Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 februari 2010, 17:06
Peaches Peaches is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2007
Berichten: 5
Peaches is on a distinguished road
Standaard Probleem, werkloos en carričreswitch, dus moeilijke brief! Help!

Hallo allemaal,

Ik heb hulp nodig, want ik kom er niet meer uit!

Even eerst korte samenvatting;

Ik heb een onmogelijk CV, want op een of andere manier heb ik veel pech en tegenslagen gehad de laatste jaren dus het is een gatenkaas en compleet andere branches. Ik heb overal een verklaring voor, maar dat is onmogelijk in een brief allemaal uit te leggen. Verder heb ik nu geen vaste baan en wil ik ook nog een andere branche in. Ter verduidelijking zal ik CV bijvoegen.

Ok, wat ik graag wil is doen wat ik leuk vind én waar ik goed in ben. Dat is regelen, organiseren, plannen, stress, horeca etc. Heb een super leuke vacature gezien als Partymanager en ook nog andere vacatures, maar ik vind het een onmogelijke opgave om mezelf te verkopen en ook m'n cv te verdedigen!

Ik zal alle info toevoegen en hoop dat iemand mij wat tips kan geven.

Hier mijn brief;

Geachte heer/mevrouw,

De vacature van party manager was voor mij een eyecatcher op ……. De functie zoals omschreven bezit alle ingrediënten waarnaar ik op zoek ben en sluit volledig aan bij mijn competenties en persoonlijkheid. Ik ben een organisator pur sang!

Zoals u uit mijn bijgevoegde CV kunt opmaken heb ik reeds ervaring opgedaan in diverse branche. In 2008 heb ik besloten toch een HBO opleiding af te willen maken en ben daarmee begonnen. Ik heb voor HBO MER gekozen, omdat dit het meest in de lijn lag met de cursus makelaardij en ik kreeg daardoor veel vrijstellingen. Na een tijd merkte ik het ook prima naast een baan te volgen is en wilde graag weer aan de slag.

Het vastgoed is een branche waar ik de laatste jaren werkzaam in ben geweest, maar is niet wat ik uiteindelijk ambieer. Ik mis creativiteit, dynamiek en vernieuwing. Ik ben bij een reclamebureau begonnen, maar na 3 maanden kreeg ik het bericht dat ze vanwege de crisis moesten inkrimpen. Als tijdelijke oplossing werkte ik bij een restaurant in Laren en nu doe ik diverse cateringklussen en ad-hoc banen uit mijn netwerk.

De rode draad in al mijn functies is het contact met klanten. Mijn natuurlijk interesse in mensen in combinatie met mijn doelgerichtheid en commerciële talent maakt dat ik succesvol ben ik wat ik doe. Ik voel dat deze eigenschappen van toegevoegde waarde kunnen zijn voor ….. en haar klanten.

Vanuit mijn studie media & entertainment management heb ik veel te maken gehad met de organisatie van evenementen, maar heb voornamelijk veel ervaring opgedaan door mijn horeca banen. Ik ben goed in het ad hoc regelen en oplossen van problemen en kan overzicht houden. Ik houd van afwisseling en dat is horeca zeker! Ik ben stressbestendig, zeer initiatiefrijk, communicatief sterk, creatief en enthousiast kortom, een echte "regeltante".

Ik hoop dat mijn CV en deze e-mail aanleiding voor u zullen zijn om mij uit te nodigen voor een gesprek. Daarbij verheug ik mij erop persoonlijk kennis te kunnen maken met u en uw organisatie.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc verkort cv.doc‎ (26,0 KB, 176x gelezen)
Bestandstype: doc daagt uit.doc‎ (21,5 KB, 113x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 februari 2010, 09:20
leontine leontine is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2010
Berichten: 5
leontine is on a distinguished road
Standaard Re: Probleem, werkloos en carričreswitch, dus moeilijke brief! Help!

Ik zou je willen adviseren om een chronologisch cv te maken, en dan vooral de punten aanhalen die aansluiten met de functie waar je op solliciteert. Op de site van microsoft vind je sjablonen van verschillende cv's die een goede leidraad zijn voor een goedogend cv

veel succes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon