Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 oktober 2006, 08:34
Eek Eek is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Berichten: 1
Eek is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief inkoper

Hallo,

Onderstaand mijn sollicitatiebrief voor de functie inkoper, graag jullie kritiek!

Groet, Kris



xxxxxxxxxxxxxx, 5 oktober 2006

Betreft: vacature inkoper xxx

Geachte mevrouw Xxxxx,

Op het moment dat ik de vacature voor inkoper xxxxx op xxxxxxxx las, was mijn interesse onmiddellijk gewekt. Deze vacature sluit erg goed aan op mijn kennis en ervaring en wil hier graag voor in aanmerking komen. In deze brief zal ik u mijn motivatie tonen en u proberen te overtuigen van mijn geschiktheid voor deze functie.

Sinds mei 2002 ben ik met veel enthousiasme werkzaam als relatiemanager bij Xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx. Binnen deze functie ben ik verantwoordelijk voor mijn eigen klanten pakket waarbij klanttevredenheid en een optimaal productieverloop centraal staan. Een van mijn sterkste punten binnen deze hectische omgeving is het hoofd koel houden en de orders met bijbehorende deadlines op waarde te schatten en deze op zorgvuldige wijze af te ronden.

Mijn kennis van de verschillende drukprocédés, vormgeving, digitaal printen en plotten, direct mail, warehousing en het nauwkeurig afwerken van verschillende communicatie uitingen komt goed van pas binnen de functie inkoop xxx.

Het lijkt me een uitdaging om een stap eerder in de communicatie keten te staan, betrokken te zijn bij het tot standkomen van de uitingen en mede verantwoordelijk te zijn voor de uitstraling van de winkels.

Ik zie er naar uit om deze sollicitatie in een persoonlijk gesprek te kunnen toelichten.


Met vriendelijke groeten,
Xxxxxxx Xxxxxxxx

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 oktober 2006, 12:15
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief inkoper

Beste Kris,

Je schrijft met enthousiasme over je huidige werk, maar in je brief komt niet duidelijk naar voren waarom je deze baan (de baan waar je nu naar solliciteert) wilt hebben. Laat dit duidelijk naar voren komen in je brief en begin daarmee.

Wat voor werkzaamheden je in je huidige baan doet, kun je in je c.v. zetten.

Succes met het herschrijven van je brief.
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 5 oktober 2006, 00:39
Jaelle
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief inkoper

Sorry hoor, maar je solliciteert als inkoper en je schrijft dat je 'orders op waarde' weet te schatten? Bij inkoop gaat het hooguit om de totale orderwaarde, het op waarde schatten (vind ik trouwens ook ongelukkig geformuleerd) is meer het werk van een verkoper. Een inkoper moet zich in kunnen leven in prijsbeleid, moet weten of hij waar voor zijn geld krijgt (bedoel je dat soms?)
Dat zou ik dus echt anders omschrijven. Verder vind ik je brief enthousiast overkomen, dat zeker!

Succes ermee!
Grtz
Jaelle
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief administratief bediende Koshi Sollicitatiebrief en cv 2 20 juni 2006 22:55
open sollicitatiebrief controleren bia Sollicitatiebrief en cv 2 21 mei 2006 00:23
sollicitatiebrief Marketing medewerker victory Sollicitatiebrief en cv 4 7 oktober 2005 15:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon