weglaten? Ik zit een beetje te twijfelen.

Nu ziet die zo uit:

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij richt ik een open sollicitatie voor de functie beleidsmedewerker bij Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst bij de directie Inlichtingen Buitenland. Mijn interesse is gewekt door een artikel op uw site: www.minbzk.nl, waarin wordt vermeld dat Ministerie van Binnenlanlandse Zaken en Koninkrijksrelaties is op zoek naar starters met academische opleiding in de richting sociale wetenschappen waaronder politicologie valt.

Deze zomer heb ik mijn WO opleiding politicologie met goed gevolg afgesloten. Als pas afgestudeerde politicoloog aan de Nationale Universiteit van Odessa beschik ik over heel wat theoretische kennis die ik zeer graag in de praktijk wil toepassen. Buitenlandse politiek sluit goed aan bij mijn persoonlijk interessegebied. Nog voor mijn opleiding vertaalde dit zich in de keuze van een land waar ik mijn opleiding uiteindelijk gevolgd heb. Ondanks dat ik mijn VWO-diploma in Nederland heb gehaald, heb ik toch besloten om politicologie in Oekraine te gaan studeren. Dankzij mijn studie heb ik me niet alleen kunnen verdiepen in de polietieke leven en cultuur van Oekraine, maar ook nog een gelegenheid gekeregen om politieke systeemen van Europese landen, (onder andere van Nederland) vanuit een andere invalshoek te bekijken.

Tijdens mijn stages, die ik bij verschillende overheidsinstellingen heb gelopen is mij het maatschappelijk belang van het vakgebied duidelijk geworden. Dit heeft mij geenthousiasmeerd om te zoeken naar een functie bij een organisatie waarin dit maatschappelijk belang voorop staat.

Het heeft mij altijd geboeid om internationale politiek te bezien binnen de nationale veiligheid. Hierbij is kennis van de buitenlandse politiek, taal en cultuur op sommige momenten noodzakelijk. Het zorgvuldig omgaan en toepassen van deze kennis is voor mij juist een uitdaging. Dit zorgt ook voor een diversiteit en complexiteit in de functie die mij aanspreekt.

Binnen het ministerie van Binnelandse Zaken en Koninkrijksrelaties lijkt mij een aanstelling als beleidsmedewerker dan ook een geweldige baan. Graag zou ik u tijdens een persoonlijk onderhoud mijn sollicitatie willen toelichten. Voor mijn contactgegevens, stageplekken en verdere informatie verwijs ik u graag naar mijn curriculum vitae welke ik als bijlage heb toegevoegd.

Met vriendelijke groet,


P.S. Ik heb geen overheidsinstellingen opgenoemd omdat de brief anders heel erg lang zou worden (meer dan 1 A-4) :-( Ik heb alle stageplekken en taken in mijn CV staan.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 augustus 2009, 22:55
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatie Beleidsmedewerker. Graag uw opmerkingen

Worden UA WO opleidingen gelijkgesteld met NL WO opleidingen voor functies bij de rijksoverheid? Dat vraag ik me af.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 augustus 2009, 20:12
Ariana Ariana is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2009
Berichten: 3
Ariana is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie Beleidsmedewerker. Graag uw opmerkingen

dat kan ik je straks vertellen als mijn diploma erkend wordt. Dat hangt van de vakken en de aantal uuren. Als ze ongeveer gelijk zijn aan die van NL WO dan wordt diploma gelijkgesteld. Maar het kan ook zo zijn dat ik bv een bachalor i.p.v. master krijg.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
beleidsmedewerker

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Graag reactie open sollicitatie sponsorafdeling Harrie21 Sollicitatiebrief en cv 0 10 september 2008 15:43
Open sollicitatie hulpverlener Graag check mootje Sollicitatiebrief en cv 1 30 oktober 2007 17:22
Open sollicitatie verpleeghuis, eerste in 10 jaar, commentaar graag Devore Sollicitatiebrief en cv 3 23 september 2007 18:58
Open sollicitatie stageplek adviesbureau. Graag uw commentaar Dhr.A.Noniem Sollicitatiebrief en cv 0 16 februari 2007 02:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon