Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 september 2009, 17:05
Tomartje Tomartje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 september 2009
Berichten: 1
Tomartje is on a distinguished road
Standaard Sollicatiebrief sociaal rechercheur

Mijn Naam
Straat 10
???? ?? Woonplaats


Sociale Zaken en Werkgelegenheid
t.a.v. afdeling P&O, team Werving en Inzet
Postbus ?
Tav ?
vacaturenummer ?


Betreft: vacature Sociaal Rechercheur


Hellevoetsluis, 23 september 2009


Geachte mevrouw ?,


Bij het bekijken van de vacatures op de site van de Gemeente Plaats ben ik erg geďnteresseerd geworden naar de vacature van Sociaal Rechercheur en solliciteer graag naar deze functie.

Toen ik de vacature las wist ik dat deze functie voor mij geschikt is, daar ik van nature sociaal ben ingesteld en vindt dat mensen die misbruik maken van onze sociale rechten en ten onrechte een uitkering ontvangen, deze moeten worden aangehouden, de onterecht verkregen uitkeringen terug betalen en bestraft te worden.

Met mijn huidige functie als boekhouder in een vrij grote onderneming heb ik HBO werk- en denkniveau, rijbewijs AB en kennis van relevante wet en regelgeving, ik heb ervaring met geautomatiseerde systemen, zeer gedreven en bereid de benodigde diploma’s BOA en COOSZ zo spoedig mogelijk te behalen.

Ik vind het heerlijk om onregelmatigheden op te sporen en kan niet wachten om na een gedegen inwerkperiode mijn collega’s en de Gemeente ? te ondersteunen.

Graag wil mijn brief toelichten in een gesprek.


Met vriendelijke groet,

Mijn Naam.




Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 september 2009, 13:30
Rob B Rob B is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 september 2009
Berichten: 7
Rob B is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicatiebrief sociaal rechercheur

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomartje Bekijk bericht

Toen ik de vacature las wist ik dat deze functie voor mij geschikt is, daar ik van nature sociaal ben ingesteld en vindt dat mensen die misbruik maken van onze sociale rechten en ten onrechte een uitkering ontvangen, deze moeten worden aangehouden, de onterecht verkregen uitkeringen terug betalen en bestraft te worden.

Met mijn huidige functie als boekhouder in een vrij grote onderneming heb ik HBO werk- en denkniveau, rijbewijs AB en kennis van relevante wet en regelgeving, ik heb ervaring met geautomatiseerde systemen, zeer gedreven en bereid de benodigde diploma’s BOA en COOSZ zo spoedig mogelijk te behalen.

Ik vind het heerlijk om onregelmatigheden op te sporen en kan niet wachten om na een gedegen inwerkperiode mijn collega’s en de Gemeente ? te ondersteunen.
Graag wil mijn brief toelichten in een gesprek.


Met vriendelijke groet,

Mijn Naam.

Bijlage: curriculum vitae

Beste Tomartje,

Ik neem aan dat je graag commentaar wilt hebben op je brief.


Eerste roodgekleurde alinea is een hele lange zin. Het geeft ook al vrij ongenuanceerd aan dat je een nogal zwart/wit mening hebt over een onderwerp dat heel gecompliceerd kan zijn.

Tweede roodgekleurde alinea komt heel erg fanatiek over. Je zult in het werk te maken krijgen met schrijnende gevallen. Heb je jezelf wel goed in zo'n functie verdiept?

Eerlijk gezegd denk ik niet dat je met deze brief op gesprek mag komen. Verdiep je wat meer in de functie, laat ook merken dat je inlevingsgevoel hebt.

Succes met de sollicitatie
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie sociaal rechercheur bij een gemeente Jovelin Sollicitatiebrief en cv 5 18 april 2012 08:20
Sollicitatiebrief sociaal verpleegkundige rosalie Sollicitatiebrief en cv 1 23 december 2006 19:34
sollicitatiebrief functie sociaal pedagogisch werker leonie Sollicitatiebrief en cv 1 6 november 2006 20:31
Sollicitatiebrief sociaal beveiliger Kim Sollicitatiebrief en cv 4 18 september 2006 14:16
Sollicitatiebrief sociaal pedagogisch werker kinderdagverblijf Lobke Sollicitatiebrief en cv 5 13 augustus 2006 19:39


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon