Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 januari 2010, 23:14
inorca inorca is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 januari 2010
Berichten: 3
inorca is on a distinguished road
Standaard Open sollicitatie maatschappelijk werker

Beste lezers,

Bij deze mijn open sollicitatie naar NMI.
Graag wil ik feedback van jullie hierop ontvangen.

Alvast bedankt!

------------------------------------------------------------------------
Mijn naam
Mijn adres
Mijn postcode

Hoofdkantoor NMI
Afdeling Personeelszaken
Catharijnesingel 50
3511GC Utrecht

…………, 14 januari 2010

Betreft: Open sollicitatie als maatschappelijk werker

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van de ervaringen die ik heb opgedaan tijdens het werken met migranten en vluchtelingen, ben ik zeer geďnteresseerd geraakt in het verder ontplooien van deze ervaringen. Ik denk dat ik binnen uw organisatie dit uitstekend kan doen. Ik zal u vertellen waarom ik denk dat het een goede keuze is om mij te verwelkomen binnen uw organisatie.

Van nature ben ik dienstverlenend ingesteld. Het geeft mij voldoening om mensen op weg te helpen.
Het geeft mij veel meer voldoening om migranten en vluchtelingen op weg te helpen. Ik ben zelf van buitenlandse afkomst en ben door de studiemogelijkheden die Nederland te bieden heeft, vanuit Curaçao naar Nederland verhuist. Hier heb ik mijn verloofde leren kennen, die uit Bosnië is gevlucht.
Hierdoor weet ik hoe het is om als migrant in Nederland te zijn. Daarnaast heb ik veel geleerd van mijn verloofde die mij heel veel heeft over hoe het is om een vluchteling te zijn.

Tevens heb ik 3 jaar geleden een halfjaar in Amerika gewerkt. Hier heb ik bij de NewCommer Center met diverse migranten en vluchtelingen gewerkt. Daarnaast heb ik ook andere werkzaamheden verricht waar u meer over kunt lezen in mijn CV. En 2 jaar geleden heb ik een halfjaar bij vluchtelingenwerk Beuningen gewerkt. Zowel in Amerika, als in Nederland heb ik het meest één op één gesprekken gevoerd waarbij ik cliënten doorverwees naar organisaties die hun het beste kon helpen. Ook heb ik de cliënten geholpen met het doornemen en opstellen van officiële brieven. Daarnaast heb ik ook relatietherapie gegeven aan een echtpaar. In Amerika waren er diverse vertakkingen waar ik in kon werken, ik heb deze kansen optimaal benut en aan alles deelgenomen dat mij aangeboden werd. Zo heb ik ook de kans gekregen om themabijeenkomsten te geven aan een groep meiden tussen de 14 en 16 jaar oud en casemanager te zijn van een aantal cliënten.

Tijdens het cliëntencontact is het voor mij belangrijk om cliënten centraal te stellen en me in de belevingswereld van de cliënt in te kunnen leven en hun belangen te behartigen. Om zo goed mogelijk met cliënten te kunnen communiceren heb ik me verdiept in een aantal talen.
Zo kan ik Bosnisch vloeiend verstaan, maar matig spreken. Engels, Nederlands, Spaans en Papiamentu kan ik vloeiend, zowel in spraak als op schrift.

Wat me ten slotte aantrekt om bij u te gaan werken, is de doelgroep waar ik mee zal gaan werken. Het is voor mij belangrijk om als migrantzijnde de kennis en ervaring die ik heb opgedaan over te kunnen dragen aan andere mensen van buitenlandse afkomst, zodat zij hun plek kunnen vinden in deze samenleving.

Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met veel plezier tegemoet en kijk uit naar deze kans zodat ik mijn brief verder toe kan lichten in een gesprek.

Met vriendelijke groet,



Mijn naam

Bijage: CV
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 januari 2010, 17:33
ingridb
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatie maatschappelijk werker

...Spaans en Papiamentu kan ik vloeiend, zowel in spraak als op schrift.


ik zou dit vervangen door .....spaans en papiamentu beheers ik vloeiend...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 9 februari 2010, 13:39
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Open sollicitatie maatschappelijk werker

In de sluitingszin gebruik je 2 maal "gesprek", ik zou er 1 weghalen.

Succes

mvg
Evelien V
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief maatschappelijk werker groentje Sollicitatiebrief en cv 9 10 september 2009 22:22
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Sollicitatiebrief maatschappelijk werker - graag hulp! genesis11 Sollicitatiebrief en cv 3 9 januari 2009 14:29
Sollicitatie voor maatschappelijk werker TGtje Sollicitatiebrief en cv 2 6 oktober 2008 18:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon