Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 maart 2007, 22:29
simona simona is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 november 2006
Berichten: 4
simona is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie vakantiemedewerker / weekendhulp

hallo allemaal!
Voordat ik mijn sollicitatiebrief verstuur wil ik hem laten nachecken kan iemand mij goede advies geven.

Geachte Heer/ Mevrouw,

Naar aanleiding van mijn gesprek met een oude werknemer van u schrijf ik deze brief. Hierbij wil ik graag solliciteren naar een openstaand vacature.

Ik ben * en ik ben * jaar oud. Binnenkort heb ik examens voor het VWO. Zodra ik geslaagd ben, wil ik graag werken bij een van uw filialen bij mij in de buurt. Ik ben zeer geinteresseerd in de vacatures vakantiemedewerker/ weekendhulp. Zo kan ik immers mijn vrije tijd nuttig doorbrengen en werkervaring opdoen.

Ondanks mijn beperkte werkervaring ben ik er toch van overtuigd dat ik met mijn motivatie, klantvriendelijkheid en leergierigheid een aanvulling voor het team kan zijn. Ik kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. De mogelijkheid om te starten binnen een dynamische onderneming spreekt mij erg aan.

Ik hoop op een persoonlijke gesprek waarin ik mijn kwaliteiten beter kan toelichten.

Met vriendelijke groet,


simona
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 maart 2007, 17:18
nicky1983 nicky1983 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 7 april 2006
Berichten: 99
nicky1983 is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie vakantiemedewerker / weekendhulp

Hallo,

je mag nog wel wat uitgebreider zijn over je kwaliteiten. En kijk eens naar een voorbeeldbrief, dan zie je op welke manier je dit kunt doen.

groetjes NIcky


Geachte Heer/ Mevrouw,

Naar aanleiding van mijn gesprek met een oude werknemer van u schrijf ik deze brief. Hierbij wil ik graag solliciteren naar een openstaand(e) vacature. (welke en waarom lijkt je deze vacature interessant?)

Ik ben * en ik ben * jaar oud. (staat al in je cv) Binnenkort heb ik examens voor het VWO. Zodra ik geslaagd ben, wil ik graag werken bij een van uw filialen bij mij in de buurt. Ik ben zeer geinteresseerd in de vacatures vakantiemedewerker/ weekendhulp. (welk soort werk?) Zo kan ik immers mijn vrije tijd nuttig doorbrengen en werkervaring opdoen.

Ondanks mijn beperkte werkervaring ( niet vermelden, je bent ook nog jong) ben ik er toch van overtuigd dat ik met mijn motivatie, klantvriendelijkheid en leergierigheid een aanvulling voor het team kan zijn. Ik kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. (waar is dit uit gebleken, met andere woorden, waar heb je eerder gewerkt en in welke situaties is dit gebleken, gebruik de star-methode, wanneer je deze bij zoeken in vult, krijg je hem te zien) De mogelijkheid om te starten binnen een dynamische onderneming spreekt mij erg aan.

Ik hoop op een persoonlijke gesprek waarin ik mijn kwaliteiten beter kan toelichten.

Met vriendelijke groet,


simona[/QUOTE]
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 maart 2007, 20:30
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie vakantiemedewerker / weekendhulp

Hoi,

In je brief staat 14x !!!!!!!!! het woord "ik".

Ook schrijf je ergens dat je goed zelfstandig kunt werken, maar ook in teamverband kunt functioneren. Dat begrijp ik niet want net daarvoor schrijf je dat je geen ervaring hebt, wat wil je dan zelfstandig gaan doen. Beter is om je echte competenties te laten zien. In een restaurant kun je zeggen dat je gastvrij bent, of je bent klantgericht, of je kunt goed luisteren om de klantvraag te distileren, of je bent een doorzetter, of je houdt ervan om met cijfers te werken. Dan zeg je iets waar je toekomstig werkgever iets mee kan. Daar kunnen vragen over komen in je gesprek.

Kijk eens bij de brieven van de maand, daar staa erg goede opbouwende kritiek bij.

Succes met schrijven want een sollicitatiebrief maak je niet zomaar in een half uurtje.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 maart 2007, 09:04
simona simona is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 november 2006
Berichten: 4
simona is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie vakantiemedewerker / weekendhulp

beste nicky en rens,

hartstikke bedankt voor jullie reacties. Hier helpen jullie me echt mee.

Ik heb om het maar anders te zeggen geringe werkervaring. Ik ben bijvoorbeeld heel lang actief geweest als babysitter en ook heb ik ervaring als schoonmaker. maar bij dat laatste was mijn vriendin degene die werkte in loondienst en ik heb haar in mijn vrijetijd geholpen. Daar werkte je ook zowel zelfstandig als in teamverband want vaak moest je ook andere helpen.maar op school bijvoorbeeld werk je ook vaak zelfstandig en soms met anderen.
En bij het eerste had ik inderdaad een werkgever maar niet zo n werkgever als bijvoorbeeld in een onderneming.

Ze kunnen inderdaad niet weten wat ik bedoel als ik zeg dat ik zowel zelfstandig als in teamverband kan werken terwijl ik daarvoor heb geschreven dat ik beperkte werkervaring heb.
Hoe nuttig is het dan om het bovenstaande in mijn sollicitatiebrief te vermelden??

bij mijn volgende sollicitatiebrief zal ik rekening houden met jullie adviezen.
bedankt!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 8 december 2008, 14:59
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile Re: Open sollicitatie vakantiemedewerker / weekendhulp

Begin je sollicitatiebrief nooit met IK.
Voorkom het woordje ik, door de zin in een andere zinsopbouw te plaatsen. Bijvoorbeeld Mijn naam is ..... en ben .. jaar oud.
Of ipv IK ben zeer geinteresseerd in de vacature vakantie medewerker/weekendhulp shrijf je: mijn interesse gaat uit naar de vacature voor vakantiemedewerker/weekendhulp. Dat staat een heel stuk netter.
Je hebt in totaal 14 keer het woord IK gebruikt, dus heb je nog heel wat te doen om je brief aan te passen. Je zal zien dat hierdoor je brief er een stuk proffesioneler en netter uit komt te zien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simona Bekijk bericht
hallo allemaal!
Voordat ik mijn sollicitatiebrief verstuur wil ik hem laten nachecken kan iemand mij goede advies geven.

Geachte Heer/ Mevrouw,

Naar aanleiding van mijn gesprek met een oude werknemer van u schrijf ik deze brief. Hierbij wil ik graag solliciteren naar een openstaand vacature.

Ik ben * en ik ben * jaar oud. Binnenkort heb ik examens voor het VWO. Zodra ik geslaagd ben, wil ik graag werken bij een van uw filialen bij mij in de buurt. Ik ben zeer geinteresseerd in de vacatures vakantiemedewerker/ weekendhulp. Zo kan ik immers mijn vrije tijd nuttig doorbrengen en werkervaring opdoen.

Ondanks mijn beperkte werkervaring ben ik er toch van overtuigd dat ik met mijn motivatie, klantvriendelijkheid en leergierigheid een aanvulling voor het team kan zijn. Ik kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. De mogelijkheid om te starten binnen een dynamische onderneming spreekt mij erg aan.

Ik hoop op een persoonlijke gesprek waarin ik mijn kwaliteiten beter kan toelichten.

Met vriendelijke groet,


simona
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
open sollicitatie onderwijsassistent mèlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Open sollicitatie startende/ junior reisadviseuse Grada Sollicitatiebrief en cv 2 8 februari 2007 14:46
Open sollicitatie office manager/accountmanager marcmarieke Sollicitatiebrief en cv 1 27 september 2006 11:17
Open sollicitatie bij ziekenhuis. Graag commentaar Synove Sollicitatiebrief en cv 3 3 september 2006 16:32
Pakkende 1e zin open sollicitatie sterretje24 Sollicitatiebrief en cv 3 6 januari 2006 17:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon